چال خنده یا گونه و تمام پروسیجرهایی که آن را ایجاد میکنند!!

چال خنده

چال خنده

تقریباً بیشتر شاعران و ادیبان درباره ی این ویژگی زیبای صورت صحبت کرده اند و شعر گفته اند. اما واقعا چرا چال خنده یا همان چال گونه انقدر خصوصیت جذابی است؟ فکر می کنید چرا خیلی از ماها دلمان می خواهد که این ویژگی را روی صورت خودمان داشته باشیم؟

خب در پاسخ به این سوال باید کمی به عقب تر برویم. در حقیقت داشتن چال گونه یا خنده خصوصیتی کودکانه است که معمولاً در نوزادان و کودکان بیشتر دیده می شود. به همین خاطر است که هر بزرگسالی که این ویژگی را روی صورت خود داشته باشد برایمان تداعی گر معصومیت کودکانه است.

چال خنده می تواند به طور کلی کاراکتر و شخصیت ما را زیباتر و جذاب تر به دیگران نشان دهد و به لحاظ تاثیر گذاری اولیه هم عالی عمل می کند. به همین خاطر است که این همه روش مختلف برای ایجاد چال گونه روی صورت وجود دارد و اخیرا هم یکی از محبوب ترین تکنیک ها و پروسیجرهای زیبایی محسوب می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

چال خنده
چال خنده

اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که اصولاً چال گونه چطوری ایجاد می شود. در ادامه می خواهیم توضیحات بیشتری درباره این خصوصیت صورت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید!

چال گونه یا چال خنده چگونه ایجاد می شود؟

همان طور که احتمالاً می دانید، صورت ما پر از عضلات مختلف است که هرکدام کارکرد مخصوص به خود را دارند. برخی مواقع اختلال در عملکرد آن ها می تواند منجر به یک نقص شود. در مورد چال گونه هم همین موضوع صدق می کند. عضله ای در گونه ها وجود دارد که فلج شدن آن می تواند منجر به ایجاد چال گونه شود.

این مسئله به هیچ وجه خطرناک نیست و اختلال خاصی در عملکرد تکلم یا صورت به وجود نخواهد آورد. بله، شاید باورش برایتان سخت باشد که چنین ویژگی جذابی در صورت به خاطر فلج یک عضله باشد. اما این مسئله کاملاً واقعیت دارد.

جراحی چال گونه چطوریه؟

حالا که متوجه شدیم کدام عضله در صورت منجر به ایجاد چال خنده می شود، ساختن آن نباید کار چندان سختی باشد. به همین خاطر است که جراحان و پزشکان زیبایی قبل از هر چیزی به جراحی دیمپل پلاستی رسیدند. این تکنیک با برداشتن عضله ی مربوطه یا مقداری از چربی گونه ها انجام می شود. به این ترتیب شما می توانید این ویژگی را روی صورت خود ایجاد کنید.

اما برای این که بخواهید جراحی چال گونه را انجام دهید، چه کارهایی لازم است صورت بگیرد؟

قبل از هر چیزی پزشک باید صورت و چهره ی شما را معاینه کرده و تشخیص دهد که آیا برای انجام این جراحی کاندیدای مناسبی هستید یا خیر؟! بعد از آن باید محل دقیق ایجاد چال گونه مشخص شود. نوع و شکل چال گونه هم متفاوت و متنوع است.

جراحی چال گونه چطوریه؟
جراحی چال گونه چطوریه؟

برخی ها دلشان می خواهد چاله گونه عمیقی داشته باشند، بعضی دیگر چال گونه بلند و در امتداد خط خنده را ترجیح می دهند. همه چیز به ساختار صورت شما و هم چنین سلیقه تان برمی گردد.

بعد از این که مدل چال گونه مشخص شد، به سراغ بی حس کردن ناحیه می رویم. در این بخش، پزشکتان از نوعی بی حسی عمومی استفاده خواهد کرد تا هیچ گونه دردی را متوجه نشوید. بعد از آن، از داخل دهان برشی را ایجاد کرده و سپس عضله ی مربوطه یا مقداری چربی  را خارج می کند تا به این ترتیب چال گونه را ایجاد کند.

در نهایت، جای زخم را بخیه کرده و محل را تمیز خواهد کرد. به تدریج اثر بی حسی از بین می رود و در صورتی که درد داشتید، می توانید از قرص های مسکن استفاده کنید.

معمولاً بلافاصله بعد از اتمام جراحی می توانید ایجاد شدن چال خنده را روی صورتتان ببینید. این چال حتی وقتی که در حال لبخند زدن نیستید هم قابل مشاهده خواهد بود.

بهترین روش ایجاد چال گونه غیرجراحی

اما باید بدانید که تنها روش شما برای ایجاد چال گونه، تکنیک دیمپل پلاستی و جراحی نیست. بلکه در حال حاضر تکنیک های ساده تر و راحت تری هم وجود دارد. احتمالا بهترین روش ایجاد چال گونه غیرجراحی، استفاده از نخ جذبی و بخیه های جذب شونده باشد.

در این تکنیک، بدون این که نیاز به برش یا زخم کردن دهان باشد، پزشکتان بخیه ای را روی عضله ی مربوطه خواهد زد و سپس آن را محکم می کند. به این ترتیب بلافاصله بعد از اتمام درمان، می توانید ایجاد شدن چال خنده را ببینید. البته باید بگوییم که این تکنیک موقتی است و با جذب شدن نخ ها توسط بدن، چال گونه نیز به تدریج از بین خواهد رفت.

بهترین روش ایجاد چال گونه غیرجراحی
بهترین روش ایجاد چال گونه غیرجراحی

اما در مقایسه با دیگر روش های ایجاد چال گونه، می توان گفت که بهترین روش همین است. چرا که به سرعت انجام می شود، عوارض جانبی خاصی ندارد، نیاز به آماده سازی خاصی نخواهد داشت و در نهایت این که هزینه ایجاد چال گونه با نخ جذبی بسیار پایین تر از جراحی خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت نخ در نتیجه ی درمان بسیار موثر خواهد بود. برخی نخ ها که قیمت ارزان تری دارند، از الیافی ساخته شده اند که موجب حساسیت در پوست می گردند. به همین خاطر توصیه می کنیم فریب قیمت ارزان برخی مراکز را نخورید و به دنبال دریافت بهترین کیفیت درمانی باشید.

برخی مواقع مراجعه کنندگانی را می بینیم که به خاطر درد و عفونت ناشی از ایجاد چال گونه با نخ های غیرمرغوب دچار مشکلات وخیمی شده اند. مواردی را دیده ایم که فرد حتی قادر به خوردن غذا نیز نبوده است.

چال خنده با بوتاکس ممکنه ؟

این روش نیز اخیراً به عنوان یکی از تکنیک های ایجاد چال گونه به کار می رود. اما توصیه می کنیم آن را امتحان نکنید. یک تزریق اشتباه ممکن است منجر به اختلال تکلم شود. بوتاکس خاصیت فلج کنندگی دارد اما تزریق آن در عضله ی اشتباه می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی شود.

علاوه بر این، تزریق بوتاکس در گونه مورد تایید پزشکان و سازمان fda نیست. به همین خاطر توصیه می کنیم به جای آن از روش های بهتر و عاقلانه تری برای ایجاد چال خنده استفاده کنید.

بهترین دکتر چال گونه در تهران کیه؟

اگر به دنبال بهترین دکتر چال گونه در تهران هستید، ما پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، بهترین خدمات چال گونه با نخ را به شما ارائه می کند. پزشکان ما سابقه زیادی در انجام این پروسیجر دارند و مهارت بالای آن ها موجب شده که تمام مراجعه کنندگان ما راضی باشند. شما عزیزان اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید، توصیه می کنیم سری به صفحه ی تماس با ما بزنید.

موفق و پیروز باشید

نگارنده: ناصری

تهران اسکین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا