پروفایلو | تاثیر شگفت انگیز پروفایلو در صورت

پروفایلو | تاثیر شگفت انگیز پروفایلو در صورت

محتوا

مهم ترین و شایع ترین علائم پیری در افراد چین و چروک های صورت است که شامل چین و چروک های ناحیه پیشانی، خطوط پنجه کلاغی (اطراف چشم)، افتادگی گونه ها، فرو رفتگی خطوط  خنده و… است. روش های درمانی مختلفی برای پیشگیری و به تاخیر انداختن روند پیری پوست وجود دارند که به عنوان درمان ترمیمی استفاده می شوند که عمده ترین و معروف ترین آنها استفاده از پروفایلو، فیلر، بوتاکس، مزوتراپی، اندولیفت و … است.
این روزها تقریبا همه افراد شناختی حتی مختصر نسبت به روش های جوان سازی پوست دارند که این دانش عمومی را تا حدود زیادی مدیون گستردگی رسانه های اجتماعی هستیم. همین گسترش باعث شده است تا انبوهی از اطلاعات نادرست در اختیار مخاطبان عمومی قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا در این مقاله کامل ترین اطلاعات را درباره ی یکی دیگر از محصولات زیبایی پوست به نام پروفایلو دریافت کنید.

 پروفایلو چیست؟

پروفایلو چیست؟

پروفایلو می تواند چین و چروک ها را به طرز جادویی برطرف کند بدون این که بیمار را تحت درمان های پرکننده زیاد پوست قرار دهد. پروفایلو در واقع زمان را به عقب بر می گرداند و زیبایی طبیعی که در طول سالها از دست داده اید را باز می گرداند.
ویژگی خاصی که پروفایلو را از دیگر محصولات موجود در بازار منحصر به فرد می کند این است که در آن هیچ محتوای BDDE وجود ندارد. برای درک کامل این مفهوم جدید در پزشکی ضد پیری، ابتدا باید به فناوری نگاهی بیندازیم.

BDDE در فیلرهای هیالورونیک اسید و پروفایلو چیست؟

هیالورونیک اسید که به عنوان ماده اصلی فیلرهای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، پس از تزریق به طور طبیعی در بدن انسان، چند روز باقی می ماند. پس چه چیزی باعث می شود که طول عمر فیلرهای هیالورونیک اسید گاهی تا 12 یا 18 ماه باشد؟
جواب این سوال، موادی است که وظیفه شبکه ساز را به عهده دارند. اصلی ترین ماده ای که امروزه در فیلرهای هیالورونیک اسید به عنوان عامل شبکه ساز مورد استفاده قرار می گیرد، ماده BDDE می باشد.

BDDE در فیلرهای هیالورونیک اسید و ژل پروفایلو چه نقشی دارد؟

ماده BDDE که مخفف Butanediol Diglycidyl Ether است، اصلی ترین وظیفه شبکه سازی را در فیلرها بر عهده دارد. این ماده پس از ایجاد واکنش با هیالورونیک اسید، واحدهای اپوکسید موجود در BDDE را خنثی کرده و فقط مقادیر بسیار کمی از آن باقی می گذارد که این مقدار حدود 2 ppm می باشد. این مقدار باقی مانده ی بسیار کم، مستعد هیدرولیز شدن بوده و در نهایت منجر به تولید دی اکسید کربن (CO2) و آب (H2O) می شود که در پوست معجزه می کند.
حالا هیالورونیک اسیدهای شبکه ای شده دقیقا رفتاری مشابه هیالورونیک اسیدهای غیر شبکه ای خواهند داشت با این تفاوت که ماندگاری بسیار بالاتر و بیشتری به نسبت آن دارند و در ضمن، ماده آسیب زننده BDDE نیز تا سطح استاندارد کاهش پیدا کرده است.
از سال 1996 میلادی که برای اولین بار تکنولوژی استفاده از BDDE در تولید فیلرهای هیالورونیک اسید متداول شد، خوشبختانه تاکنون هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

سطح مجاز BDDE چقدر است؟

نکته بسیار مهم در تولید فیلرهای هیالورنیک اسید و ژل پروفایلو این است که استفاده غیر اصولی و غیر دقیق از ماده BDDE می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری به بیمار شود. برندهایی که دارای تأییدیه ی CE و FDA هستند از این لحاظ قابل اطمینانند. فیلرهای CUTEGEL کره بر طبق آزمایش های صورت گرفته در آزمایشگاه های معتبر جهانی، دارای کمترین میزان BDDE  قابل قبول برای ایجاد شبکه سازی هستند، اما برندهای چینی و متاسفانه فیلرهایی که به صورت عمده و فله ای وارد کشور می شوند، ریسک بسیار بالایی در استفاده دارند. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی دارای بهترین و معتبرین ترین برند پروفایلو می باشد.

خواص هیالورونیک اسید

قابلیت ها و خواص اسید هیالورونیک (HA)

  •  تاثیر بسیار زیادی برلایه های داخل پوستی می گذارد.
  • توانایی اتصال تعداد زیادی مولکول آب برای بهبود هیدراتاسیون بافتی و مقاومت سلولی دارد.
  • فیبروبلاست ها را برای بیان کلاژن نوع I تحریک می کند .
  • باعث آزاد شدن عوامل رشد می شود که به طولانی شدن دیواره های کلاژن کمک می کند.
  • حفظ ساختار بافت پوست برای کمک به درخشندگی پوست

تفاوت ژل پروفایلو با دیگر ژل ها

مهمترین کاربرد ژل یا فیلر در پوست

  • ضخیم و حجیم کردن لب ها
  • افزودن حجم به بافت های مختلف
  • بهتر کردن ظاهر زخم های فرو رفته
  • گونه گذاری خصوصاً خانم هایی که دچار لاغری صورت هستند. 
  • پرکردن چین و چروک ها و چاله های عمیق در پوست مثل خطوط خنده یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی چین های عمیق در اطراف چشم 

در گذشته بیشتر از سیلیکون برای این منظور استفاده می شد ولی به علت احتمال وجود عوارض ناخواسته امروزه بیشتر از ترکیبات هیالورونیک اسید استفاده می شود.
ژل پروفایلو برخلاف فیلر های پوستی، سبب افزایش حجم پوست نشده و با تحریک تولید مجدد سلول های بنیادی، ریشه مشکل افتادگی و پیری پوست صورت را درمان می کند. ژل پروفایلو هر دو لایه های پوست و چربی را به حالت طبیعی خود باز گردانده و تولید هر 4 نوع کلاژن را در پوست تحریک می کند. همچنین، پروفایلو می تواند در نواحی از بدن به کار رود که تزریق دیگر فیلر های پوستی در آن ها امکان پذیر نیست.
در واقع پروفایلو برخلاف فیلر های پوستی دیگر به جای جایگزینی حجم از دست رفته، قادر است تا حجم از دست رفته را دوباره احیا کند. این ویژگی منحصر به فرد، پروفایلو را به درمانی ایده آل برای بهبود حالت ارتجاعی و سفتی پوست در نواحی همچون گردن، اطراف دهان و دست ها بدون ایجاد ظاهری مصنوعی تبدیل کرده است.

تفاوت پروفایلو با سایر محصولات زیبایی

 پروفایلو نه برای جایگزینی حجم، بلکه برای بهبود کشش و استحکام طراحی شده است. بیماران باید درک کنند که حتی شدیدترین چین و چروک ها پس از درمان برطرف نمی شوند، بلکه بسیار کم رنگ تر و طبیعی تر در صورت نمایان می شوند.
پروفایلو یک پرکننده پوستی نیست، بلکه  یک مرطوب کننده مورد نیاز پوست برای از بین بردن چین و چروک ها است. اسید هیالورونیک را در پوست پخش می کند و به عنوان تقویت کننده پوست تولید الاستین را به حالت عادی باز می گرداند.
پروفایلو اولین محصول مبتنی بر BDDE تزریق شده با اسید هیالورونیک (HA) برای درمان سستی پوست است. پروفایلو با بالاترین غلظت های HA در بازار (64mg / 2ml) نه تنها باعث تقویت و آبرسانی به پوست می شود، بلکه پیری و افتادگی پوست را نیز بازسازی می کند. پروفایلو به تنهایی یا در ترکیب با سایر درمان های زیبایی  نتایج عالی را ارائه می دهد، به عنوان مثال برای لیفت صورت از پروفایلو در کنار فیلر یا سایر روش ها استفاده می شود. پروفایلو می تواند جادوی ماندگاری را حداقل به مدت شش ماه حفظ کند.

پروفایلو چگونه کار می کند؟

 پروفایلو یک درمان زیبایی است که به جای پر کردن چروک ها، آن ها را هم سطح پوست می کند. تولید کلاژن و الاستین طبیعی را تحریک کرده و پوست را از داخل جوان می کند. علاوه بر رفع چروک و خطوط صورت، حالت ارتجاعی بافت و رطوبت پوست را نیز بهبود می بخشد. تزریق ژل پروفایلو برای کسانی قابل انجام و مناسب است که بر روی پوست صورت یا گردن خود دارای چین و چروک های سطحی یا عمیق هستند.
پروفایلو بافت پوست را بازسازی می کند، این ژل بیشتر به عنوان یک درمان تقویت کننده پوست برای هیدراته کردن پوست و بهبود تولید کلاژن استفاده می شود. احتمال واکنش های جانبی را کاهش می دهد و همچنین پس از تزریق پروفایلو پوست افتاده یا پیر در افراد حساس تر بهبود یافته و شکل بهتری به خود می گیرد.

پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

پروفایلو بهتر است یا هایفوتراپی

در هایفوتراپی انرژی متمرکز اولتراسوند با تجمع گرما در لایه زیرین پوست منجر به ساخت کلاژن های جدید و بهتر از کلاژن های قبلی شده و بتدریج منجر به بهبود کیفیت پوست خواهد شد. تغییرات ایجاد شده توسط هایفو برای اثر بخشی به 6 ماه زمان احتیاج دارد. در مقابل، نتیجه تزریق ژل پروفایلو بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است.

فرآیند درمانی ژل پروفایلو

معمولاً قبل از شروع درمان، از بی حسی موضعی استفاده می شود. نقاط تزریق انتخاب و مقدار پروفایلو مورد نیاز به داخل سرنگ کشیده می شود، سپس به زیر پوست تزریق می شود. 2 میلی لیتر اول پروفایلو با استفاده از تکنیک (Bio Aesthetic Points) BAP به نقاط زیبایی زیستی، تزریق می شود. در تکنیک BAP دارو در 5 نقطه از هر طرف صورت تزریق می گردد. این تکنیک برای یک سوم پایینی صورت طراحی شده است چرا که یک سوم پایینی صورت به دلیل افزایش سن، مستعد به آتروفی (کاهش حجم) پوست می باشد. این نقاط از اعصاب و رگ های مهم صورت دور هستند و به گونه ای انتخاب شده اند که بیشترین انتشار هیالورونیک از آن ها انجام شود.
پروفایلو در پوست حدود 28 روز باقی می ماند و در این مدت تحریک 4 نوع مختلف کلاژن و الاستین با انتشارآهسته هیالورونیک اسید HA انجام می شود. بنابراین پروفایلو یک تقویت کننده پوست است زیرا تأثیر سفت کننده قابل توجهی روی بافت دارد.

نقاط تزریق ژل پروفایلو

نقاط تزریق ژل پروفایلو

تزریق پروفایلو در نقاط  مشخص شده در تصویر باعث افزایش حجم زیر پوستی شده و در نتیجه به از بین رفتن چین و چروک های سطحی یا عمیق کمک می کند.

نقاط تزریق پروفایلو:

  • برآمدگی گونه: ۲ سانتی متر خارج از گوشه های چشم
  • پایه بینی: محل تلاقی خط فرضی افقی از پره بینی به تراگوس و خط فرضی عمودی از وسط مردمک
  • تراگوس: جلوتر از قسمت پایین تراگوس
  • چانه: محل تلاقی خط فرضی عمودی از وسط چانه و خط افقی از ۳/۱ فوقانی همان خط، ۵/۱ سانتی متر به سمت گوشه لب
  • زاویه ماندیبولار: ۱ سانتی متر بالاتر از زاویه مندیبل

کاربردهای پروفایلو

  • بازجذب آب
  • پرکردن صورت
  • جوانسازی پوست دست
  • رفع افتادگی پوست صورت
  • سفت کننده و تقویت کننده پوست
  • درمان چین و چروک های استاتیک
  • رفع چروک و افتادگی پوست گردن
  • جوانسازی کلی پوست (صورت و بدن)

ماندگاری ژل پروفایلو

هیالورونیک اسید توسط بدن ما پس از مدتی جذب می شود. بنابراین، اثر این مواد دایمی نیست. معمولا در بافت های پر تحرکی مثل لب ها این مواد زودتر جدب می شوند ولی در سایر قسمت ها ممکن است تا یک سال نیز دوام داشته باشند. در رابطه با پروفایلو نیز ماندگاری اثرات آن در افراد مختلف متفاوت است؛ اما به طور معمول ماندگاری آن حدود ۶ ماه است. معمولا تزریقات بعدی با میزان کمتر و برای مدت بیشتری باقی می مانند. در درمان های زیبایی، ویژگی های فردی در نتیجه حاصل و ماندگاری اثرات آن تاثیر بسیار زیادی دارد. 

 جلسات مورد نیاز تزریق ژل پروفایلو

چند جلسه تزریق ژل پروفایلو نیاز است؟

سازگاری زیستی پروفایلو با پوست بسیار زیاد است. برای کسب بهترین نتایج به متقاضیان پیشنهاد می شود تا 4 میلی لیتر پروفایلو را در 2 جلسه (هر کدام 2 میلی لیتر) با فاصله یک ماه تزریق کنند. در برخی موارد که علائم پیری شدید تر است، امکان دارد به تزریق 8 میلی لیتر دارو در 4 جلسه درمانی نیاز باشد. پس از اولین درمان، خطوط شروع به ناپدید شدن کرده و پوست سفت تر و کمتر افتاده تر به نظر می رسد. پس از درمان دوم، صورت به طرز شگفت انگیزی به شادابی و زیبایی دوران جوانی بر می گردد. بیماران بسیار با نشاط تر به نظر می رسند و سستی پوست از بین می رود.

اقدامات قبل از پروفایلو

 مهم ترین توصیه ها قبل از انجام پروفایلو که سبب کاهش عوارض درمان و بهبود کیفیت آن می شود عبارتند است از:

  •  دقت در انتخاب پزشک و کلینیک درمانی بسیار مهم است. مهارت پزشک و تجهیزات مورد استفاده، تاثیر قابل توجهی در نتیجه درمان دارند. درمان در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر متخصص، عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.
  •  از نوشیدن الکل به مدت ۲۴ ساعت قبل از درمان خودداری شود.
  •  چند روز پیش از درمان، از مصرف آسپیرین و دیگر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی خودداری شود. عدم مصرف این داروها، خطر کبودی را در افراد کاهش می دهد.
  • در صورتی که افراد به بیماری های خاصی مبتلا هستند باید اطلاعات دقیقی در اختیار پزشک قرار دهند. لازم است که پزشک از سابقه پزشکی افراد اطلاع کامل داشته باشد.
  • در صورتی که افراد از داروها، ویتامین ها یا مکمل های گیاهی استفاده می کنند، پزشک باید از این موضوع مطلع شود.
  • در روز درمان از رفتن به سونای بخار و استخر شنا پرهیز شود.
  • بیمار باید نسبت به روش درمانی آگاهی کامل داشته باشد و انتظارات او واقع بینانه باشد.

در تمام جراحی های زیبایی، پزشک با انجام معاینات اولیه و در نظر داشتن شرایط هر فرد، توصیه های لازم را قبل از درمان در اختیار او قرار می دهد. رعایت این توصیه ها بسیار ضروری است.

اقدامات بعد از پروفایلو

اقدامات بعد از درمان نیز در کیفیت نتیجه درمان تاثیر قابل توجهی دارند که عبارتند از:

  •  به مدت یک هفته بعد از درمان از لوازم آرایشی استفاده نکنید؛ البته استفاده از لوازم آرایشی معدنی که بعد از درمان در کلینیک های درمانی نیز استفاده می شود، مانعی ندارد.
  • استفاده از درمان های زیبایی دیگر مرتبط با صورت از قبیل لایه برداری، وکس، نخ کشی (لیفت) و سایر اقداماتی از این قبیل، به مدت یک هفته بعد از درمان ممنوع است.
  • به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به باشگاه، انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی خودداری شود.
  • از لمس و دست کاری صورت و نقاط تزریق خودداری شود.
  • در مورد نحوه شستن صورت و استفاده از مواد شوینده، دقیقا مطابق دستور پزشک رفتار شود.
  • در صورتی که پزشک پماد موضعی یا داروهای خاصی را تجویز کرد، لازم است که به طور دقیق و منظم مورد استفاده قرار گیرند.
  • در صورت بروز کبودی یک یا دو روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • در صورت نیاز به جلسات معاینه بعدی، حتما جلسات در زمان مقرر برگزار شود.

مزایای پروفایلو

مزایای پروفایلو

اغلب افراد جهت افزایش سفتی و رفع افتادگی پوست، تزریق پروفایلو در نواحی بین گونه و چانه را تقاضا می کنند. پروفایلو نتایج قابل توجهی را در زمینه لیفت صورت به ارمغان آورده و ظرف تنها 8 هفته ظاهر ناحیه بین گونه و چانه را بهبود می بخشد. توصیه ما این است که این فرایند در دو جلسه درمانی با فاصله 4 هفته انجام شود. به طور کلی، تزریق پروفایلو می تواند مزایای زیر را برای افراد به همراه داشته باشد:

  • آبرسانی به پوست
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • افزایش قوام و حالت ارتجاعی صورت
  • احیای درخشندگی پوست صورت که در نتیجه آن چهره روشن تر و صاف تر به نظر می رسد.
  • هیدراته شدن پوست با اسید هیالورونیک (HA) که باعث تحریک شدن پوست به تولید کلاژن و الاستین می شود.

تزریق ژل پروفایلو برای چه کسانی مناسب است؟

پروفایلو، برای مردان و زنانی که می خواهند پوست خود را ترمیم و احیا کنند مناسب است و برای تمامی افرادی که پوست آن ها نیاز به آبرسانی قوی دارد نیز مفید است. آبرسانی مناسب در پوست سبب پیشگیری از پیری می شود.

سن مناسب برای تزریق پروفایلو

بعد از ۳۰ سالگی کم کم، کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا کرده و چین و چروک ها در صورت نمایان می شوند، بنابراین تزریق ژل پروفایلو از پیری زود هنگام پوست جلوگیری می کند. مناسب ترین سن برای تزریق پروفایلو، سنین ۳۰ الی ۴۵ سال است که تا سن حدود ۶۵ سالگی نیز امکان استفاده از این روش وجود دارد. در برخی مواقع برای اینکه نتیجه بهتری از درمان حاصل شود از ترکیبی از روش های مختلف استفاده می شود.

اثرات پروفایلو پس از چند روز قابل مشاهده است؟

اثرات پروفایلو پس از چند روز قابل مشاهده است؟

در بسیاری مواقع یک هفته بعد از درمان تغییرات در بیمار قابل مشاهده است و ۴ هفته بعد از درمان تغییرات قابل توجهی در پوست بیمار حاصل می شود؛ اما به طور کلی این روش، یک درمان طولانی مدت است و در اکثر مواقع اثرات نهایی درمان بعد از ۶ ماه قابل مشاهده است. بعد از پروفایلو بیمار از داشتن پوست جوان و شاداب لذت می برد. برای حفظ زیبایی پوست، توصیه می شود که بیمار بعد از ۶ ماه مجددا تزریق را انجام دهد.

ویژگی های منحصر به فرد پروفایلو

  • رهاسازی آهسته: اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم که در ترکیب این ژل به کار رفته است به آرامی در پوست آزاد می شود و به این ترتیب تحریک سیتوکین ها و احتمال التهاب کاهش می یابد.
  • اثر طولانی مدت: ترکیب این ماده به گونه ای است که نسبت به هیالورونیک اسید با وزن مولکولی بالا در برابر تخریب، ۸ برابر پایدارتر است.
  • ویسکوزیته پایین: با توجه به ویسکوزیته پایین پروفایلو، این ماده قابل تزریق با سوزن گیج ۲۹ است. این موضوع سبب کاهش درد و توزیع یکنواخت اسید هیالورونیک در زیر پوست می شود.
  • سازگاری بالا: اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا در ژل پروفایلو، توسط عوامل شیمیایی به هم متصل نشده و به همین دلیل سازگاری آن با پوست بسیار زیاد است. بنابراین بیمار حین و بعد از درمان با این روش راحت است.

عوارض پروفایلو

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد پروفایلو، این ماده عوارض بسیار کمی دارد. در واقع پروفایلو اثرات قابل توجه و طبیعی دارد و عوارض آن نیز بسیار کم است. مقدار کمی کبودی و تورم بعد از تزریق ژل مشاهده می شود که مدت کوتاهی بعد از تزریق خود به خود برطرف می شود. به طور کلی استفاده از پروفایلو یک روش با عوارض کم و اثرات قابل توجه است.

 تزریق ژل پروفایلو در دوران بارداری و شیردهی

در شرایطی که فرد باردار یا مشکوک به بارداری است، تزریق هیچ گونه ژل و فیلر پوستی توصیه نمی شود. بهتر است که تزریق ژل پروفایلو و فیلر پوستی به بعد از زایمان و دوران شیردهی موکول شود.
به طور کلی انجام هرگونه درمان جراحی زیبایی در دوران شیردهی ضروری نیست و بهتر است بعد از سپری شدن دوران شیردهی به انجام اینگونه درمان ها، اقدام شود.

ایمنی و تحمل پذیری پروفایلو

اسید هیالورونیک (HA) با وزن بالا و پایین باعث ایجاد واکنش های ایمنی متضاد می شود، که مورد اول التهاب را القا می کند و دومی باعث بهبود وضوح آن می شود. بنابراین پروفایلو یکی از ایمن ترین پرکننده های HA است، زیرا نسبت مساوی از مولکولهای با وزن بالا و پایین را حفظ می کند.

بهترین متخصص پروفایلو

نقش مشاوره پزشک بسیار مهم است. گاهی پزشک با آگاهی از هدف بیمار از درمان، متوجه می شود که روش انتخابی بیمار برای تامین انتظارات او مناسب نیست و نیاز به استفاده از روش درمانی دیگری است. در صورتی که فرد انتظار واقع بینانه ای از درمان داشته باشد، بعد از درمان احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

هزینه پروفایلو

هزینه پروفایلو 

در برخی کلینیک های درمانی از امکانات و تجهیزات مدرن استفاده می شود، کیفیت درمان در این مراکز با توجه به استفاده از تجهیزات مناسب تر، بهتر است و در افزایش هزینه درمان موثر است. البته افزایش هزینه درمان در یک کلینیک لزوما به معنای افزایش کیفیت تجهیزات نیست.
نقش پزشک در درمان های زیبایی قابل توجه است. دانش بالاتر و مهارت بیشتر پزشک، سبب افزایش کیفیت درمان و در نتیجه هزینه نهایی می شود.
در صورتی که شما متقاضی استفاده از پروفایلو یا هر درمان زیبایی دیگری هستید، برای اطمینان از هزینه درمان، نیاز به یک جلسه مشاوره و معاینه است. معمولا در جلسه اول مراجعه به پزشک، هزینه درمان مشخص می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت اختصاصی ما شوید تا بهترین برند و قیمت ها را تضمین کرده مشاهده کنید و از دسترسی رایگان به تیم اختصاصی مراقبت از مشتری که می تواند به شما کمک کند نیز برخوردار شوید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع 

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا