هر آنچه درباره ژل رستیلن و رقبای پرقدرت آن باید بدانید

ژل رستیلن Restylane

ژل رستیلن به کدام دسته از ژل فیلرها تعلق دارد؟ چرا این فیلر محبوب شده؟ در مقایسه با سایر ژل های هم رده، چه امتیازاتی و چه تفاوت ها و شباهت هایی دارد؟
به نقل از یک زیباجو،
تقریبا همه جای پوستم ترکیده بود از علائم چین و چروک، گودی گونه و سیاهی زیر چشم و الی آخر. برای نبرد با پیری، می خواستم از یک جایی شروع کنم. گیج بودم و نمی دونستم کدوم برند ژل رو بزنم بهتره. می دونستم باید یه دکتر خوب پیدا کنم تا جواب سوال هامو بگیرم؛ اما دوست داشتم قبلش خودم مقداری اطلاعات جمع کنم و اسیر تبلیغات نشم. مثلا برام سوال بود رستیلن بهتره یا ژوویدرم؟ رووفیل به خوبی ژوویدرم هست یا نه؟ ژل دایمی بزنم ضرر داره؟و کلی سوال دیگه….

این مقاله رو برای پاسخ به “کلی سوال دیگه ی” دوست خوبمون و سوالات شما نوشتیم. با خواندن این مطلب، درباره ی ژل رستیلان و رقبای پرقدرت آن بهتر بدانید.

ژل رستیلن

فیلم تزریق ژل

معرفی ژل رستیلن Restylane

ژل رستیلان دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر است:

  • بر پایه اسدی هیالورونیک با منشاء غیر حیوانی
  • تقلیدی از HA که به طور طبیعی در بافت همبند پوست ما تولید می شود
  • رفع کننده چین و چروک ها و خطوط متوسط تا شدید اطراف بینی و کل صورت
  • ملایم سازی خطوط عمیق اندوه (از گوشه دهان تا چانه)
  • حجم دهنده و فرم دهنده گونه های گود افتاده و لب های نازک
  • رطوبت دهنده و نرم کننده پوست (بهبود کیفیت و احیای شادابی پوست)
  • جزو دسته ژل های مجوز دار بین المللی

مراحل تزریق ژل

5 برند برتر ژل پرکننده صورت در ایران و جهان

نحوه تزریق ژل رستیلن چگونه است؟

مراحل تزریق ژل رستیلن برای شما:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

  1. تیمز کردن و ضد عفونی کردن صورت یا محل تزریق
  2. استفاده از بی حسی موضعی در محل تزریق (بستگی به محصول) و بدون برش یا زخم
  3. علامت گذاری دقیق نقاط و نواحی تزریق
  4. تزریق با سوزن اولترافاین Ultrafine
  5. ماساژ خاص و ملایمِ ناحیه ی تزریق توسط پزشک برای توزیع یکتواخت ماده ژل در زیر پوست
صفر تا صد تزریق ژل لب

اثرات تزریق ژل رستیلن

نحوه ی تاثیر ژل رستیلن بر پوست اینگونه است:

مولکول‌های اسید هیالورونیک که مهم‌ترین قسمت پرکننده رستیلن را تشکیل می‌دهند به طور طبیعی آب جذب می‌کنند و باعث تورم بافت زیر خطوط و چین و چروک می‌شوند. بنابراین چین و چروک‌ها را پر می‌کند و سطح صاف‌تری به پوست می‌دهد. بسته به میزان و عمق چروک‌ها یا گستردگی نواحی که قرار است حجم‌دهی شوند، تزریق Restylane ممکن است از چند دقیقه تا نیم ساعت طول بکشد. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق ژل به کار خود برگردند.

نتایج دو هفته پس از تزریق ژل رستیلن

ژل رستیلن نقاط خالی از کلاژن و الاستین رو ترمیم می‌کند؛ و باعث صاف شدن، لیفتینگ پوست و شفافیت آن می‌شود. هیالورونیک اسید می تواند باز هم برای افزایش حجم پوست در طی زمان آب جذب کند.
اثر ژل رستیلن بر پوست فوری ست. بیشتر افراد بلافاصله پس از تزریق نتیجه را می‌بینند.  اثرات کامل تزریق ژل رسیتیلن را می‌توان در طی یک هفته تا دو هفته مشاهده کرد. 

انواع ژل رستیلن

چهار محصول اصلی رستیلن داریم. هر محصول کاربرد خاص خود رو برای پوست مخصوصی دارد. ترکیبات شیمیایی این products یکسان اما اندازه ذرات متفاوته. ذرات کوچکتر برای از بین بردن چین و چروک های سطحی و ملایم تر و ذرات بزرگتر برای خطوط و چین های عمقی تر کاربرد دارند.

انتخاب نوع رستیلن سیلک، دیفاین، کیس، لیفت یا ریفاین رو به پزشک مجرب بسپارید.
  • ژل رستیلن سیلک (Restylane Silk)

رستیلن سیلک (Restylane Silk) اولین پرکننده مورد تأیید FDA است که برای برجسته‌سازی لب‌ها و رفع چین و چروکهای اطراف دهان (خطوط عمودی بالای لب ) استفاده می شود. به طور تقریبی ماندگاری این ژل، حدود 6 ماه است و پس از گذشت این زمان برای حفظ نتایج باید برای تزریق مجدد اقدام نمود.

  • ژل رستیلن لیفت (Restylane Lyft) دارای لیدوکائین

با گذشت زمان، چربی طبیعی و خاصیت کشسانی پوست کاهش می یابد، در نتیجه افتادگی پوست، چین و چروک های برجسته و کاهش حجم ایجاد می شود. Restylane Lyft با نام قبلی Perlane-L برای تزریق در نواحی مختلف صورت جهت حجم دهی با قدرت بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل برای برجسته کردن گونه‌ها، برجسته‌سازی لب‌ها، اصلاح خطوط میانی صورت، از بین بردن چین و چروک صورت، کانتور صورت، رفع خطوط لبخند و رفع گودی و سیاهی زیر چشم، ناحیه میانی سطح و پشت دست طراحی شده است تا به زیبایی ظاهری شما، برای صورت و دستها کمک کند. لازم است بدانید که قدرت حجم دهی و برجسته کردن ژل رستیلن لیفت نسبت به “سیلک” بیشتر می‌باشد. در واقع این فیلر حجم و برجستگی بیشتری ایجاد می‌کند. 

  • ژل رستیلن ریفاین (Restylane Refyne)

ژل رستیلن ریفاین یک پرکننده پوستی اسید هیالورونیک است که به طور خاص با XpresHAn Technology M ساخته شده است. این ژل برای رفع خطوطی که از کناره های بینی به سمت گوشه های دهان می روند (چین های بینی) و خطوطی که از گوشه های دهان به سمت چانه می روند (خطوط ماریونت) استفاده می شود.

ژل رستیلن دیفاین

  • ژل رستیلن دیفاین (Restylane Defyne)

با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و افتادگی پوست و چین و چروک ها بارزتر می شوند . Restylane Defyne با XpresHAn Technology to ساخته شده است تا این خطوط عمیق را اصلاح کند. از رستیلن دیفاین نیز مانند نوع ریفاین، برای کاهش عمق خطوط و چین و چروک‌های اطراف دهان و بینی استفاده می‌شود. 

  • رستیلن کیس (Restylane Kysse)

Restylane Kysse اولین ژل لب است که با استفاده از تکنولوژی XpresHAn بافت و رنگ لب را تقویت می کند و حداکثر برای مدت 1-3 سال ماندگاری دارد.

  • رستیلن تاچ

رستیلن تاچ، از کوچک‌ترین اندازه ذرات در بین پرکننده‌های رستیلن برخوردار است و می‌تواند کوچک‌ترین شکاف‌ها را نیز پر کند و برای اصلاح خطوط ریز و چین و چروک در نظر گرفته شده است. رستیلن تاچ، برای رفع خطوط لبخند و چین و چرو کهای اطراف دهان و چشم استفاده می‌شود.

  • رستیلن پرلین

در حالی که رستیلن تاچ دارای کوچک‌ترین ذرات از مواد پرکننده با نام تجاری رستیلن است، رستیلن پرلین بیش‌ترین اندازه ذرات موجود را دارد. ژل رستیلن پرلین می‌تواند خطوط عمیق و چین و چروک‌ها را اصلاح کند. همچنین برای استفاده در حجم‌دهی به لب توصیه می‌شود.

  • رستیلن ساب کیو

بیشتر اوقات برای شکل گیری گونه‌ها و چانه که ممکن است به دلیل افزایش سن حجم آن‌ها از بین رفته باشد استفاده می‌شود. این ژل می‌تواند به سرعت و به راحتی تقارن صورت را ایجاد یا بازیابی کند و ویژگی‌های زیبایی صورت را افزایش دهد. پزشک بعد از تزریق ژل رستیلن ناحیه را ماساژ می‌دهد تا به درستی پخش شود و شما را از مراقبت‌های بعد از ژل مطلع می‌کند.

تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

ژل رسیتیلن را به کدام نواحی می‌توان تزریق کرد؟

  1. تزریق به لب‌ها برای افزایش حجم یا متقارن کردن آن‌ها
  2. دور دهان جهت از بین بردن خطوط اطراف دهان
  3. حجم دهی به گونه‌ها
  4. کاهش گودی و سیاهی زیر چشم
  5. زاویه سازی فک و صورت
  6. پر کردن چانه و متقارن کردن آن با زاویه فک

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینم؟

تغییرات تقریباً بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است. اما به دلیل تورم و فرآیندهای طبیعی مربوط به جذب اسید هیالورونیک جدید، چند روز طول می‌کشد تا ظاهر شما تثبیت شود. بنابراین نتایج نهایی پس از کاهش تورم قابل مشاهده است و باید مجددا اشاره کرد که نتایج حاصل از آن به طور معمول بین شش ماه تا یک سال به طول می‌انجامد. 

ماندگاری ژل رستیلن

ماندگاری ژل رستیلن

میانگین ماندگاری ژل رستیلن بین 8 تا 12 ماه می باشد. ماندگاری هر برند ژل به موارد زیر نیز بستگی دارد:

  • تزریق حرفه ای باشد یا نباشد (تناسب دوز با وضعیت پوست زیباجو، تزریق به نقاط دقیق،…)
  • ژنتیک و مقاومت پوست زیباجو (سوخت و ساز ماده ژل توسط بدن، برای مثال)
  • کیفیت برند ژل (اصل باشد یا نامرغوب فیک!)

تمدید تزریق ژل رستیلن برای لب و غیره

تزریق مجدد ممکن است بعد از شش ماه در مناطقی که بیشتر در معرض حرکت هستند؛ مانند لب ها، لازم باشد. پس از این مدت، ممکن است شما تصمیم بگیرید که مجددا ژل تزریق کنید و از آن‌جا که هر تزریق بعدی بیشتر از درمان قبلی طول می‌کشد، با مراجعه منظم به پزشک می‌توانید نتایج خود را به راحتی حفظ کنید. اگر هم تمایلی به تزریق مجدد ژل نداشتید، اسید هیالورونیک به طور طبیعی جذب پوست می‌شود و هیچ اثری از مواد فیلر باقی نمی‌ماند.

مزایای تزریق ژل رستیلن

از ژل رستیلن می‌توان برای حجم دهی طبیعی نقاط مختلف صورت بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

درمان سریع، بدون درد و دوره ریکاوری بسیار کوتاه است. بعد از تزریق ژل بلافاصله می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

عوارض جانبی تزریق ژل رستیلن بسیار ناچیز است و شامل مواردی همچون تورم، کبودی خفیف، درد بسیار کم و موقت و خارش در محل تزریق می‌باشد.

از آن‌جا که اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود، نیاز به انجام آزمایشات آلرژی قبل از تزریق ژل ندارید. 

بعد از تزریق ژل رستیلن به صورت هیچ گونه خونریزی و کبودی به وجود نمی‌آید، زیرا این ژل بافت بسیار سبک و نرمی دارد.

ژل رستیلن یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ژل‌های موجود در بازار زیبایی است که نتایج آن ماه‌ها ادامه دارد و ماندگاری نسبتا قابل قبولی دارد. ممکن است تا 12 ماه دیگر نیازی به تزریق مجدد نباشد.

با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده ژل رستیلن مشابه ترکیبات موجود در بدن است، احتمال بروز عفونت، حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق بسیار کم است. در حالت کلی این فیلر با بدن انسان سازگاری زیادی دارد و به خوبی پس از تزریق در بافت‌های مورد نظر تثبیت می‌شود و به مرور زمان جذب بدن می‌شود.

هزینه تزریق فیلر رستیلن 

امروزه با افزایش استقبال از تزریق ژل، کلینیک‌ها و مطب‌های زیادی شروع به فعالیت کرده‌اند که در حال رقابت با یکدیگر هستند. به همین دلیل تزریق هر سی سی ژل رستیلن در مراکز مختلف، متفاوت است. به طور کلی هزینه‌ تزریق فیلر رستیلن به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. تجربه و دستمزد پزشک
  2. تعداد جلسات تزریق فیلر
  3. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
  4. میزان ژل مورد استفاده در تزریق
  5. وسعت و گستردگی ناحیه تزریق

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل رستیلن

بیاد داشته باشید که مشاوره قبل از همه درمانهای زیبایی لازم است. در جلسه مشاوره باید سوابق بیماری خود و داروهایی که مصرف می کنید را با پزشک در میان بگذارید. در این رابطه مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون (ضدانعقاد) از چند روز قبل از عمل باید قطع شود. به منظور حفظ نتایج ژل حداقل 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های شدید، قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، آرایش و مصرف الکل خودداری کنید. 

هزینه تزریق فیلر

کاندیداهای مناسب برای تزریق ژل 

تقریباً هر کسی که مایل است برجستگی خطوط و چین و چروک صورت خود را کاهش دهد، می‌تواند کاندید تزریق ژل رستیلن باشد. کسانی که به تزریق ژل‌های اسید هیالورونیک مبتنی بر پرندگان حساسیت دارند، می‌توانند با خیال راحت از رستیلن استفاده کنند زیرا این ماده از ریشه‌های باکتریایی گرفته شده است. البته کسانی که سابقه آلرژی به پروتئین باکتری دارند، نباید از این ژل استفاده کنند، بنابراین بیمارانی که سابقه چنین مشکلاتی را دارند باید از استفاده از این ژل خودداری کنند.

چه کسانی نمی توانند از ژل رستیلن استفاده کنند؟

اگر شرایط زیر را دارید باید از تزریق ژل رسیتیلن خودداری کنید:

  1. نقص ایمنی
  2. بارداری یا شیردهی
  3. آلرژی به پروتئین باکتریایی
  4. مصرف منظم داروهای رقیق کننده خون
  5. این ژل برای استفاده در افراد زیر 21 سال تأیید نشده است.

مانند تمام روش‌های جراحی زیبایی، به طور کلی بهتر است که برای انجام این تزریق تا 18 سالگی صبر کنید، زیرا ساختار چهره در تمام دوره بلوغ ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، بیماران واجد شرایط درک صحیحی از امکانات و محدودیت‌های درمان، همراه با درک کامل از خطرات مرتبط با تزریق ژل رستیلن خواهند داشت. 

عوارض تزریق ژل

بعد از تزریق فیلرها، در برخی بیماران مختصری تورم، قرمزی و درد در محل تزریق دیده می شود که در عرض چند ساعت تا چند روز از بین برود و کاملا طبیعی است. بهتر است ناحیه مورد نظر قبلا” بیحس شود تا درد زمان تزریق کاهش یابد. اخیرا” کمپانی مذکور محصولاتی را تولید کرده که لیدوکایین هم در ترکیب خود دارند و به نام « رستیلن ال » و « پرلن ال » شناخته می شوند. به طور کلی، رستیلن به شما چهره‌ای جوان‌تر و شادابتر از آنچه در گذشته داشتید می‌بخشد.

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

نتیجه گیری

ژل رستیلن یکی از مقرون به صرفه‌ترین پرکنندهای موجود در بازار است. از آن‌جا که ذرات اسید هیالورونیک آب را جذب می‌کنند، نتایج تزریق ژل رستیلن حتی با شروع تجزیه محصول حفظ می‌شود. به دلیل وجود انواع مختلف Restylane و گستردگی مناطق مختلف صورت که می‌توان آن‌ها را مورد هدف قرار داد، با پزشک صحبت کنید تا برایتان بگوید کدام یک از مواد پرکننده رستیلن مناسب شماست. همچنین می توانید با مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی که یکی از برترین مراکز در زمینه مراقبت از زیبایی است، به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلائی این مرکز بهره ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

1 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه درباره ژل رستیلن و رقبای پرقدرت آن باید بدانید»

  1. بازتاب: مزوتراپی پف زیر چشم: رفع پف و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا