چال گونه بدون جراحی و با نخ جذبی موثر است؟!

چال گونه بدون جراحی

چال گونه بدون جراحی

چند وقت پیش در حال بررسی ترندهای زیبایی بودم و متوجه شدم که در حال حاضر یکی از مهم ترین و محبوب ترین پروسیجرهای زیبایی ایجاد چال گونه است. خب بعضی ها با استفاده از ورزش و تغذیه به دنبال داشتن چال گونه بودند اما تکنیک های دیگر و مطمئن تری هم برای ایجاد چال گونه بود.

بعضی از این تکنیک ها به روش سنتی از جراحی برای داشتن چال لپ استفاده می کردند. اما جالب این جاست که از تکنیک های غیر جراحی هم می توان برای ایجاد چال گونه استفاده کرد. شاید متعجب شوید اگر به شما بگوییم امروزه با نخ بخیه، بوتاکس و …چال گونه ایجاد می کنند.

اما اجازه بدهید نگاه دقیق تری به روش های ایجاد چال گونه بدون جراحی بیاندازیم. اگر شما هم می خواهید بدون هزینه های بالا یا عوارض جراحی، چال لپ داشته باشید، ادامه ی این متن را از دست ندهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

چال گونه بدون جراحی
چال گونه بدون جراحی

ایجاد چال گونه با نخ

بله، درست خوانده اید. در حال حاضر از نخ های بخیه برای پروسیجرهای مختلفی مانند ایجاد چال گونه ، لیفت صورت، اصلاح فرم بینی و …استفاده می شود. این نخ ها از الیاف مخصوصی ساخته می شوند و با بدن انسان سازگاری دارند. البته متاسفانه جنس های تقلبی و چینی نخ هم در بازار پیدا می شود و با مصرف آن ها ممکن است دچار عوارض جانبی مانند عفونت و التهاب شوید اما در حال کلی این دسته از نخ ها هیچ گونه مشکل خاصی ایجاد نمی کنند.

ایجاد چال گونه با نخ جذبی چگونه انجام می شود؟

این پروسیجر بسیار ساده و راحت است اما ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما به سراغ پزشکی بروید که در این زمینه تجربه ی زیادی دارد. پزشک از داخل دهان، بخیه ها را رد کرده و سپس محکم می کند. به این صورت عضله ی مربوط به ایجاد چال گونه تنگ تر می شود. این درمان معمولاً 30 الی 40 دقیقه طول خواهد کشید و در خود مطب پزشک انجام می گیرد.

دوام و ماندگاری ایجاد چال گونه با نخ جذبی

همان طور که از نامش هم مشخص است، این نخ ها بعد از مدتی جذب می شوند و در نتیجه اثر خود را از دست می دهند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بلافاصله بعد از درمان می توانید ایجاد شدن چال لپ را ببینید حتی وقتی که لبخند نمی زنید. اما به تدریج که نخ ها شروع به جذب شدن می کنند، چال گونه تنها زمانی خودش را نشان می دهد که در حال لبخند زدن هستید.

بعد از مدتی حدود 6 ماه الی 1 سال، نخ ها به طور کامل جذب می شوند و عمق چال لپ نیز کمتر می شود. شاید بیراهه نباشد اگر بگوییم که اثر چال گونه به طور کامل از بین نمی رود بلکه کم رنگ تر می شود.

ایجاد چال گونه با نخ جذبی
ایجاد چال گونه با نخ جذبی

عوارض جانبی چال گونه با نخ

همان طور که قبلا هم گفته ایم این روش عوارض جانبی خاصی ندارد، البته تمام این ها به شرطی است که از نخ های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید و پزشکتان نیز در انجام این درمان مهارت و دقت کافی را داشته باشید. البته مثل هر پروسیجر دیگری باید انتظار اندکی التهاب و قرمزی باشید اما این عوارض چیزی نیست که بخواهید نگرانشان باشید چرا که بعد از چند روز هود به خود از بین می روند.

نکته ی مهم: در صورتی که مبتلا به عفونت شدید، توصیه می کنیم حتما با پزشک خودتان در میان بگذارید.

قیمت چال گونه با نخ جذبی

این روش برعکس جراحی چال گونه ( دیمپلوپلاستی) هزینه ی چندان بالایی ندارد و تقریباً هرکسی می تواند آن را انجام دهد. البته قیمت چال گونه با نخ، بستگی به جنس نخ هم دارد. برخی نخ ها به خاطر مرغوبیت بسیار بالا، قیمت بیشتری دارند. هم چنین می توان چال گونه را در یک یا هر دو لپ ایجاد کرد که در این صورت در قیمت درمان هم موثر خواهد بود.

ایجاد چال گونه با بوتاکس

قبلاً بارها درباره ی مزیت های فوق العاده ی بوتاکس صحبت کرده ایم و می دانید که مهم ترین خاصیت تزریق بوتاکس، رفع چین و چروک هاست. اما امروزه در برخی مراکز، از بوتاکس برای ایجاد چال گونه هم استفاده می شود. گرچه این پروسیجر چندان توصیه نمی شود اما توضیحات مختصری درباره ی آن ارائه می کنیم:

همان طور که می دانید، چال لپ به خاطر یک نقص کوچک در عضلات گونه است. این نقص منجر به فلج شدن عضله ی خاصی از گونه می شود و در نتیجه این چال ایجاد می شود. بیشتر افراد به صورت مادرزادی با این نقص جذاب و دوست داشتنی به دنیا می آیند. اما با تزریق بوتاکس می توان عضله ی مربوطه را فلج کرد و همان نقص را به صورت مصنوعی ایجاد کرد.

اما بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس در نواحی اطراف دهان چندان عاقلانه نیست. عضله ی مربوطه نزدیک به عضلات تکلم و حرف زدن هستند و کوچک ترین اشتباه به هنگام تزریق، می تواند منجر به اختلال تکلم شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای انجام این درمان، به روش های ایجاد چال گونه بدون جراحی مانند نخ و بخیه روی بیاورید. دست کم اطمینان دارید که عوارض جانبی ناخوشایندی برایتان پیش نخواهد آمد.

ایجاد چال گونه با بوتاکس
ایجاد چال گونه با بوتاکس

قیمت چال گونه در ایران

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای ایجاد چال گونه غیر جراحی وجود دارد. بنابراین طبیعی است که قیمت هرکدام فرق داشته باشد. اما شاید بهترین و به صرفه ترین تکیک ایجاد چال لپ به روش بدون جراحی، استفاده از همین نخ های جذبی و بخیه است. اگر هم به دنبال مرکزی هستید که قیمت های خوب و به صرفه ای ارائه کند، ما پیشنهاد جالب و ویژه ای برایتان داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، از معدود مراکزی است که ایجاد چال لپ با بخیه را ارائه می کند. باز هم باید بگوییم که این پروسیجر، در عین سادگی به مهارت و دقت زیادی احتیاج دارد. بنابراین باید پزشک خود را با دقت زیادی انتخاب کنید. مرکز زیبایی شمال تهران علاوه بر ارائه ی بهترین قیمت ها، افتخار دارد تا بهترین و ماهرترین متخصصین پوست و زیبایی را نیز در اختیار داشته باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

محقق: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا