هر آنچه درباره ژل تئوسیال باید بدانید.

ژل تئوسیال را بیشتر بشناسید.

ژل تئوسیال

امروزه با توجه به این که تزریق ژل در رفع عیوب پوست و افزودن میزان جذابیت و زیبایی افراد بسیار تاثیر دارد، مورد استقبال بی‌نظیری در سراسر دنیا قرار گرفته است. افرادی که از چین و چروک‌های صورت خود رنج می‌برند و یا به دنبال حجیم کردن لب‌ها، خوش فرم و حجیم نمودن گونه‌ها و یا زاویه‌دار کردن فک و چانه خود هستند می‌توانند با خیال راحت از مزایای ژل تئوسیال بهره ببرند که در ادامه مطلب به کاربردها، ماندگاری، عوارض و مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل اشاره خواهیم کرد.

فیلم تزریق ژل

معرفی ژل تئوسیال

محصولات تئوسیال فیلرهای اسید هیالورونیک ساخت کشور سوئیس هستند. Teosyal Teoxane در اواخر سال ۲۰۱۷ توسط FDA تأیید شد. این ژل برای درمان چین و چروک صورت، رفع خطوط اطراف دهان یا اطراف چشم، حجم دهی به گونه و لب ها و همچنین افزایش کیفیت پوست طراحی شده است. 

انواع ژل تئوسیال

انواع ژل تئوسیال

محصولات تئوسیال دارای غلظت‌های مختلف با تراکم ژل متفاوت و خواص منحصر به فرد است که هر کدام برای ناحیه خاصی از صورت و دستیابی به نتایج متفاوت استفاده می‌شوند. با تزریق ژل سوئیسی تئوسیال می‌توان خطوط و چین و چروک‌های سطحی و عمیق صورت را برطرف کرد و همچنین حجم دهی به نقاط مختلف صورت امکان پذیر است.
ژل های RHA بر پایه اسید هیالورونیک با خاصیت رئولوژیکی هستند که به طور خاص برای صورت طراحی شده اند. این ژل شامل یک فناوری منحصر به فرد است که از اسید هیالورونیک طبیعی در پوست ما تقلید می کند. استفاده از این تکنولوژی خاص در ساخت فیلرهای تئوسیال باعث شده تا ژل‌هایی تولید شوند که به دلیل خلوص زیاد، خواص طبیعی مولکول‌های اسید هیالورونیک را دارند. 

تئوسیال RHA 1

برای درمان چین و چروک های ریز صورت، گردن و دکلته استفاده می شود.

تئوسیال RHA 2

برای درمان چین و چروک های متوسط در قسمت فوقانی صورت مانند گلابلا (خط اخم)، پیشانی، خطوط پنجه کلاغی، حجیم و کانتور کردن لب‌ها و یا افزایش خط آنها استفاده می شود.

تئوسیال RHA 3

برای درمان چین و چروک های عمیق صورت مانند چین های بینی، خطوط عمودی لب ها،  برجسته‌سازی گونه‌ها و بازیابی فرم صورت استفاده می شود.

تئوسیال RHA 4

این ژل برای حجیم کردن و برجسته‌سازی گونه‌ها و کانتورهای صورت طراحی شده است. 

تئوسیال kiss

تئوسیال KISS RHA

Teosyal Kiss برای برجسته سازی لب ها استفاده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، به طور خاص برای درمان لب تهیه شده است که با کمترین عوارض، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد.

 TEOSYAL PURESENSE

برای درمان خطوط عمیق، چین و چروک های صورت، رفع چین های کنار بینی و خطوط ماریونت استفاده می شود.

TEOSYAL ULTRA DEEP

این ژل به منظور حجیم کردن و برجسته‌سازی استخوان گونه و چانه ساخته شده است.

TEOSYAL ULTIMATE

این ژل برای بازیابی حجم نواحی پهن صورت (استخوان گونه، چانه، خط فک و شقیقه‌ها) ساخته شده است.

در انتخاب ژل و فیلر دقت کنید:

  • برندهای معتبر ماندگار هستند.
  • عارضه و عفونت ایجاد نمی کنند.
  • دارای تائیدیه وزارت بهداشت هستند.
  • قابلیت جذب دارند و سرطان زا نیستند.
  • ژل های ارزان، چینی و 10 سی سی هستند.
  • حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن دارند.
  • واکنش های ایمنی بدن را تحریک نمی کنند.
  • حتما برند ژل و فیلر را از مرکز مورد نظرتان جویا شوید.

آیا تئوسیال بیشتر از ژوویدرم دوام دارد؟

محصولات مولکول درشت تئوسیال که به عنوان پرکننده لب محبوب هستند، حجم بیشتری را نگه می دارند و آب بیشتری از ژوویدرم می کشند. با این حال، تایید شده است که تئوسیال به طور متوسط چند ماه بیشتر از ژوویدرم اولترا دوام دارند.

ماندگاری ژل تئوسیالماندگاری ژل تئوسیال چقدر است؟

ژل های تئوسیال در مناطق مختلف صورت، برای رفع چین و چروک های ریز تا عمیق استفاده می شود. تئوسیال نیز مانند سایر فیلرهای پوستی یک درمان موقت است که پس از مدتی به طور کامل جذب بدن می شود و از بین خواهد رفت. البته میزان ماندگاری ژل تئوسیال به ویژگی های پوست هر فرد، متابولیسم بدن در جذب ژل، مهارت پزشک در تزریق ژل و انتخاب نقاط مناسب نیز بستگی دارد. برای مثال اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد و میزان دقیقی از آن را تزریق نکند و در کل این کار را به درستی انجام ندهد، ماندگاری ژل هم کمتر می‌شود.  برخی از مواد پرکننده TEOSYAL می توانند تا ۹-۱۲ ماه دوام آورند، قبل از اینکه به طور طبیعی در بدن حل شوند. 

مزایای تزریق فیلر

مزایای ژل تئوسیال

کاهش افتادگی پوست 

اصلاح خطوط و زاویه سازی فک و صورت

کاهش چین و چروک های ناشی از افزایش سن

درمان سریع، بدون درد و دوره ریکاوری بسیار کوتاه

بعد از تزریق ژل بلافاصله می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

کاهش ظاهر فرورفتگی در پوست ناشی از زخم های آکنه یا آسیب دیدگی

از ژل تئوسیال می‌توان برای حجم دهی طبیعی نقاط مختلف صورت، گونه و لب، بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

تزریق ژل سوئیسی تئوسیال باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و ظرفیت بالای آن در نگاه داشتن آب باعث می‌شود که پوست نرم، هموار و هیدراته شود.

عوارض جانبی تزریق ژل تئوسیال بسیار ناچیز است و شامل مواردی همچون تورم، کبودی خفیف، درد بسیار کم و موقت و خارش در محل تزریق می‌باشد.

از آن‌جا که اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود، نیاز به انجام آزمایشات آلرژی قبل از تزریق ژل ندارید. 

ژل تئوسیال یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ژل‌های موجود در بازار زیبایی است که نتایج آن ماه‌ها ادامه دارد و ماندگاری نسبتا قابل قبولی دارد. ممکن است تا 12 ماه دیگر نیازی به تزریق مجدد نباشد.

با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده ژل تئوسیال مشابه ترکیبات موجود در بدن است، احتمال بروز عفونت، حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق بسیار کم است. در حالت کلی این فیلر با بدن انسان سازگاری زیادی دارد.

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق ژل تئوسیال

ژل تئوسیال یک ژل وارداتی است که به طور مستقیم تابع قیمت ارزهای خارجی می باشد. ژل تئوسیال با توجه به اینکه از کشورهای اروپایی وارد کشور می شود، جزو ژل های گران قیمت می باشد. به طور کلی هزینه‌ تزریق ژل به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. تجربه و دستمزد پزشک
  2. تعداد جلسات تزریق فیلر
  3. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
  4. میزان ژل مورد استفاده در تزریق
  5. وسعت و گستردگی ناحیه تزریق

تزریق ژل تئوسیال برای چه افرادی خطرناک است؟

هر چند تزریق ژل از روش‌های کم تهاجمی و بی خطر به شمار می‌آید، اما استفاده از آن برای بعضی افراد ممنوع است. افراد زیر نباید از این روش زیبایی استفاده کنند:

  • بیماران قلبی
  • زنان باردار و شیرده
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی
  • افرادی که سابقه آلرژی شدید دارند.
  • مصرف کنندگان داروهایی مانند آسپرین
  • افرادی که سابقه سکته قلبی و یا مغزی دارند.
  • در صورت وجود حساسیت شدید به اسید هیالورونیک
  • افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی مانند آسم هستند.
  •  استفاده از ژل در افراد زیر ۱۸ سال نیز توصیه نمی شود.
  • در صورت وجود اختلالات پوستی، التهاب و عفونت در ناحیه تزریق
  • افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها که باعث کاهش واکنش ایمنی بدن می‌شود یا افرادی که تحت یک درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند. 

در صورت تمایل قبل از تزریق، بیماری و یا عارضه خود را با پزشک در میان بگذارید، زیرا ممکن است با عوارض تزریق ژل روبرو شوید. 

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق فیلر

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل 

رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل به شما کمک خواهد کرد تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. نکات و مراقبت های زیر بسیار حائز اهمیت هستند.

بعد از درمان، ورزش سنگین به مدت ۲۴ ساعت ممنوع است.

بعد از درمان، باید از استحمام گرم برای ۲۴ ساعت اجتناب شود.

از لمس، دستکاری، فشار دادن و خاراندن محل درمان پرهیز شود.

برای جلوگیری از کبودی، باید از مصرف آسپرین قبل از تزریق، خودداری شود.

تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، نباید از مواد آرایشی در ناحیه تحت درمان، استفاده شود.

نوشیدن مایعات و آب به رفع تورم و قرمزی ناحیه درمان کمک بسیار زیادی می کند.

نگران التهابات بعد از تزریق نباشید، این التهابات بین ۱۰ روز الی ۲ هفته ماندگار هستند.

قبل از برطرف شدن کامل عوارض از رفتن به سونا، جکوزی، اسکی و پاتیناژ خودداری شود.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماورای بنفش  به مدت 1 هفته بعد از درمان خودداری شود.

کمپرس یخ بعد از تزریق، سبب کاهش التهاب، قرمزی و درد در ناحیه درمان می شود که باید بدون اعمال فشار انجام شود.

بعد از تزریق ژل از اعمال هر گونه فشاری به ناحیه درمان پرهیز شود، زیرا سبب حرکت ژل، به هم ریختگی تقارن و ایجاد ظاهری نامطلوب می شود.

در صورتی که پزشک پمادها و شوینده های خاصی تجویز کرده باشد یا توصیه به انجام ماساژ داشته است، افراد باید دقت و توجه کافی نسبت به آن داشته باشند.

تزریق ژل با بی حسی موضعی انجام می شود و معمولا درد خاصی ندارد. در صورت وجود هر گونه دردی، استفاده از داروهایی از قبیل ایبوپروفن، ژلوفن و داروهایی از این قبیل ممنوع است. استامینوفن بهترین و مناسب ترین دارو برای التیام دردهای احتمالی است.

عوارض تزریق ژل

عوارض جانبی ژل Teosyal چیست؟

 در  برخی افراد قرمزی، تورم و ناراحتی ممکن است در محل تزریق رخ دهد که کاملا طبیعی است و معمولا بین دو تا سه روز از بین می رود.

اگر می‌خواهید دچار عوارض ناشی از تزریق ژل نشوید، در قدم اول بهتر است یک مرکز زیبایی معتبر را انتخاب نمایید. اما اگر برای صرف هزینه کمتر به مراکز نامعتبر مانند آرایشگاه‌ها و افراد آموزش ندیده برای تزریق ژل مراجعه کنید، عوارض جدی‌ای مانند موارد زیر در کمین شما خواهند بود:

  1. کبودی گسترده
  2. سفت و گلوله شدن ژل
  3. نرسیدن به نتیجه دلخواه
  4. آسیب جدی به بافت صورت
  5. حرکت کردن ژل در نواحی تزریق

دو نکته مهم برای کاهش عوارض احتمالی

  • استفاده از برند معتبر
  • تکنیک تزریق و تجربه پزشک

اقدامات زیبایی چنانچه در ناحیه مناسب و مورد نیاز و با مشورت پزشک زیبایی انجام شود، تایثر زیادی در زیباتر شدن فرم صورت خواهد داشت.

برای گرفتن نتیجه بهتر چه مقدار ژل باید تزریق شود؟

حتما شما نیز مواردی را مشاهده کرده اید که فرد مراجعه کننده به دلیل تزریق بیش از اندازه ژل، نه تنها نتوانسته است به زیبایی چهره خود کمکی کند، بلکه آسیب جدی به چهره او وارد شده است. نکته مهم این است که دوز تزریق برای هر فرد، در اختیار پزشک است. پس مهمترین چیز برای جلوگیری از این اتفاق انتخاب کلینیک مناسب و پزشک باتجربه می باشد.

چند وقت یک بار باید برای تزریق ژل به کلینیک مراجعه کرد؟

فواصل تکرار درمان به عوامل مختلفی از جمله فیزیولوژی افراد، نوع پوست، آناتومی، سن و سبک زندگی او بستگی دارد. برای حفظ نتایج حاصل از تزریق ژل، توصیه می شود که درمان به صورت دوره ای و با دوزهای مشخص انجام دهید که معمولا دوره‌‌های آن به صورت 6 ماهه و یا یک ساله می‌‎باشد.

ژل تئوسیال موقت است یا دائمی؟

اسید هیالورونیک در طی چند ماه به طور کامل در داخل پوست تجزیه می شود و در نهایت هیچ اثری از ماده پر کننده باقی نمی ماند.

بهترین مرکز تزریق ژل

نتیجه گیری

به دلیل وجود انواع مختلف ژل تئوسیال که هر کدام برای ناحیه خاصی از صورت کاربرد دارد با پزشک صحبت کنید تا برایتان بگوید کدام یک از مواد پرکننده تئوسیال مناسب شماست. همچنین اگر بدنبال بهترین مرکز زیبایی پوست و مو هستید تا تزریق ژل تئوسیال را تجربه کنید، باید بدانید مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با دارا بودن کادر حرفه ای، پزشکان با تجربه یکی از برترین مراکز در زمینه مراقبت از پوست و زیبایی است.
در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی، تزریق چربی، بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بسیاری از خدمات دیگر از قبیل لیزر موهای زائد به طور تخصصی، اندولیفت و جوانسازی پوست با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف انجام می شود. جهت مشاوره رایگان می توانید همه روزه بجز ایام تعطیل تماس بگیرید و تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید. با مراجعه به این مرکز میتوانید به زیبایی ایده آلتان برسید. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلائی این مرکز بهره ببرید.

مراقب پوست و زیبایی تان باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا