زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل در بهترین مرکز تهران

هر آنچه که درباره زاویه سازی فک و صورت باید بدانید.

محتوا

زاویه سازی فک و صورت

زاویه فک در زیبایی چهره بسیار اهمیت دارد و می‌تواند صورت را مسن‌تر یا جوان‌تر نشان دهد. از نظر زیبایی شناسی، اجزای صورت باید دارای یک تناسب استاندارد با هم باشند و اگر این نسبت به هر دلیل وجود نداشته باشد می‌تواند روی زیبایی تاثیرات منفی بگذارد. در واقع زنان با صورت V شکل اغلب به علت باریک بودن قسمت پایینی صورت، خط فک واضح و چانه تیز، جوان‌تر دیده می‌شوند. در زنان گاهی فک و چانه، بزرگ و مردانه است و به چهره خشونت زیادی می‌دهد. گاهی هم این اجزا فرم نازیبایی دارند. به طور مثال کوتاهی و پر بودن صورت می تواند سبب چاق و گوشتی به نظر رسیدن آن شود. با محو شدن خط فک در اثر وجود این موارد، فرد از صورت زیبای V شکل یا بادامی شکل خود لذت نمی برد. بسیاری از افراد مایل به داشتن یک صورت لاغر تر و خط فکی مشخص هستند. این صورت در سرتاسر جهان صورتی جوان، زنانه و جذاب در نظر گرفته می شود. در مورد فک مستطیلی و برجسته، ممکن است در مردان جذاب و مطلوب باشد اما برای زنان موجب ناهماهنگی صورت و ایجاد ظاهری بیش از حد مردانه خواهد کرد. با انجام زاویه سازی فک و صورت می‌توانید چهره‌ای خوش‌ تراش‌تر و زنانه‌تر داشته باشید. در این مقاله به زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل به دلیل کم تهاجمی بودن و تاثیرگذاری سریع و حداقل عوارض خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

زاویه سازی فک و صورت چیست؟

زاویه سازی فک (Orthognathic) یا اورتوژناتیک، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و زیباسازی آن منجر می شود. این ناهنجاری ها می تواند به علت کمبود اسکلت، گردی صورت، کوتاه بودن اندازه هندسی فک و … باشد. بازگردانی حجم از دست رفته صورت یا اختلالات مادرزادی به منظور زیبایی، هدف زاویه سازی فک و صورت می باشد.

انواع مدل صورت

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

این روش عموما برای صورت های چاق، صورت هایی با شکل هندسی گرد و صورت های لاغر استفاده می شود. کوچکی چانه نیز می تواند شکل صورت را بر هم بزند به خصوص اگر پیشانی بلند و موهای پر پشتی داشته باشید. در این صورت قسمت پایینی صورتتان عریض تر می شود که در زیبایی چهره تاثیر منفی خواهد داشت. به کمک زاویه سازی فک و صورت می‌توانیم مرز بین صورت و گردن را بهبود بخشیم تا غبغب یا افتادگی چانه به چشم نیاید. حتی می‌توانیم کاری کنیم که چانه شما ظریف‌تر و باریک‌تر به نظر برسد. 

روش های مختلف زاویه سازی فک و صورت

زاویه دار کردن فک و صورت، به منظور افزایش زیبایی صورت می گیرد. داشتن فکی V شکل، مورد تایید خیلی از افراد است و به آن علاقه نشان می دهند. به این حالت صورت، صورت بادامی یا بیضی شکل گفته می شود که از طریق روش های جراحی و غیر جراحی صورت می گیرد.

روش های جراحی

  • کوچک کردن فک
  • کوچک کردن چانه

 کوچک کردن فک

در این روش اصلاح فک یا کاهش اندازه فک تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. هدف از این عمل جراحی زاویه دار کردن فک و صورت است که اندازه فک تحتانی با برداشتن بافت اضافه کاهش می یابد. در ابتدا، برشی ایجاد می‌شود که جای اسکار آن قابل‌ مشاهده است. پس‌ از آن، نواحی برجسته استخوان علامت‌گذاری می‌شوند. سپس با مته و یا اره مخصوص جراحی استخوان برش داده می‌شود تا زوایای آن اصلاح گردد. در مواردی که عضلهٔ ماضغه یا عضله جونده بیش‌ از حد ضخیم باشد، اغلب به‌ منظور کاهش حجم فک، اندازه حجم عضله نیز توسط جراح کاهش می‌یابد و درنهایت برش ایجاد شده توسط نخ‌های بخیه بسته می‌شود. این روش می‌تواند موجب اصلاح فک‌ های بزرگ نامتقارن، بدشکل یا نامتناسب شده و هارمونی صورت را بهبود بخشد. ممکن است این روش به تنهایی یا همراه با سایر روش‌های ترمیم صورت جهت برطرف کردن چندین مشکل انجام گیرد.

کوچک کردن چانه

کوچک کردن چانه

 در این روش نیز جراح برشی در داخل دهان (نزدیک لب پایین) یا زیر چانه ایجاد می‌کند. جراح با استفاده از ابزار مخصوص استخوان را از نوک چانه جدا کرده و سپس به تغییر شکل و برداشتن استخوان اضافه می‌پردازد تا به ظاهری متناسب دست پیدا کند. سپس موقعیت نوک چانه با توجه به قسمت‌های باقیمانده‌ی چانه تغییر داده می‌شود و با استفاده از سیم و پلیت در جای خود نگه داشته می‌شود. در نهایت برش‌ها بخیه زده می‌شوند. جراحی کوچک کردن چانه روشی نسبتاً ساده بوده که یک جراح مجرب می‌تواند جهت تغییر ظاهر شما، ایجاد نیمرخ موزون‌تر و کمک به داشتن احساس بهتر از چهره‌تان آن را انجام دهد.

روش های غیر جراحی زاویه‌سازی فک و صورت

  • پروتز
  • بوتاکس
  • تزریق ژل
  • تزریق چربی
  • لیفت با نخ
  • زاویه سازی فک و صورت با بزرگ کردن گونه

تزریق بوتاکس

زاویه‌ دار کردن صورت مربعی با بوتاکس

در هر طرف زاویه فک شما، عضلهٔ ماضغه یا عضله جونده (masseter muscle) وجود دارد که به عنوان عضله‌ی مخصوص جویدن خدمت می‌کند. دو گروه عضلات دیگر به نام‌های تمپورال (temporalis) و پتریگوید (pterygoid) نیز وجود دارند که همین کارکرد را دارند.
ممکن است عضلات ماضغه به دلیل جویدن بیش از حد و یا دندان قروچه کردن در شب‌ها، رشد کنند و باعث شوند که فک به صورت مربعی شکل به نظر آید. پزشک در ابتدا آناتومی صورت شما را بررسی کرده و ارتباط آن با برجستگی، شکل و اندازه‌ی فک را مشخص می‌کند.
شل کردن عضلات با تزریق بوتاکس، یک روش مؤثر برای کوچک و جمع و جور کردن خط فک است. پزشک از بوتاکس برای کاهش اندازه‌ی عضلات بزرگ فک استفاده می‌کند. کوچک شدن خط فک، ظاهر مربعی شکل فک را بهبود می‌بخشد. تزریق بوتاکس به عضله ماضغه یا جونده باعث می‌شود عضله در فاز آرامش قرار بگیرد و اندازه آن کوچک‌تر شود. با تزریق این دارو به عضلات در چندین ناحیه، ساختار بزرگ چانه بطور موقت کوچک می‌شود و خط فکی زنانه‌تر و ظریف‌تر حاصل می‌گردد. این روش سریع و بدون درد بوده و نیازی به بیهوشی یا دوره‌ی بهبودی ندارد. شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره‌ی خود را از سر بگیرید. همچنین نتایج آن تا حداقل سه ماه دوام دارد که پس از آن برای حفظ ظاهر زیبا و زنانه‌ی خود نیاز به تکرار این روش دارید.

زاویه سازی صورت با نخ

این روش که موجب کشیده شدن پوست می شود، به کمک نخ های قابل جذب پولیدیوکسانون (PDO) به شما کمک می کند تا ظاهر طبیعی پوست خود را بازگردانید. استفاده از این روش به همراه فیلرهای پوستی، می تواند برای کسانی که دچار این مشکل هستند، موثر باشد.
در طی درمان، نخ های PDO در لایه زیرپوستی (لایه چربی) یا در سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) در زیر پوست قرار می گیرند. نخ ها با استفاده از یک کانول در محل خود قرار می گیرند تا کبودی ناحیه تحت درمان را کاهش دهند.

زاویه سازی فک و صورت با بزرگ کردن گونه

زاویه‌دار کردن فک و صورت با بزرگ کردن گونه

یکی از موانع ایده‌آل و زیبا بودن صورت، کوچک بودن گونه‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از ژل‌های تزریقی هیالورونیک‌ اسید، شکل گونه‌های خود را تغییر دهید و چهره ی نیمرخ و تمام‌ رخ صورت خود را بهبود بخشید. تحقیقات نشان داده است که این ژل‌ها به دلیل خاصیت برگشت‌ پذیری بالا، برای بهبود شکل صورت بسیار ایمن و بی‌خطر هستند؛ به این معنی که یا تجزیه و انحلال می‌شوند و یا با گذشت زمان توسط بدن تفکیک و فروپاشی می‌شوند.
برای بزرگ و برجسته کردن گونه، تنها به یک تزریق و حداکثر به دو تزریق نیاز است؛ به همین دلیل درد زیادی ندارد و تقریباً به زمان استراحت بعد از عمل نیز نیازی نیست. برخی ژل‌ها حاوی مواد بی‌حس کننده هستند که ناحیه تحت درمان را بی‌حس می‌کنند تا میزان درد به حداقل ممکن برسد. برای اولین بار، به طور متوسط 1 تا 2 سی‌سی‌ ژل کافی است. 

بیشتر بدانید: تزریق ژل گونه

زاویه‌ سازی فک و صورت با تزریق چربی

زاویه سازی فک و صورت با روش‌هایی مثل تزریق ژل و چربی از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت هستند. این روش‌های کم‌تهاجمی هم تاثیرات جوان کننده بر صورت می‌گذارند و هم می‌توانند تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبایی چهره‌ی شما داشته باشند. روش‌های تزریقی جایگزین مناسبی برای روش‌های پردردسر و پرهزینه‌ی جراحی هستند.  امتیاز ارزنده این روش آن است که کاملا با بدن شما سازگار است. با استفاده از تزریق ژل یا چربی می‌توانیم اثرات بلند مدت یا حتی دائمی، مشابه با جراحی فک یا ایمپلنت چانه ایجاد کنیم.  در این روش‌ها، چربی یا ژل به درون بافت نرم صورت تزریق می‌شود تا برخی اجزای صورت مثل چانه یا گونه‌ها برجسته شوند، موجب متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت گردد و همچنین انحنای اجزای صورت به تعادل برسند، حجم از دست رفته به دلیل پیری جبران شود، چین و چروک‌های ظریف برطرف و شکاف‌های پوستی پر شوند. نتایج این روش، زیبایی طبیعی را به‌ صورت شما باز می‌گرداند. 

استخراج چربی از بدن

نحوه استخراج چربی از بدن چگونه است؟

احتمالا با فرآیند ساکشن آشنایی دارید. دستگاهی به نام لیپوساکشن وجود دارد که به وسیله آن می توان چربی های غیر اشباع بدن را استخراج نمود. بعد از استخراج چربی از بدن، دستگاه سانتریفیوژ ادامه کار را انجام می دهد. در این دستگاه، چربی ها در داخل یک محور استوانه ای قرار می گیرند و دانه های سبک تر و اضافی به اطراف پاشیده می شوند. در داخل محفظه، هر آنچه باقی می ماند، دانه های طلایی چربی است که بسیار کاربردی می باشند. با استفاده از سرنگ، مواد چربی کشیده شده و به زیر پوست تزریق می شوند.

لازم به ذکر است که برای زاویه سازی فک و صورت با تزریق چربی از بافت چربی طبیعی موجود در بدن خودتان استفاده می‌ شود. چربی معمولا از قسمت های درونی ران، شکم و یا گاها از اطراف ناف به صلاحدید پزشک برداشته می شود و به بخش‌های بالایی بدن مثل صورت و چانه انتقال می‌دهند. قبل از استخراج چربی از بدنتان، در منطقه مورد نظر، بی حسی موضعی انجام می شود، لذا درد خاصی را تجربه نخواهید کرد. این روش از ایمن ترین روش های استخراج چربی و زاویه دهی می باشد.

 ممکن است نواحی تحت درمان به مدت چند هفته پس از عمل متورم باشند و نتیجه نهایی نیز با گذشت چند هفته قابل مشاهده خواهد بود. تزریق چربی همچنین برای پروتز چانه به منظور بزرگ و برجسته کردن چانه نیز کاربرد دارد. با این روش خانم ها و یا آقایانی که بدنشان به مواد مصنوعی واکنش آلرژیک نشان می دهد، کاملا راحت هستند و این روش بسیار مناسب تر از سایر روش های زاویه سازی برای آن ها می باشد.

تزریق چربی برای چه افرادی بهتر است؟

تزریق چربی برای کسانی که در کل یا بخش‌های عمده‌ی صورت دچار کاهش حجم شده‌اند، بسیار مناسب است. افرادی مثل ورزشکاران، اشخاص لاغر یا کسانی که به تازگی مقدار زیادی وزن کم کرده‌اند، کاندیدای بسیاری خوبی برای زاویه سازی فک و صورت با تزریق چربی هستند.

مزایای تزریق چربی

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی می تواند به جوان سازی پوست نیز کمک کند.

هزینه ثانویه در تزریق چربی، نسبت به تزریق ژل کمتر است.

چربی تمام حجم از دست رفته از صورت را باز می گرداند.

نتایج حاصل از تزریق چربی مدت زمان بیشتری روی صورت ماندگار است.

چربی از بدن خودتان استخراج می شود و کاملا طبیعی است. چربی موجود در بدن شما، کاملا ایمن و بدون واکنش آلرژیک خواهد بود.

برای تزریق چربی می توانید از قسمت های زائده پوستی استفاده کنید. بنابراین با یک تیر و دو نشان، نقاطی که چربی زیادی دارد را تخلیه می کنید.

زاویه سازی فک و صورت با تزریق فیلر

تزریق فیلر به فک و چانه، می تواند یک روش عالی و راحت برای حجم دهی و فرم دهی دوباره صورت شما باشد. هنگام صحبت کردن در مورد فرم‌دهی چانه با استفاده از تزریق ژل هدف، خوش‌فرم شدن و برجسته‌شدن خط فک است، بطوری‌ که موجب بهبود ظاهر و خصوصیات چهره شود. تزریق ژل برای بازسازی این ناحیه، می‌تواند ظاهر طبیعی تری ایجاد کند و باعث بهبود خطوط فک شود.
برای عمل زیبایی فک لازم است که چانه با تزریق ژل یا چربی تیزتر به نظر برسد. به همان اندازه که چانه قسمت کوچکی از صورت شما را تشکیل میدهد، 8 قسمت دارد که می تواند بلندتر و برجسته تر شود. مشاوره اولیه به منظور معین کردن قسمت هایی از چانه که احتیاج به بهبود دارند انجام می شود. با استفاده از فیلرها، حتی می توان انتظار از بین رفتن چین و چروک های موجود در نواحی گونه و صورت را داشت. همچنین گاهی در خط فک عدم تقارن دیده می‌شود که با تزریق ژل این نامتقارن بودن هم به بهترین شکل می‌تواند مرتفع شود.
در ابتدا محل مورد نظر با استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی حاوی لیدوکائین برای کاهش درد و سوزش بی حس می شود.
قبل از انجام فرآیند تزریق، صورت به طور کامل از طرف پزشک کانتور می‌شود. کانتور کردن صورت به معنای بررسی صورت و زاویه سازی آن به روشی که کل عیوب صورت پوشانده شود. سپس فیلر زیر پوست و در نواحی مشخص تزریق می‌شود. این اقدام زیبایی بدون دوران نقاهت بوده و سرپایی انجام می‌شود. پس از اتمام تزریق بیمار می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. معمولاً برای افزایش کانتور صورت، جلسات ترمیمی لازم می باشد.

تزریق ژل در قسمت پائینی صورت و گردن منجر به ایجاد خط فک خوش تراش تر و صورتی جذاب تر می گردد. تزریق ها باید بطور دقیق در نواحی انجام شوند که بهترین نتایج حاصل شود.

زمان تمدید ژل تزریق شده

بهترین زمان برای ترمیم ژل های تزریقی بعد از ماه ششم می باشد، اما ممکن است در هر فرد این زمان متفاوت باشد. در طول مشاوره‌ اولیه، پزشک به منظور تعیین اینکه چه روش درمانی برایتان مناسب است و این روش تا چه حد می‌تواند اهداف زیبایی مد نظرتان را محقق سازد، به شما کمک می‌کند. اثر تزریق موقتی است و برای حفظ ظاهر تغییریافته، به تزریق مکرر نیاز است. به همین دلیل بهتر است در جلسه مشاوره ای که قبل از انجام زاویه سازی فک و صورت برای شما ترتیب داده شده است، زمان دقیق ترمیم ژل پرسیده و به موقع نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

فیلر چیست؟

فیلر چیست؟

ژل ها فیلرهای مصنوعی اما طبیعی هستند! مصنوعی از این بابت که در آزمایشگاه ها ساخته می شوند و طبیعی از این بابت که در پوست شما این عناصر وجود دارند. به طور مثال یکی از عناصر موجود در ژل های تزریقی، کلاژن می باشد که وظیفه آبرسانی به پوست را دارد. این ماده به صورت طبیعی در بدن قبل از سنین میانسالی، تولید می شود. یکی دیگر از موادی که در فیلرها موجود است، به کلسیم اختصاص دارد؛ که به طور کاملاً طبیعی میتوان در بدن پیدا کرد. بسیاری از فیلرهای زیبایی از یک ژل شفاف ساخته شده اند. این ژل از ماده ای تشکیل شده که به صورت طبیعی در پوست یافت می شود.
ژل های پوستی، موادی تزریقی هستند که به روش غیر جراحی نواحی مختلف صورت را ترمیم و حجم دهی می کنند. فیلر به معنای پرکننده است که در زاویه سازی فک و صورت به قسمت های فک و تحتانی صورت، چانه و بخش کوچکی از گردن، تزریق می شود. زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل و چربی کاملا بی خطر است.
دوره نقاهت بعد از این روش بسیار کم بوده و تورم دو الی سه روزه از بین می رود. پس از تزریق فیلر، بلافاصله می توانید فعالیت خود را شروع کنید و نیازی به استراحت ندارید.
با تزریق فیلرهای پوستی به طور مستقیم به خط فک، لبه زاویه استخوان و فک پایین شما اضافه می‌شود. نکته قابل توجه این است که این روزها متخصصان پوست با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند از این روش برای زاویه سازی صورت و به وجود آوردن حالت V برای چانه استفاده می‌کنند. 

برند ژل های تزریقی

انواع مختلف فیلرهای تزریقی

فیلرها انواع متفاوتی دارند که بنا به تشخیص پزشک متخصص، از آنها برای تزریق به زیر پوست استفاده می‌کنند. انواع فیلرها به شرح زیر هستند:

  • چربی انسانی Autologous fat
  • هیالورونیک اسید Hyaluronic Acid (HA)
  • کلسیم هیدروکسیل اپاتیک Calcium Hydroxylapatite (CaHA)
  • پلی ال لاکتیک اسید Poly-L-lactic Acid

شاید این مطلب را نیز دوست داشته باشید: نظرات در مورد تزریق ژل بینی

از چه فیلرهایی برای زاویه سازی فک و صورت استفاده می‌شود؟

 نقاط کلیدی صورت که باعث زاویه دار شدن چهره فرد می‌شود شامل برجستگی زاویه فکی، چانه و گونه‌ها است. با توجه به ژنتیک افراد ممکن است در برخی، این خصوصیات به طور ذاتی وجود داشته باشد ولی تعداد زیادی هستند که با توجه به فرم صورت خود، از این فاکتور زیبایی محروم بوده و تمایل به استفاده از روشهای دارند که بتواند در زاویه دار کردن صورت، به آنها کمک کند.
با تزریق فیلردر نواحی مثل زاویه یا خطوط فکی و چانه در تناسب با همدیگر می‌توان این نواحی را برجسته کرد و به اصطلاح زاویه دار نمود و زیبایی خاصی برای کل صورت ایجاد کرد. با تزریق مقداری فیلر و برجسته کردن گونه هم خطوط زاویه دار صورت در قسمت میانی کامل شده، چهره زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد. حال نتیجه عمل شامل خط‌ دار شدن استخوان فک و بهتر دیده شدن چانه و گونه می‌شود که این خود باعث کم‌رنگ شدن یا محو غبغب نیز می‌شود.
بهترین فیلرها یا ژل‌ها برای چانه و خط فک، ژل‌های ساخته شده از هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در بافت همبند پوست ما وجود دارد و به بافت پوستی حجم می‌بخشد. هیالورونیک اسید می‌تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند و همین قابلیت باعث شده که توان حجم‌دهی بالایی داشته باشد.

ژل ژوویدرم

معرفی برخی از برندها

از ژل‌های هیالورونیک اسیدی مختلفی می‌توانیم برای زاویه سازی فک استفاده کنیم ولی ژل ژوویدرم ولوما (Juvéderm Voluma) تنها فیلری است که برای تزریق در ناحیه‌ی چانه توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. ماندگاری ژل ژوویدرم ولوما تقریبا ۲ سال است و در این مدت هیالورونیک اسید موجود در ژل به مرور جذب پوست می‌شود.
از ژل‌های ساخت دیگر شرکت‌ها و برندهای مختلف مثل رستیلین (Restylane)، بلوترو (Belotero) و سایر ژل‌های هیالورونیک اسیدی داخلی و خارجی نیز می‌توان برای زاویه سازی فک و صورت استفاده کرد. این ژل‌ها معمولا هزینه‌ی کمتری دارند ولی از نظر قوام، بافت و میزان ماندگاری نسبت به ژوویدرم ولوما ضعیف‌تر هستند.

پس از اینکه تصمیم نهایی خود را برای تزریق ژل اتخاذ نمودید، با انتخاب پزشک مجرب در این زمینه، به نتایج مطلوبی خواهید رسید. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با کادری مجرب و تجهیزات مدرن، می‌توانید در زمینه زاویه سازی فک و صورت، به بهترین نتایج دست پیدا کنید. 

دلیل برتری ژل ژوویدرم ولوما

اما چرا ژوویدرم ولوما در بین ژل‌های هیالورونیک اسیدی از همه بهتر بوده و مورد تایید FDA نیز قرار گرفته است؟

همان طور که می دانید ژل‌ها بخاطر حالت ژلی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند به راحتی تغییر شکل می‌دهند. این ویژگی برای حجم دهی به بخش‌هایی مثل لب‌ها بسیار خوب است ولی برای برجسته کردن بخش‌های استخوانی صورت مثل خط فک یا چانه، ویژگی مناسبی نیست و کار را سخت می‌کند. چون ما می‌خواهیم که ژل محکم در جای خود بماند و ظاهری استخوانی به خود بگیرد. در واقع دلیل برتری ژل ژوویدرم ولوما این است که به خوبی شکل خود را حفظ می‌کند.
همچنین برخی از متخصصان ترجیح می‌دهند از ژل رادیسه (Radiesse) برای زاویه سازی فک و برجسته کردن چانه استفاده کنند، که دلیل آن نیز همین موضوع حفظ شکل است.
ژل رادیسه بیشتر از این که حالت ژلی داشته باشد، حالت نیمه جامد دارد؛ برای همین بهتر می‌تواند ظاهر استخوان‌های فک و چانه را تقلید کند. ژل رادیسه از ماده‌ای به نام کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته شده که به طور طبیعی در استخوان‌های ما وجود دارد. کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به هیالورونیک اسید قوام و ساختار محکم‌تری دارد.
کلسیم هیدروکسی آپاتیت (مثل هیالورونیک اسید) به مرور جذب پوست می‌شود و یک ژل موقتی است. ماندگاری ژل رادیسه معمولا در حد یک سال، کمی بیشتر یا کمتر است.
تمامی ژل های ذکر شده کاملا ایمن و بی خطر با نتایج ظاهری بسیار طبیعی هستند.

ژل های تزریقی

مشکل ژل‌های ساخته شده از کلسیم هیدروکسی آپاتیت

  • اگر از نتایج تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید راضی نباشید، با تزریق آنزیم هیالورونیداز می‌توانیم شرایط را به حالت اول بازگردانیم. ولی در مورد ژل‌های هیدروکسی آپاتیت نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم و باید صبر کنید تا صورت‌تان به مرور به حالت اول بازگردد.
  • احتمال دچار شدن به عوارض جانبی ژل‌های هیدروکسی آپاتیت حدود ۳ درصد است که نسبت به ژل‌های هیالورونیک اسیدی و تزریق چربی بالاتر است. برای همین همچنان ترجیح بسیاری از متخصصان استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسیدی است.

آخرین راهکار این است که به طور همزمان از ژل‌های هیالورونیک اسیدی و کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده کنیم. به این صورت که کلسیم هیدروکسی آپاتیت را در عمق پوست و روی استخوان تزریق می‌کنیم؛ چون این ژل محکم‌تر و قوی‌تر است. سپس یک لایه‌ ژل هیالورونیک اسیدی به صورت سطحی‌تر در پوست تزریق می‌کنیم تا برجستگی پوست را ارتقا ببخشیم.

مزایای زوایه سازی فک و صورت با تزریق ژل

از بین رفتن گردی صورت

روشی غیرتهاجمی و کم‌دردسر 

 برجسته شدن اجزای مختلف صورت

متقارن و موزون‌تر شدن حالت صورت

بهبود ظاهر صورت از نمای نیم رخ

تناسب فک با سایر اجزای صورت

برطرف شدن لاغری بیش از حد صورت

در این روش بی حسی به صورت موضعی است.

دوره‌ی نقاهت ندارد و تقریبا ایمن و بی‌خطر است.

زمان تزریق ژل بسیار کوتاه است (معمولا ۳۰ دقیقه)

کانتور کردن و پوشاندن عارضه‌هایی مانند کوتاهی فک

نتایج برگشت‌پذیر هستند. یعنی در صورت عدم رضایت از نتیجه‌ی درمان، با تزریق یک آنزیم، می توان ژل را به صورت کامل تخلیه کرد و به حالت عادی باز گرداند.  

تزریق ژل از نظر اقتصادی، برخلاف روش‌های جراحی مقرون به صرفه‌ است و حتی مراقبت‌های بعد از جراحی (مثل پانسمان‌ها و دوری طولانی مدت از محل کار) را ندارد.

تکنیک تزریق ژل

تکنیک‌ها مهم‌تر از ژل‌ها

مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشیم این است که تکنیک تزریق ژل بسیار مهم‌تر از برند و جنس ژل است. تزریق بهترین ژل‌ها به دست شخصی که مهارت و تجربه‌ی کافی نداشته باشد، نتایج نامطلوبی خواهد داشت.
تکنیک تزریق شامل مواردی مانند مشخص کردن محل‌های مناسب تزریق ژل، روش صحیح برای وارد کردن ابزار تزریق به پوست، حرکت صحیح سوزن یا میکروکانولا در زیر پوست، شکل‌دهی و پخش کردن صحیح ژل در زیر پوست، تزریق میزان کافی از ژل و … است. انجام صحیح هر کدام از این موارد برای رسیدن به نتایج زیبا و خیره کننده، حیاتی است.

کانولا تکنولوژی جدید تزریقات زیبایی

چطور بدون کوچک ترین درد، تورم، خونریزی و کبودی تزریق ژل برای زاویه سازی به صورت انجام می شود؟ میکروکانولا تکنولوژی جدید پزشکان برای زاویه سازی فک می باشد که فرآیند تزریق را بسیار ساده می کند.

  • هیچ خونریزی ندارید.
  • دفعات تزریق کم تر می شود.
  • هنگام جراحی هیچ دردی ندارید.
  • عدم پارگی در مویرگ های زیر پوستی
  • کلاژن زیر پوستتان تحریک خواهد شد و به جوانسازی پوستتان بسیار کمک می شود.

زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

اگر بخواهیم یک پاسخ کلی بدهیم، می‌توانیم بگوییم که تزریق ژل برجستگی بیشتری ایجاد می‌کند در حالی که تزریق چربی حجم عمومی صورت را زیاد می‌کند. پس هر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی می‌توانند در کانتور و زاویه سازی فک موثر عمل کنند و در واقع این شرایط شماست که تعیین می‌کند کدام برایتان مناسب‌تر است.
پیشنهاد ما به شما پیروی از تصمیم پزشک می باشد. بهترین گزینه و مناسب ترین روش زاویه سازی فک و صورت را با خیال راحت به پزشک متخصص خود بسپارید.

زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل

 زاویه سازی فک و صورت با فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی صورت با فیلر برای خانم ها و آقایانی که خواهان از بین بردن چین و چروک های پوست خود و بازگردانی حجم صورتی که با افزایش سن از بین رفته است، مناسب می باشد. همچنین وضعیت سلامت عمومی و اهداف واقع گرایانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی تأثیر کانتورینگ صورت با تزریق فیلر روی صورت کسانی بهتر نمایان خواهد شد که برخی از ویژگی‌های زیر را دارا باشند:

  1. فک مربعی شکل
  2. فک پهن یا عریض
  3. چانه دایره‌ای شکل
  4. گونه‌های چاق و یا لاغر
  5. خانم هایی که فک مردانه دارند، از بهترین کاندیداها هستند.
  6. خط فک آنها زاویه نداشته باشد و یا زاویه آن کم و نامشخص باشد.
  7. افرادی که صورت های کوچک و گردی دارند و یا دفرمگی خاصی در زوایای صورتشان ایجاد شده است.

 استفاده از هر دو روش تزریق ژل و چربی بهترین راهکار است.

در برخی از مراجعین بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که از هر دو روش برای زاویه سازی فک و صورت استفاده کنیم. ابتدا با تزریق چربی حجم از دست رفته‌ی صورت را جبران کرده و ظاهر صورت را جوان و شاداب کنیم. سپس با تزریق ژل، بخش‌های خاصی از صورت را برجسته و حجم‌دهی کنیم. در بیشتر موارد ایده‌آل‌ترین نتایج زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل و چربی به صورت همزمان حاصل می‌شود.

مقدار ژل برای نواحی مختلف صورت

چقدر ژل نیاز است؟

تزریق ژل برای کسانی ایده‌آل است که کاهش حجم شدیدی در صورتشان ندارند و تزریق ۲ تا ۴ سی‌سی ژل برای زاویه‌سازی کافی است. البته بسته به مقدار نیاز صورتتان، در جلسات اول بین ۳ تا ۴ سی سی فیلر اسید هیالورونیک هم ممکن است به صورت تزریق شود. 

سن مناسب برای انجام زاویه سازی چقدر است ؟

باید توجه داشت که انجام زاویه سازی توسط جراحی انجام نمی شود و با تزریق ژل یا چربی به صورت انجام می پذیرد. لذا مساله سن خیلی مطرح نیست و تقریبا از سن ۱۸ سالگی به بعد می توان برای زاویه سازی فک و صورت اقدام کرد.

هزینه زاویه سازی فک و صورت

هزینه تزریق ژل با توجه به سطح مهارت پزشک، نوع درمان، نیاز بیمار، ژل مصرفی یا میزان چربی استخراجی و مواد مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. هزینه زاویه سازی فک و صورت در روزهای اخیر به دلیل نوسانات عجیب قیمت ارز و وارداتی بودن ژل های تزریقی بسیار متغیر است. لذا بهترین مرجع، پرسش از کلینیک ها و متخصصان این حوزه است. با بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل نمائید تا از تخفیف های ویژه و طلایی این مرکز بهره ببرید.

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری نتایج مثبت حاصل از تزریق فیلر چقدر است؟

میزان ماندگاری کانتورینگ صورت به عوامل متعددی از جمله برند فیلر تزریق شده و پذیرش پوست شخص بستگی دارد. اگر از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده شود، ماندگاری فیلرها عموماً بین ۶ ماه تا ۱سال است که بسته به کیفیت مواد استفاده شده متفاوت می باشد. شما می توانید برای ماندگاری بیش تر، جلسات درمانی را تمدید نمایید. 

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین روش زاویه سازی فک و صورت با توجه به شرایط شما کدام روش است، می‌توانید با پزشکان و کارشناسان مرکز زیبایی پوست ومو شریعتی مشورت کنید. به این ترتیب با بررسی دقیق شرایط شما بهترین روش را به شما توصیه خواهیم کرد.

نقش مهارت پزشک در زاویه سازی فک و صورت

تبحر پزشک در تزریق ژل بسیار مهم است. البته روش و منطقه تزریق، همچنین مقدار چربی تزریق شده بسیار در نتیجه عمل زاویه دار کردن صورت تاثیرگذار است. موفقیت در این عمل، بستگی مستقیم به مهارت پزشک دارد. در مواردی که اثر تزریق ژل زود از بین رفته باشد، اشکالاتی در محاسبات حجم ژل و یا تکنیک انجام کار وجود داشته است. به طور معمول در صورتی که به فیلرهای تزریقی حساسیت نداشته باشید، مشکلی رخ نمی‌دهد و در کمترین زمان حدود ۶ ماه نتایج باقی می‌مانند. اگر در انتخاب پزشک و کلینیک نهایت دقت را داشته باشید، می‌توانید ماندگارترین و بهترین تزریق ژل برای زاویه سازی چهره یا مادلینگ صورت را تجربه کنید و از زیباتر شدن چهره خود، لذت ببرید. 

اقدامات قبل از زاویه سازی فک و صورت با ژل

از مصرف الکل و رقیق کننده های خون، مانند آسپرین، در روزهای پیش از درمان پرهیز کنید.

اگر سابقه‌ انجام هر گونه عمل، تزریق و یا مصرف هر نوع دارو و دخانیات را دارید در همان جلسه‌ اول مشاوره با تمامی جزئیات با پزشک خود در میان بگذارید تا انجام تزریق ژل بدون مشکل پیش برود.

داروهایی مثل مسکن ضد التهابی، ایبوپروفن، ویتامین E و آسپرین نباید تا ۵ روز قبل از تزریق ژل مصرف شوند. این داروها موجب رقیق شدن خون شده و در نتیجه خطر خونریزی و میزان کبودی در محل تزریق بیشتر می شود.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

مراقبت‌های پس از زاویه سازی فک و صورت با تزریق فیلر

در طی چند روز اول پس از تزریق ژل باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است سر کمی بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم صورت ضرورت دارد.

بالا نگه داشتن سر می تواند به تسریع بهبودی کمک کند.

تا حدود ۲۴ ساعت بعد از تزریق حرکات هوازی انجام ندهید.

اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.

باید تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.

استفاده از کمپرس سرد در ناحیه تزریق، چندین بار در روز می تواند به جلوگیری از هر گونه تورم کمک کند.

بعد از تزریق ژل بهتر است از مصرف هر چیزی که باعث خونریزی و کبودی می شود، خودداری کنید.

از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.

سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.

تورم و کبودی بعد از تزریق ژل معمولا به سرعت رفع می‌شود اما در صورتی که کبودی و خون‌مردگی تا چند روز آینده کمتر نشد باید به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کرد.

اگر قصد عزیمت به جایی را دارید برای تزریق ژل اقدام نکنید.(به علت احتمال کبودی در تزریق)

دوره نقاهت تزریق ژل حداکثر ۳ الی ۵ روز است. در این مدت افراد باید نکات بالا را به خوبی انجام دهند.

عوارض تزریق ژل

عوارض جانبی زاویه سازی فک و صورت با تزریق فیلر

  • اگر مقدار فیلر تزریق شده بیش از حد باشد، تورم غیرطبیعی به وجود می‌آید.
  • گاهی کبودی و خونریزی بلافاصله بعد از تزریق بروز می‌کند.
  • در صورتی که این کار توسط پزشک ماهر انجام نشود احتمال عدم تقارن وجود دارد.
  • از دیگر عوارض جانبی رایج می‌توان به قرمزی، احساس درد و خارش اشاره کرد که در طی سه الی چهار روز بهبود خواهد یافت.

 پس از اینکه تصمیم نهایی خود را برای زاویه سازی فک اتخاذ نمودید، با انتخاب پزشک مجرب در این زمینه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به نتایج مطلوبی خواهید رسید. با مراجعه به مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، می‌توانید در زمینه زاویه سازی فک و صورت، به بهترین نتایج دست پیدا کنید، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارض تزریق فیلر که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود. 

برخی از نکات گفته نشده زاویه سازی فک و صورت

ژل‌ها معمولا یک تا دو سال ماندگاری دارند. یعنی برای حفظ نتایج به جلسات ترمیمی و تزریق دوباره نیاز خواهید داشت. البته ژل‌های جدیدتر ماندگاری بیشتری دارند و حتی در برخی نواحی مثل زیر چشم تا ۱۰ سال هم دوام می‌آورند.

تزریق چربی همانند روش‌های جراحی دائمی و برگشت ناپذیر است. همچنین برای پیش از تزریق باید به کمک لیپوساکشن کمی چربی از ناحیه‌ی شکم برداشت کنیم. این یعنی تزریق چربی یک روش تهاجمی است. البته میزان تهاجم بسیار کمتر از روش‌های جراحی است.

زاویه سازی فک با تزریق چربی و ژل ممکن است به اندازه‌ای که شما می‌خواهید چشمگیر نباشد. در واقع هدف ما از روش‌های تزریقی بیشتر از ایجاد تغییرات چشمگیر، جوانسازی نچرال و طبیعی است. اگر بخواهیم تغییرات وسیع و چشمگیر در صورت شما ایجاد کنیم، به مقدار زیادی ژل نیاز داریم که هزینه یک جلسه درمانی آن بسیار زیاد است. در این موارد تزریق چربی روش به‌ صرفه‌تر و موثرتری است.

قابلیت انعطاف یا به اصطلاح چکش خواری (Malleability) ژل‌ها به ما این امکان را می‌دهد که با یک تزریق دقیق و شکل دهی مناسب، به شکل و حجم مورد نظر دست پیدا کنیم. منتها همین ویژگی باعث می‌شود که نتوانیم برجستگی مشابه استخوان چانه یا یک ایمپلنت مستحکم را ایجاد کنیم.

زاویه سازی فک و صورت با تزریق ژل

نتیجه گیری

 بشر از دیرباز برای دست‌یابی به چهره‌ای شاداب، جوان و زیبا روش های گوناگون را ارزیابی نموده و تکنیک‌های مختلفی برای جوانسازی صورت و زیبایی چهره ابداع کرده است که یکی از پرطرفدارترین و بی عارضه ترین روشها، تزریق ژل می‌باشد. علاوه بر افزایش حجم و پر کردن اجزای صورت، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تزریق ژل ایجاد خطوط یا کانتور در چهره است. اگر به تناسب چهره افراد مدل و مشهور دقت کرده باشید، اکثر آنها دارای صورتی استخوانی هستند. بدین معنی که صورت آنها دارای برجستگی‌های مناسب یا به اصطلاح، زوایای متناسب با معیارهای کنونی زیبایی می‌باشد.
 مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی بی نظیر ترین و مدرن ترین روش های زاویه سازی فک و صورت را ارائه می دهد. استفاده از بهترین فیلرها، استخراج چربی با روش های کاملا غیر تهاجمی با کمترین میزان تورم و دوره نقاهت کوتاه از ویژگی های زاویه سازی فک و صورت در این مرکز است. تماس با ما را فراموش نکنید تا از زیباسازی پوست و صورت خود نهایت لذت را ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا