لیزر موهای زائد خوب است یا بد| عوارض و خطرات لیزر | لیزر در خانه

لیزر موهای زائد خوب است یا بد | عوارض و خطرات لیزر | لیزر در خانه  

لیزر موهای زائد خوب است یا بد | عوارض و خطرات لیزر | لیزر در خانه
لیزر اسکلپیون

لیزر موهای زائد برای افرادی که به دنبال راه حلی برای حذف دائمی موهای ناخواسته هستند ، محبوب تر از سایر روش های دیگر است.   لیزر برای حذف موها از طریق متوقف کردن فولیکول های مو و جلوگیری از رشد موهای تازه عمل می کند.

 

آیا لیزر موهای زائد خوب و ایمن است؟

اکثر افرادی که از این روش  استفاده می کنند ، می بینند که حذف موهای زائد با لیزر روشی ایمن و قابل تحمل است. به نظر می رسد هیچ خطری در رابطه با سلامت افراد در ارتباط با لیزر موهای زائد وجود ندارد.

با این حال ، بعضی از مردم ممکن است عوارض جانبی جزئی پس از لیزر موهای زائد داشته باشند.   مراجعه کنندگان به مرکز لیزر درمانی باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از جلسه اصلی لیزر درمانی بر روی یک منطقه بزرگ از پوست شان ،  یک تست پچ کوچک برای آنها انجام دهد تا واکنش پوست خود را نسبت به لیزر درمانی ببینند.

افرادی که مایل به درمان موهای زائد خود با لیزر هستند همیشه باید به یک مرکز تخصصی همراه با کارکنان واجد شرایط مراجعه کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید

 

آیا حذف موهای زائد با لیزر دردناك است؟

تا چند روز پس از درمان با لیزر ممکن است پوست آسیب دیده و قرمز و حساس شود.  بسیاری از مردم این حس را شبیه به آفتاب سوختگی خفیف توصیف می کنند. با این حال ، پروسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد به طور معمول دردناک نیست.

 

عوارض و خطرات لیزر

لیزر اسکلپیون

عوارض و خطرات جانبی لیزر ممکن است پس از حذف موهای زائد با لیزر ظاهر شود.  اکثر عوارض جانبی جزئی و موقت هستند. هر کسی که عوارض جانبی پایدار را تجربه  کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

عوارض موقتی که ممکن است پس از لیزر موهای زائد بروز کند عبارتند از :

قرمزی و تحریک

حذف موهای زائد با لیزر باعث آسیب به فولیکول های موهایی می شود که هدف قرار گرفته اند. ممکن است بدن نسبت به لیزر واکنش نشان دهد ، و بسیاری از افراد قرمزی و تحریک در مناطق آسیب دیده را تجربه می کنند.  پوست ممکن است دچار خارش و سوزش بشود و حتی ممکن است به نظر می رسد که کمی ورم کرده است.

این علائم معمولا کوتاه مدت هستند. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی وکس شده است.  برخی از اپراتورهای لیزر از بی حسی موضعی استفاده می کنند تا میزان واکنش پوست به لیزر درمانی را کاهش دهند.

التهاب پوست معمولاً در عرض چند ساعت پس از درمان کاهش می یابد.  تورم و قرمزی ممکن است به خوبی به کمپرس یخ یا حمام سرد پاسخ دهد.

پوسته پوسته شدن

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه درمان شده توسط لیزر تجربه کنند.  این به طور معمول یک مسئله جزئی است ، اما می تواند ناخوشایند باشد.

پوسته پوسته شدن گاهی اوقات ممکن است منجر به زخم شدن می شود. با توجه به محل درمان پس از   لیزر موهای زائد می توانید با استفاده از یک مرطوب کننده از هر گونه مسائل پایدار جلوگیری کنید.

تغییر رنگ پوست

بعضی از افراد ممکن است تغییرات رنگی جزئی در منطقه تحت درمان را تجربه کنند. ممکن است پوست بعد از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر بشود.

افرادی که پوست روشن دارند ممکن است بیشتر به تغییرات رنگدانه تیره برسند. افراد دارای پوست تیره تر ممکن است بیشتر در معرض تغییرات رنگ روشن تر قرار می گیرند. این تغییرات در طول زمان از بین می رود و پوست به حالت طبیعی باز می گردد.

آسیب های چشمی

روش حذف مو با لیزر شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که خطر آسیب جدی چشم به طور چشمگیری وجود دارد. به ویژه هنگامی که اپراتور لیزر روی صورت فرد کار می کند.

هر دو فرد هم کاربر و هم اپراتور لیزر باید از تجهیزات محافظ چشم برای جلوگیری از آسیب در هنگام لیزر درمانی استفاده کنند.

خطر عفونت پوست

همانند سایر روش های زیبایی برای حذف موهای زائد ، آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت ایجاد کند.

در این صورت منطقه آسیب دیده حتماً باید درمان شود. شما باید هر گونه نشانه های عفونت پوست را به متخصص پوست گزارش کنید.

در نهایت اگر عفونت ایجاد شود نباید بدون تجویز پزشک از کرم های آنتی بیوتیکی بدون نسخه استفاده کنید.

در مرکز لیزر برکه ما از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

 

عوارض جانبی نادر

عوارض جانبی نادر پس از لیزر حذف موهای زائد می تواند موارد زیر را شامل شود :

سوختگی و تاول

  • با مراجعه به یک مرکز لیزر معتبر خطر عوارض جانبی را کاهش دهید.
  • اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود ، خطر سوختگی و تاول وجود دارد.
  • اگر لیزر موهای زائد توسط اپراتور با تجربه و آموزش دیده انجام شود ، احتمال سوختگی و تاول زدن پوست بسیار اندک است.
  • لیزر حذف موهای زائد با حرارت بالا انجام می شود.
  • استفاده از دستگاه خنک کننده در هنگام لیزر درمانی توسط اپراتور لیزر می تواند از سوختگی پوست جلوگیری کند.

زخم شدن پوست

زخم شدن پوست یک عارضه عادی پس از لیزر درمانی نیست . با این حال ، اگر از اپراتور لیزر اشتباهی سر بزند ممکن است پوست زخم بشود.  لیزر موهای زائد باید توسط تکنسین های دوره دیده و با تجربه انجام شود.

اگر افرادی که با لیزر تحت درمان قرار گرفته اند از پوست خود مراقبت نکنند ، امکان دارد که پوست شان زخم شود.

 

نتایج لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد خوب است یا بد | عوارض و خطرات لیزر | لیزر موهای زائد در خانه

  • درمان موهای زائد با لیزر روشی مؤثر برای کاهش دائمی موها است اما ممکن است دائمی نباشد. برای رسیدن به نتایج دائمی باید هر 6 ماه تا یک سال یک جلسه لیزر درمانی انجام دهید.  درمان با لیزر می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش رشد مو شود.
  • بسیاری از افراد پس از اولین جلسه درمان با لیزر ، برای چند ماه موهای زائد را از دست می دهند. اما در صورتی که جلسات درمان تکرار نشود ، موها در نهایت دوباره رشد خواهند کرد. البته موهایی که دوباره رشد می کنند نازک تر و رنگ آنها نیز روشن تر است.
  • بسیاری از افراد برای انجام یک راه حل دائمی یا رضایت بخش برای موهای ناخواسته نیاز به جلسات متعدد لیزر درمانی دارند. موها ممکن است با هر جلسه روشن تر و نازک تر شوند تا جایی که به کلی از بین بروند.
  • حذف موهای زائد توسط لیزر در موهای تیره مؤثرتر می باشد. افرادی که دارای موهای بلوند ، قرمز یا خاکستری هستند اگر با لیزرهای خاص درمان نشوند ، ممکن است تغییر زیادی نداشته باشند چرا که پرتو نور لیزر به موهای تیره بیشتر جذب می شود.

 

لیزر موهای زائد در خانه

استفاده از کیت های لیزر خانگی حتماً باید زیر نظر متخصص این کار انجام شود.

کیت های لیزر خانگی برای رفع موهای زائد برای افرادی که می خواهند موهای ناخواسته خود را بدون رفتن به یک مرکز لیزر درمانی معتبر انجام دهند ، در دسترس می باشند.

بسیاری از افراد ممکن است در صورت استفاده از این کیت ها نتایج مورد نظر خود را دریافت نکنند.  کیت های لیزر خانگی مانند دستگاه های قدرتمند پزشکی استفاده شده در مراکز لیزر نیستند و احتمال بروز عوارض و خطرات جانبی در صورت استفاده از لیزر های خانگی کم نیست.

 

مشاوره با پزشک

هر کسی که عوارض جانبی ناشی از ریزش موی لیزر را تجربه کند باید به پزشک خود مراجعه کند.  بعضی از علائم لیزر مانند قرمزی و تورم را می شود در خانه کنترل کرد اما در مورد علائم عفونت های پوست همیشه باید به یک پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

برای اینکه مشکل تان هر چه سریع تر درمان شود باید با مشاهده اولین علائم عفونت به پزشک مراجعه کنید تا مانع تغییرات دائمی در پوست خود بشوید.

افرادی که تصمیم دارند بچه دار شوند قبل از انجام لیزر موهای زائد با دکتر خود مشورت کنند.  پزشک می تواند بر روی گزینه های دیگر مشاوره دهد ، زیرا حذف موهای زائد با لیزر اغلب نیازمند جلسات متعدد است که انجام آن در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی ممکن است بی فایده باشد.

 

سخن آخر

لیزر موهای زائد زمانی که به درستی انجام می شود ، برای اکثر افراد ایمن و مؤثر است. ممکن است جلسات درمانی متعدد برای حذف موهای ناخواسته مورد نیاز باشد.

برخی از افراد ممکن است پس از درمان با لیزر عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی ، تورم و التهاب را تجربه کنند. علائم معمولاً در عرض چند ساعت از بین می رود اما در صورت مشاهده علائم عفونت پوست باید به پزشک مراجعه کنید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا