پاکسازی پوست با طب سنتی یا روشی مدرن با دستگاه فیس آپ

جوان سازی پوست با طب سنتی یا طب مدرن

محتوا

پاک سازی پوست با طب سنتی و مدرن

 پوستی سالم است که باز بودن منافذ پوست آن در حد نرمال و عادی باشد و عاری از هرگونه جوش، تاول و … باشد. پوست زیبا و سالم عاری از هرگونه لک است و رطوبت کافی دارد و سلول‌های آن قدرت‌ ترمیم و بازسازی دارد. برای شادابی پوست، پاک‌سازی پوست  بسیار موثر است.
امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی در بازار موجود هستند، اما اکثر مردم ترجیح می‌دهند که از داروها و روش‌های گیاهی برای حفظ و سلامت پوست خود استفاده نمایند. ما در این مقاله سعی بر این داریم که راه‌های گیاهی مختلفی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا مورد استفاده‌ی شما قرار گیرد و در ادامه با بهترین و جدیدترین دستگاه پاک سازی و جوان سازی پوست فیس آپ نیز آشنا خواهید شد. پس ما را همراهی نمایید.

فیلم رفع تیرگی بدن با فیس آپ

اهمیت پاک سازی پوست

شفافیت پوست برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است و بیشتر افراد به دنبال پاکسازی پوست  هستند. پاکسازی پوست سبب می شود تا پوست شما جوان تر شده و در پی آن اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا کند. می توان گفت تنها راه پاکسازی پوست و درمان بیماری پوستی، پیدا کردن مشکل درون بدن و حل مشکلات در مورد بیماری هاست. برخی بیماری ها نظیر بیماری های کبدی می تواند پوست شما را دچار مشکل کند و سلامت و زیبایی شما را به خطر بیندازد.
درست کردن لوسیون یا ماسک پوست و مو از مواد طبیعی می تواند وقت گیر و دشوار باشد اما اثرات درمانی منحصر به فردی از خود به جا می گذارد که امتحان کردن آن ارزش دارد.
قطعاً تا به امروز مواد بهداشتی طبیعی و محصولات آرایشی با منشاء گیاهی زیادی را دیده اید و یا حتی از آنها استفاده کرده اید. محصولاتی که با کمک مواد طبیعی در طبیعت تهیه می شوند کمترین عوارض را بر روی پوست داشته و شادابی و نشاط را برای شما به ارمغان می آورند. اگرچه آماده کردن و تهیه ماسک های لایه برداری صورت از این ماده طبیعی کمی وقت گیر و دشوار است اما اثرات درمانی منحصر به فرد این مواد طبیعی قابل توجه می باشد.
پوست سالم دارای چندین ویژگی می باشد. پوست سالم باید شفافیت و روشنایی کافی باید داشته باشد و منافذ باز آن در حد طبیعی و نرمال باشد. این پوست باید عاری از هرگونه ورم نظیر جوش و تاول باشد و هیچ گونه لکی بر روی آن دیده نمی شود. البته رطوبت پوست هم نباید فراموش شود.

پیشگیری بهتر از درمان

پیشگیری بهتر از درمان

به کمک پاکسازی پوست و حذف عوامل مزاحم از روی آن، از بروز هرگونه آسیب پوستی مانند پوسته پوسته شدن، خشکی بیش از حد، تولید سبوم بیش از حد و به دنبال آن بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده‌ایم. لایه برداری صورت، راهکاری ایده آل به حساب می‌آید که از بروز هر گونه جوش، لکه وآسیب و معضل احتمالی به صورت جلوگیری می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

لایه های پوست

پوست از سه لایه تشکیل شده که عبارت است از اپیدرم، درم و هایپودرم. اپیدرم بیرونی ترین لایه پوست است که سطحی ضد آب را ایجاد کرده و رنگ بدن را مشخص می کند. درم در زیر اپیدرم قرار دارد و حاوی بافتی سخت، فولیکول های مو و غدد عرق می باشد. هایپودرم بافت زیر جلدی و بسیار عمیق تر بوده و مملو از چربی و بافتهای پیوندی است.
رنگ پوست توسط سلولهای خاص بنام ملانوسیت ها ایجاد می شود که ملانین رنگدانه را تولید می کند. ملانوسیت ها در اپیدرم قرار دارند.

عوامل تاثیرگذار در روند پیری پوست

  • بی خوابی
  • تغذیه نادرست
  • نور خورشید
  • استعمال دخانیات
  • مصرف الکل
  • مصرف برخی داروها

به مرور زمان با بالا رفتن سن میزان کلاژن پوست کمتر می شود. کلاژن رشته های پروتئینی در لایه میانی پوست هستند که باعث می شوند پوست حالت سفتی و استحکام زیادی داشته باشد. با بالا رفتن سن مقدار این رشته ها کمتر می شود و باعث ایجاد یک سری تغییرات در پوست می شود. از جمله این مشکلات می توان به ایجاد یک سری رنگدانه ها در پوست، ایجاد عروق ظریف در پوست، ایجاد رشته های الاستیک غیرطبیعی که عامل ایجاد چروک می باشد، اشاره کرد. با افزایش سن نیروی جاذبه زمین باعث می شود تا پوست حالت افتادگی پیدا کند و به سمت پایین کشیده شود که طی آن میزان بافت چربی پوست کم می شود، حجم پوست کم می شود و در واقع شکل طبیعی پوست نسبت به سن جوانی عوض می شود و حالت بیضی بودن صورت تغییر می کند.

چگونه پاک سازی پوست کنیم

 پاکسازی در شب به تنهایی کافی نیست و صبح‌ها نیز باید انجام شود. این توصیه به این دلیل است که پوست در طول شب نفس می‌کشد و سبوم و دیگر آلودگی‌های فیزیولوژیک را دفع می‌کند و آلودگی‌های رختخواب و ترشحات گوش نیز روی پوست جمع می‌شوند. از همین رو، شستشوی درست و پاکسازی پوست اولین اقدام زیبایی پس از بیدار شدن از خواب خواهد بود.
پاکسازی پوست در هر حال حتی اگر هیچ‌ گونه کرم یا مواد آرایشی‌‌ استفاده نشده باشد یا حتی اگر فرد تمام روز در منزل باشد و از خانه خارج نشود باید انجام شود. موادی که برای لایه برداری صورت استفاده می‌شوند باید با توجه به جنس پوست انتخاب شوند و انتخاب نادرست ممکن است باعث ایجاد عارضه برای پوست شود. پاکسازی را باید روزانه، هفتگی و ماهانه انجام داد.
پاکسازی روزانه با توجه به پوست فرد می‌تواند در پوست‌های چرب 2 بار در روز صبح و شب و در پوست‌های خشک و مختلط یک‌ بار شب به شب انجام شود. با توجه به نوع پوست می‌توان از تونر و شوینده‌های غیرصابونی مانند ژل‌های شستشو و پن‌های شستشو استفاده کرد. استفاده از مرطوب‌ کننده بعد از پاکسازی همیشه لازم است. توجه کنید همواره از پاک‌ کننده‌ها و مرطوب‌ کننده‌های مناسب پوست خود استفاده کنید.
پاکسازی هفتگی معمولا بعد از حمام باید انجام شود که شامل استفاده از لایه‌بردارهای مکانیکی (اسکراب) و ماسک صورت است. اسکراب‌ها با توجه به نوع پوست تفاوت دارند. اسکراب کردن یا لایه‌برداری صورت بعد از حمام برای پاکسازی پوست‌های پیر و مرده از سطح پوست است.
لایه برداری صورت با ماسک صورت انجام می شود. ماسک‌های صورت را می‌توان به صورت آماده یا در منزل با میوه و سبزیجات در دسترس همراه سفیده تخم‌مرغ یا روغن زیتون تهیه کرد.

پاک سازی پوست در طب سنتی

پاکسازی و جوانسازی پوست در طب سنتی

پوست از جمله مهمترین بخشهای بدن انسان است که نه تنها موجب زیبایی و طراوت انسان است بلکه موجب محافظت بدن از تهاجم میکروبها نیز می شود و به تنظیم دمای بدن انسان کمک کرده و انواع حواس از قبیل گرما، سرما و درد را در خود جای می دهد.
برای پاکسازی پوست روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از این روش ها پاکسازی پوست با طب سنتی است. بهترین مواد غذایی که می تواند برای زیبایی پوست و خوش رنگ بودن پوست موثر باشد، عصاره گوشت، زرده تخم مرغ عسلی، نخود و انجیر هستند. مصرف زرده تخم مرغ عسلی حداقل هفته ای 3 وعده در صبحانه و مصرف عصاره گوشت بره هفته ای یک تا دو مرتبه پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که این مواد خون ساز هستند و می توانند کم خونی شما را برطرف کند.
پاکسازی پوست و لایه برداری صورت به روش های طبیعی و سنتی، می تواند جوان سازی و شادابی پوست را به همراه داشته باشد. انجام پاکسازی پوست با روش های تهاجمی، کم تهاجمی و لیزری نیز صورت می پذیرد که در ادامه طب مدرن یعنی فیس آپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پاکسازی پوست با تغذیه

پاکسازی پوست با تغذیه در واقع یکی از روش های اساسی در طب سنتی به شمار می رود. در این زمینه دانشمندانی نظیر حکیم ابن سینا و حکیم رازی در کتاب خود به استفاده از زرده تخم مرغ در وعده های متفاوت، استفاده از فلفل و زعفران بسیار تاکید کرده است.
یکی از مهمترین عواملی که شفافیت پوست را به‌ همراه دارد، تولید خون سالم در بدن و سلامت کامل کبد به‌ واسطه تغذیه صحیح و سالم است؛ پاک‌سازی بدن از صفرای زائد می‌تواند به شادابی و طراوت پوست و همچنین کاهش زردی پوست کمک کند.
پرهیز از خوردن غذاها و مواد خوراکی مثل غذاهایی با ادویه زیاد، انواع سس‌ها، مواد غذایی سرخ‌کردنی، شکلات و غذاهای فست‌فود و حاضری از جمله ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‌ها برای کنترل صفرا به‌ شمار می‌آید. نوشیدن آب انار یا جوشانده عناب نیز می‌‌تواند به پاک‌ سازی و تصفیه خون در بدن کمک کند.

پاکسازی پوست به صورت طبیعی

پاکسازی پوست و لایه برداری صورت به صورت طبیعی با استفاده از بخور و ماسک امکان پذیر است. یکی از روش های عالی که برای برطرف کردن جوش های سرسیاه استفاده می شود، بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه بخور کافیست تنها ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون دو لیوان آب جوش ریخته و آنرا بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس صورت خود را بر روی این بخار بگیرید. مراقب باشید و فاصله ایمنی را حفظ کنید تا بخار به پوست صورتتان آسیبی نرساند. درمانگران طب سنتی معتقد هستند که استفاده از گل های خیس خورده بابونه برای پاکسازی و لایه برداری صورت بسیار موثر است.

پاک سازی پوست با روش های خانگی

لایه برداری صورت با ماسک های خانگی

آب

یکی از راه‌های جوان‌سازی پوست و شادابی آن استفاده از آب است. مصرف به‌ اندازه آب به پوست رطوبت می‌بخشد و باعث زیبایی آن می‌شود. بنابراین سعی کنید از مایع حیات‌بخش روزانه شش تا هشت لیوان استفاده نمایید و زیبایی و جوانی را به پوست خود بازگردانید.

گلاب

 یکی از ساده‌ترین و در دسترس ترین روش های پاک سازی و لایه برداری صورت اسپری گلاب است. گلاب یک فرمول گیاهی برای داشتن پوستی براق است. گلاب منافذ باز پوستی را می بندد و از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می کند. همچنین نمی گذارد تا پوست جوش بزند. اسپری گلاب برای درمان منافذ باز پوستی کارآمدترین روش عنوان شده است. برای استفاده از گلاب آن را روی پوست صورت اسپری کنید و شاهد نتایج معجزه‌آسای آن باشید. این عمل را به‌صورت مرتب انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.
 برای پاک‌کردن آلودگی و چربی‌های پوست، به‌خصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران که هوای آلوده‌ای دارد، می‌توان با پنبه تمیز آغشته به گلاب صورت را تمیز کرد. این کار را می‌توان چند بار در روز انجام داد. با این عمل آلودگی‌ها از بین رفته و پوست از طریق منافذ خود با هوا مبادلاتش را بهتر انجام می‌دهد. همچنین با جذب گلاب توسط پوست، گردش خون مویرگ‌های پوست سرعت یافته و غذا و اکسیژن بیشتری به پوست می‌رسد. می‌توان پس از استحمام که منافذ پوست بازتر هستند و پوست تمیز است، از گلاب به‌عنوان ماسک صورت استفاده کرد که روش استفاده آن مانند بالاست و پس از حدود 20 دقیقه گلاب روی صورت را می‌توان شست. این عمل موجب شادابی پوست و جلوگیری از چین و چروک زودرس آن می‌شود.

 بخور رازیانه 

یکی از راه‌های مفید طبیعی و خانگی برای بستن منافذ پوست صورت استفاده از بخور رازیانه است. اکثر بخورها برای بستن منافذ پوست مناسب هستند اما بخور رازیانه یکی از مؤثرترین انواع بخورها می‌باشد. برای استفاده از بخور رازیانه کافی است، حدود دو تا سه قاشق غذاخوری از برگ خشک‌شده رازیانه را در دو لیوان آب جوش ریخته و بگذارید مدت‌زمانی روی شعله‌ی گاز بجوشد و سپس از بخار آن برای بخور دادن استفاده نمایید. این بخور را در هفته دومرتبه تکرار نمایید تا شاهد بسته شدن منافذ پوست خود شوید و آراستگی را به پوست خود هدیه دهید.

ماسک خانگی با جو پرک شده

یکی دیگر از راه‌های پاک‌سازی و لایه برداری صورت استفاده اسکراپ جو پرک شده است. برای تهیه این اسکراپ طبیعی و گیاهی به این صورت عمل کنید که یک فنجان جو پرک شده به همراه یک‌سوم فنجان آرد ذرت، یک‌سوم فنجان از گیاهان دارویی استوخدوس، نعناع فلفلی، گل همیشه‌بهار و گلبرگ رز و در آخر نیز به یک قاشق غذاخوری از ترکیبات یا فقط یکی از مواد شکر، خاک رس و بادام نیاز دارید. طرز تهیه اسکراپ به این صورت است که تمامی موادی که ذکر شد را در یک مخلوط‌ کن بریزید و آن‌ قدر بزنید تا مواد فوق به‌خوبی باهم ترکیب و پودر شوند. این پودر آماده‌شده را در جای خشک و خنک و در ظرف دربسته نگهداری کنید.
اگر طبق دستور داده‌شده از این مواد نگهداری کنید می‌توانید سه ماه از آن استفاده نمایید. برای مصرف این اسکراپ مقدار کمی از این پودر را در کف دست خود بریزید و مقدار کمی به آن آب اضافه نمایید تا به‌صورت خمیر شود و حالا خمیر آماده‌شده را روی صورت بمالید و به‌صورت دورانی ماساژ دهید. لازم به ذکر است که در زمان استفاده از اسکراپ مواظب باشید که به اطراف چشمتان نزنید و پس از پایان ماساژ دادن صورتتان را با آب بشویید.

ماسک شوید و بابونه

یکی دیگر از راه‌های طبیعی و خانگی برای پاک‌سازی و لایه برداری صورت استفاده از ماسک شوید و بابونه است. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری از شوید و بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید خوب دم بکشد و سپس از صافی آن را عبور دهید و پوست صورت را روزانه دو تا سه مرتبه با این مایع شستشو دهید. این ماسک اثر خوبی روی جوش‌های سرسفید و سرسیاهی که عمیق نشده‌اند بسیار مناسب است.

ماسک‌های کلاژن ساز

یکی از ماسک‌های کلاژن ساز استفاده از لعاب سیب‌زمینی به همراه موز است که برای تهیه این ماسک مقداری از موز را با لعاب سیب‌زمینی مخلوط‌ کنید تا حالت خمیری شود و سپس این ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی صورت باقی بماند و سپس صورت را با آب شستشو دهید.

ماسک لیمو و خیار

لیمو و خیار

دو ترکیبی که در پاک‌سازی پوست و لایه برداری صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار مناسب است، لیمو و خیار است. هر دو میوه لیمو و خیار باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‎‌شوند و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده می‌شوند و پوست شما دوباره شاداب و جوان می‌شود. برای استفاده از این ترکیب به این صورت عمل کنید که آب یک عدد لیمو را بگیرید و روی پوستتان با یک پنبه بمالید و اجازه دهید که به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم صورتتان را بشویید. حالا نصف یک خیار را به‌صورت حلقه‌حلقه درآورید و آن را روی پوستتان قرار دهید. برای آب‌رسانی و مرطوب شدن بهتر، کافی است که برش‌های خیار را روی پوست ماساژ دهید. وقتی‌ که احساس کردید پوستتان خنک شده آن‌وقت با آب نیمه گرم صورت را شستشو دهید. برای اینکه نتیجه بهتر حاصل شود، روزانه این عمل را تکرار نمایید.

سیب‌زمینی

یکی دیگر از موادی که برای زیبایی پوست کاربرد دارد استفاده از سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی باعث سفید شدن پوست و باعث رفع آسیب‌های پوستی می‌شود.

برای استفاده از سیب‌زمینی به این صورت عمل کنید که یک عدد سیب‌زمینی را به‌صورت حلقه‌ای برش دهید و آن را روی پوست ماساژ دهید. ماساژ را به مدت پنج دقیقه انجام دهید و بعد از این مدت‌زمان صورتتان را با آب سرد شستشو دهید و پس از خشک‌ کردن از یک مرطوب‌ کننده مناسب استفاده نمایید. برای اینکه شاهد نتایج خوب باشید، این عمل را روزانه یک‌بار انجام دهید.

پاپایا

یکی از میوه‌های مناسب برای پاک‌سازی و لایه برداری صورت استفاده از میوه‌ی پاپایا است. پاپایا خاصیت سفید کنندگی و ضد باکتری دارد و استفاده از این میوه باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. برای استفاده از این میوه به این صورت عمل کنید که ابتدا پاپایا را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنگاه آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط و به‌ خوبی هم بزنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. خمیر حاصل‌شده را روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید و پس از خشک‌ کردن پوست، به صورتتان گلاب بزنید. اگر این عمل را به‌طور مرتب هفته‌ای یک‌ مرتبه انجام دهید، شاهد تغییرات قابل‌توجهی خواهید بود.

پاک سازی پوست

جوش‌شیرین

یکی دیگر از موادی که برای پاک‌سازی و لایه برداری صورت بسیار مناسب است، جوش‌شیرین است. جوش‌شیرین میزان PH پوست را تنظیم و کنترل می‌کند. همچنین جوش‌شیرین به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی برای درمان جوش نیز بسیار مناسب است. برای استفاده از جوش‌شیرین به این صورت عمل کنید که یک قاشق چای‌خوری از جوش‌شیرین را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط نمایید و قبل از استفاده ابتدا پوست خود را کمی مرطوب کنید و سپس این ماسک را روی پوست خود بمالید و به مدت 3دقیقه روی صورت ماساژ دهید. پس‌ از این مدت‌زمان صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. این عمل را هفته‌ای یک‌ مرتبه انجام دهید تا نتیجه‌ی دلخواه حاصل شود.

پاکسازی پوست با اصلاح مزاج

یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست با اصلاح مزاج است. برای پاکسازی پوست بهترین کار سم زدایی می باشد و شما باید در این راه مزاج افراد را مد نظر قرار دهید. پاکسازی بدن از مواد زائد از شش اصل مهم طب سنتی به شمار می رود. برخی از این مواد زائد در پوست جمع شده و منجر به لک، خال و چروک می شوند و به همین دلیل پاکسازی بدن بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن پوستی سالم و پاک باید به رفع این عوامل پرداخت و نباید انتظار داشت که تنها با یک بار مصرف کرم یا ماسک ها پوستی شاداب داشته باشید.
از جمله راهکارهای مناسب افراد گرم مزاج با پوست های چرب و جوش دار مصرف ماءالجبن صبح ناشتا است. برای تهیه ماءالجبن، 1 کیلوگرم شیر را بجوشانید و حین جوشیدن کمی سرکه محلی به آن اضافه کنید تا شیر ببرد. سپس شیر را در پارچه‌ای بریزید تا آب آن جدا شود. آبی که از پارچه خارج می‌شود را در ظرفی جمع کرده و در 3 مرحله میل کنید. توجه داشته باشید ماءالجبن را باید گرم میل کنید. ورزش در فواصل مصرف آن، باعث افزایش تاثیر ماءالجبن خواهد شد. ماءالجبن صبح ناشتا به مدت ۳ الی ۵ روز مصرف کرده و تا ۵/۱ تا 2 ساعت بعد از آن صبحانه میل نشود و مقداری از آن را به صورت ماسک برای پوست استفاده کنید. می‌توان خاکشیر را هم به ماءالجبن اضافه و میل کرد.

دم‌نوش‌هایی برای پاک‌ سازی و لایه برداری صورت 

دم‌نوش رازیانه، زیره و گشنیز

یکی از دم‌نوش‌های مفید که برای پاک‌سازی بدن و پوست صورت مناسب است، استفاده از دم‌نوش گیاهان زیره، رازیانه و گشنیز است. برای تهیه این دم‌نوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک‌ چهارم قاشق چای‌خوری از پودر زیره، گشنیز و رازیانه را در ظرفی که حاوی دو فنجان آب جوش است بریزید و اجازه دهید که به مدت پنج دقیقه روی شعله باقی بماند و خوب دم بکشد و حالا چای آماده‌ شده را نوش جان‌ کنید.

چای‌ دارچین

یکی دیگر از دم‌نوش‌های مناسب برای پاک‌سازی سموم بدن و پوست صورت استفاده از چای‌ دارچین است. برای تهیه چای‌ دارچین یک عدد چوب دارچین، یک فنجان چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه نمایید و بگذارید به مدت پنج الی ده دقیقه بماند و سپس به آن‌ یک قاشق چای‌خوری عسل و آب‌لیمو اضافه نمایید و سپس چای آماده‌ شده را نوش جان نمایید.

نگاه طب ایرانی به پاکسازی پوست

از دیدگاه طب ایرانی، تنها اقدامات موضعی برای داشتن پوست سالم و شفاف کافی نیست بنابراین رعایت اصول خوردن و نوشیدن، پرهیز از غذاهایی که مواد زاید و غلیظ زیادى در بدن تولید مى‌کنند و اصلاح عملکرد معده، کبد و پرهیز از یبوست مهم‌ترین پایه‌هاى پاکسازی پوست هستند.
البته عوامل دیگرى نیز از جمله پرهیز از قرارگرفتن در معرض هواى خشک و هوای آلوده، خواب منظم و کافى، ورزش معتدل منظم و پرهیز از استرس و عصبانیت نیز اهمیت دارند که خود این عوامل بر کیفیت هضم نیز تاثیر مى‌گذارند.

تدابیر خوراکی زیر به پاکسازی پوست کمک می‌کنند:

● صبح ناشتا 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با یک لیوان آب جوش و نبات

● فالوده سیب: سیب شیرین پوست کنده رنده شده با کمی عسل و گلاب و زعفران روزانه

● دم کرده عناب و آویشن: روزانه 3-2 استکان

● بخور بابونه: بابونه در آب جوشانده شود و پوست روی بخار آن بخور داده شود.

شستشو و پاکسازی پوست موجب اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شود. همچنین بروز چین و چروک را به تاخیر می‌اندازد و به بهبود آکنه و رفع دانه‌های سیاه کمک می‌کند. رعایت این اصل زیبایی، شادابی و شفافیت پوست را در پی دارد و تاثیر مواد آرایشی را بهبود می‌بخشد.

نکاتی برای پوست چرب

نکاتی درباره پوست چرب

 معمولاً در افراد با پوست چرب، منافذ باز پوستی شایع‌تر است، به‌ دلیل اینکه چربی تولید شده زیادتر از حد معمول است و برای دفع از سطح پوست، فشار بیشتری را وارد می‌‌کند لذا منافذ پوستی باز و گشاد می‌‌شوند.
افراد دارای پوست چرب باید از شوینده‌ای استفاده کنند که بتواند چربی اضافه را از سطح پوست پاک کند. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این شوینده‌ها”اسپری گلاب” است؛ گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد و از شل بودن و افتادگی پوست نیز جلوگیری می‌‌کند. همچنین باعث می‌شود پوست دچار جوش نشود.

 باید توجه داشت به‌ صورت کلی باید از نوشیدن “آب سرد” همچنین نوشیدن آب بین غذا پرهیز شود و از جویدن کامل غذا غافل نشد؛ این پرهیزات، سلامت کبد را تأمین می‌کند و سلامت کبد، رمز سلامت، شادابی و شفافیت پوست است!

جوان سازی پوست در طب مدرن

روش های جوانسازی پوست در طب مدرن

روش های مختلفی جهت جوانسازی پوست وجود دارد. یکی از این روش ها جوانسازی به روش میکرودرم ابریشن می باشد. بدین صورت که با پاشیدن پودری به نام اکسیدآلومینیوم و تراشیدن لایه های سطحی پوست باعث از بین رفتن مشکلات پوستی می شد. اما استفاده از پودر حین کار مشکلات زیادی را در پی داشت. در دستگاه های میکرودرم ابریشن قدیم به دلیل استفاده از پودر طی درمان میزان پوست لایه برداری شده و یا پاشیدن پودر طی کار مشکلات زیادی را ایجاد می کرد. اما با فیس آپ، نوآوری جدید دستگاه های میکرودرم ابریشن این مشکلات برطرف شده است.

جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست

پاکسازی پوست موجب اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شود، بروز چین و چروک را به تاخیر می‌اندازد و به بهبود آکنه و زخم های ناشی از مشکلات پوستی کمک می‌کند. رعایت این اصل زیبایی، شادابی و شفافیت پوست را در پی دارد و تاثیر مواد آرایشی را بهبود می‌بخشد.

دستگاه فیس آپ یکی از جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست از نسل میکرودرم ابریشن می باشد که با حذف پودر طی درمان روند و سرعت و کیفیت کار را بهبود بخشیده است.
فیس آپ توسط یک هندپیس با چرخش اوربیتالی علاوه بر ایجاد ماساژ بر روی پوست و عضلات موجب خون رسانی بهتر و کلاژن سازی
در ناحیه می شود. این دستگاه با دارا بودن هدهای مختلف درمانی قابل تنظیم برای انواع پوست ها براساس میزان حساسیت آنها می باشد.

دستگاه فیس آپ

دستگاه لایه بردار فیس آپ 

فیس آپ تکنولوژی جدیدی برای پاک‌سازی پوست است که با استفاده از یک موتور گرداننده باعث ایجاد سایش و ماساژ هم‌زمان می‏ شود. همچنین لایه‌برداری، پاکسازی و تا حدی جوانسازی پوست را به همراه دارد. علاوه بر لایه‌برداری، ماساژ پوست باعث تسریع جریان خون و تحریک کلاژن‏ سازی بافت‌های پوست شده و نهایتاً پوست سفت‌تر و شاداب‌تر می‌گردد.
در فیس آپ که نسل جدید دستگاه ‏های میکرودرم است، به علت حذف پودر معضلات قدیمی مانند پاشیدن پودر، گیر کردن آن در دستگاه و جدا کردن پودر از پوست‏ های جدا شده وجود ندارد. یکی از مزیت‌های بزرگ این تکنولوژی نسبت به میکرودرم ابریژن ‏های پودری، امکان استفاده راحت و بدون خطر آن در ناحیه اطراف چشم است.

ویژگی های دستگاه فیس آپ

  • مناسب برای انواع پوست ها با تنظیم هدهای متنوع
  • عدم نیاز به استفاده از پودر طی درمان
  • دارای میکروپالس ماساژ پوست
  • لایه برداری منظم و یکنواخت پوست

مشخصات فنی دستگاه فیس آپ

  • Heads: XX Fine / X Fine / Fine / Medium / Coarse / Massage
  • Spine: 2500 / 3500 / 4500 RPM
  • Modes: Low / Medium / Intense

کاربردهای لایه بردار فیس آپ

  • جوانسازی پوست
  • بستن منافذ باز پوست
  •  بهبود ترک‏ های پوستی
  • ایجاد حالت سفتی پوست
  • رفع چین و چروک های ریز
  • لیفت و رفع افتادگی پوست
  • درمان لک صورت یا ملاسما
  • رفع جای جوش، آکنه و زخم
  • از بین رفتن جای جوش و زخم
  • از بین رفتن جوش های سرسیاه
  • لایه برداری سطحی و عمقی پوست
  • بهبود کک ‏ومک و رفع انواع لک‏ه های پوستی

مراقبتهای بعد از لایه بردار فیس آپ

مراقبت ‏های بعد از لایه بردار فیس آپ 

بعد از پاک سازی صورت با فیس آپ تا 24 ساعت از لیف کشیدن در حمام و ماساژ صورت خودداری کنید.

تا 3 الـی 4 روز بعـد از فیس آپ پـوسـت را مـرطـوب نـگه دارید.

تا 48 ساعـت بعـد از انجـام لایه بردار فیس آپ، اصلاح صـورت ممنـوع اسـت.

در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم‏ ضد آفتاب استفاده کنید.

چه کسانی از دستگاه لایه بردار فیس آپ نمی توانند استفاده کنند؟

  • روی پـوست نـاحیه مـورد نظر زخـم، بریدگی و خراش باز وجود داشته باشد.
  • عفونت پوستی فعال (باکتریال، ویروسی و قارچی) در موضع وجود داشته باشد.

تعداد جلسات

تعداد جلسات فیس آپ با نظر پزشک تعیین می شود چون بستگی به شرایط پوست و ناحیه مورد نظر و میزان تیرگی پوست، سطحی یا عمقی بودنش دارد. در مراجعه حضوری پوست شما معاینه و بررسی می شود و تعداد جلسات با مشاوره پزشکان مشخص می شود.

پاکسازی و جوانسازی پوست در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

درمرکز زیبایی پوست و مو شریعتی ضمن ارائه خدمات پزشکی و زیبایی، حفظ سلامت و جوانسازی پوست نیز با بکارگیری روش های نوین توسط افراد مجرب انجام می گردد. در ابتدا مشاوره رایگان برای هر فرد با توجه به نوع پوست و نوع درمانی که باید برای وی بکارگیری شود انجام گرفته و  فرد با آگاهی کامل به سراغ درمان موثر و کارآمد خود هدایت می شود.
بر این اساس مجموع خدماتی که در خصوص پاکسازی و جوانسازی پوست در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی ارائه می شود می توان به ماساژ درمانی، لیزر موهای زائد، درمارولر، تزریق ژل، حجم دهی و فرم دهی، مزوتراپی، بوتاکس، میکرونیدلینگ و غیره اشاره کرد که بصورت تخصصی ارائه شده و علاوه بر جنبه درمانی، جنبه آرایشی و زیبایی نیز دارد.

هزینه پاکسازی پوست با فیس آپ چقدر است؟

هزینه پاکسازی پوست با فیس آپ با توجه به موارد متعددی تعیین می شود. هزینه فیس آپ بستگی به پوست صورت شما دارد که چند جلسه فیس آپ می تواند مشکلات پوست شما را برطرف نماید. فیس آپ با کمک لایه برداری سطحی پوست بدون استفاده از مواد دارویی و شیمیایی پوست را پاکسازی می کند و به مرور و طی چند جلسه پوست مرده را از سطح پوست برمی دارد، به این شکل پوست تازه ساخته شده زیباتر و عاری از لک و جای جوش است. 
در ضمن بعد از پاکسازی پوست، لایه جدید پوست آمادگی بیشتری برای دریافت مواد دارویی دارد.

عوامل موثر در هزینه پاکسازی پوست با فیس آپ

شاید در صحبت با دوستانتان متوجه شده اید که در کلینک های متفاوت هزینه پاکسازی پوست با فیس آپ با هم متفاوت هستند. این امر به دلایل مختلفی است  که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می شود:

تعداد جلسات پاکسازی با فیس آپ

مشکلات پوستی هرچه کهنه تر شوند دیرتر بهبود می یابند. از این رو اگر در شروع مشکلات پوست اقدام به فیس آپ نمایید در کوتاه ترین زمان پوست به حالت صاف و زیبای خود باز می گشت. اما در صورتی که آنها حاد شده باشند و یا اینکه زمان زیادی از بروز آنها گذشته باشد باید گفت که تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. تعداد جلسات مورد نیاز بین 3 تا 6 جلسه متغیر است.

هزینه دیگر درمان های مورد نیاز برای پاکسازی پوست

بعد از فیس آپ، پوست آمادگی بیشتری برای جذب داروهای تکمیلی تجویز شده پزشک را دارد.
از این رو گاه ممکن است پزشک شما روش درمانی دیگری را نیز به شما پیشنهاد دهد.
ممکن است بعد از یک دوره کامل فیس آپ برای پیشگیری از بروز مشکلات دیگر از یک درمان تکمیل کننده استفاده شود. بنابراین هزینه پاکسازی پوست با فیس آپ در کنار هزینه های دیگر ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

سوالات متداول فیس آپ

مجموعه سوالات متداول در زمینه فیس آپ 

دستگاه فیس آپ روی پوست چگونه کار می کند؟

دستگاه فیس آپ مدرن ترین دستگاه میکرودرم با استفاده از سایش و ماساژ همزمان پوست لایه برداری خفیف و پاکسازی پوست را انجام می دهد.
5 دسته سری (یک بار مصرف) به همراه 3 دور موتور در دستگاه فیس آپ، 15 حالت درمانی متفاوت بوجود می آورد که برای پوستهای مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

هر جلسه درمانی فیس آپ چقدر طول می‏ کشد؟

هر جلسه درمانی با فیس آپ 20 تا 25 دقیقه طول می‏ کشد.

فیس آپ برای کدام نواحی مناسب است و کاربرد دارد؟

فیس آپ برای ناحیه صورت و گردن استفاده می‏ شود. همچنین در رفع تیرگی های زیر بغل، آرنج، زانو، قوزک پا و بیکینی بسیار پرکاربرد است. لایه خشکیده ای که در نواحی مختلف بدن دیده می شود پوست مرده ای است که با فیس آپ کاملا از بین می رود.

دوره نقاهت و بازسازی پوست چقدر طول می‏ کشد؟

تنها سطح پوست از سلول ‏های مرده پاکسازی می‏ شود و زخمی ایجاد نمی‏ گردد. بنابراین بعد از انجام فیس آپ می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

آیا این روش دردناک است؟

خیر. در طول جلسه درمانی دردی احساس نمی ‏شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای فیس آپ هستند؟

همه افراد برای داشتن پوستی شفاف و شاداب می‏ توانند از روش فیس آپ استفاده کنند.

مرکززیبایی پوست و مو شریعتی با استفاده از مجهزترین دستگاه های پزشکی و مواد باکیفیت آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد. تماس با ما را فراموش نکنید تا از زیبایی پوست خود لذت ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا