فیلر خط اخم

امروزه یکی از پرکاربرد ترین روشهای افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست، تزریق ژل یا همان فیلر است. این روش با وجود موقتی بودن، در بین خانم ها و آقایان پرطرفدار و بسیار محبوب گردیده است.
خطوط اخم عمدتاً در اثر افزایش سن ایجاد می شوند. با بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی، کشیدگی و نازک شدن می کند. این خطوط در نتیجه ی حرکات مکرر ماهیچه ها به دلیل تغییر حالات صورت به وجود می آیند. اگر خط اخم شما باعث ایجاد ظاهری غمگین یا عصبانی شده که حالت دلپذیر چهره ی شما را از بین می برد و می خواهید برای رفع آن ها تزریق فیلر خط اخم انجام دهید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم تا با مزایا، هزینه، مراقبتهای بعد از تزریق ژل و عوارض آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم تزریق ژل

کاربردهای ژل

از کاربردهای تزریق ژل می‌توان به رفع خطوط و چین و چروک‌ها اشاره نمود که خطوط پیشانی، خط خنده، خطوط و چین و چروک‌های زیر چشم، برجسته سازی لب ها و خط اخم یا همان خطوط بین دو ابرو، از آن دسته هستند. در این روش، با پر کردن خطوط ایجاد شده، و هم سطح کردن آنها با پوست اطراف، فرآیند درمان انجام می‌شود.

خط اخم چیست؟

خط اخم به فرو رفتگی هایی گفته می شود که میان دو ابروی شما تشکیل می شوند و زمانی که اخم می کنید بیشتر خود را نشان می دهند. دلایل اصلی ایجاد این خطوط را تاثیر ژنتیک، نور آفتاب و افزایش سن می دانیم. تزریق فیلر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

فیلرهای اسید هیالورونیک محصولاتی شبیه ژل هستند که با تزریق آنها به زیر سطح پوست، می توان چین و چروک ها را برطرف کرده و حجم از دست رفته ی صورت را جبران کرد. با تزریق فیلر همچنین می توانیم صورت را کانتور کرده و در آن فرم و زاویه ایجاد کنیم. دلیل اصلی محبوبیت تزریق ژل، اثرگذاری بالا و سریع آن در زمینه جوانسازی پوست صورت است.

بهترین زمان تزریق ژل خط اخم

بهترین زمان تزریق ژل خط اخم

بهترین زمان برای تزریق ژل یا فیلر خط اخم، زمانی است که چین و چروک‌های بین دو ابرو ثابت شده‌اند و بدون اخم کردن هم ظاهر می‌شوند. در این زمان برای از بین بردن این خطوط باید از پر کننده‌ها استفاده کرد که تزریق فیلر و تزریق چربی برداشته شده از بدن خود فرد، از انواع پرکننده‌ها محسوب می‌شوند.

 تزریق فیلر خط اخم چگونه انجام می شود؟

پزشک در جلسه مشاوره، صورت را ارزیابی کرده و بهترین دوز را برای تزریق فیلر تعیین می کند. اگر بیمار قبلاً تزریق فیلر صورت انجام داده و دچار عوارضی شده باشد یا اگر بودجه ی کمی برای تزریق فیلر خود در نظر گرفته باشد و یا بخواهد که نتیجه ی ظریف تر و با ایجاد تغییرات کوچک در صورت خود داشته باشد، ممکن است برای شروع دوز کمی از تزریق انجام شود. معمولا حدود یک سی سی کافی خواهد بود. سپس با استفاده از کرم ناحیه تحت درمان را بی حس کرده و با سوزن مخصوص فیلر را تزریق می کند. مدت زمان انجام این عمل کوتاه است و درد قابل توجهی احساس نخواهد شد. مقداری قرمزی یا کبودی و تورم در ناحیه مورد تزریق طبیعی است و کم کم بهبود پیدا می کند.

تکنیک و شیوه تزریق فیلر بسیار مهم است. به دلیل وجود مویرگ های زیاد که از ناحیه خط اخم به سمت چشم می روند، اشتباه و خطا در زمان تزریق می تواند باعث آسیب شود. بنابراین انتخاب یک پزشک متبحر و حاذق بسیار مهم است. 

دیگر راه های رفع خط اخم

امروزه روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارند که یکی از آن ها اندولیفت است. اندولیفت به عنوان یکی از بی خطرترین و موثرترین روش های جوانسازی صورت شناخته می شود و به کمک آن می توان چین و چروک های بخش های مختلف را برطرف نمود.

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت تزریق ژل و تزریق بوتاکس برای درمان خط اخم

تزریق بوتاکس خط اخم، زمانی کاربرد دارد که خطوط ثابت نشده باشند. یعنی بدون اخم کردن، این خطوط قابل مشاهده نباشند. زمانی که هر چین و چروکی در پوست، عمیق و ثابت شود و بدون تغییر چهره (خندیدن، بالا بردن ارادی ابرو، اخم کردن، جمع کردن چشم‌ها) هم قابل رویت باشد دیگر کاری از بوتاکس برنمی‌آید و در این زمان باید در فکر پر کردن این خطوط  باشیم.

مکانیسم عمل تزریق بوتاکس به این صورت است که با غیر فعال و بی‌حرکت کردن عضلات، امکان تحرک را از آنها خواهد گرفت در صورتی که با تزریق ژل بدون اینکه عضلات فلج شوند، فرورفتگی که در محل چین و چروک‌ها ایجاد شده، پر می‌شود. پس عمده ترین تفاوت تزریق فیلر و تزریق بوتاکس در این است که تزریق ژل یا فیلر، پرکننده است و تزریق بوتاکس بی‌حرکت کننده عضلات است.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم

ماندگاری ژل ها بسته به قابلیت‌های پوستی فرد، نوع ژل تزریقی و تکنیک پزشک در تزریق متفاوت است،ولی به طور متوسط با در نظر گرفتن حرکت در ناحیه بین دو ابرو، ماندگاری فیلر خط اخم بین 6 تا 18 ماه متغیر است که با تمدید تزریق، دوام این فیلر افزایش می‌یابد. البته پس از انجام اولین جلسه درمانی نتایج را به وضوح خواهید دید، اما برای تثبیت ماندگاری تزریق ژل، باید صبور باشید و جلسات ترمیمی را به طور منظم تکرار کنید.
از بهترین ژل‌های هیالورونیک که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هستند، و برای تزریق در خط اخم نیز مناسب می‌باشند، می‌توان به ژوویدرم، بلوترو، رستیلن، تئوسیال و پرفکتا اشاره نمود.

مزایای تزریق فیلر

مزایای تزریق ژل خط اخم

  • مدت زمان کوتاه تزریق
  • نتایج فوری و ماندگاری بالا
  • اثرات مؤثر در زیبایی صورت
  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • در صورت نارضایتی شما، نتایج قابل برگشت و اصلاح است.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل 

پس از تزریق، از ضد‌ آفتاب استفاده شود.

عدم مصرف دخانیات و الکل قبل و بعد از تزریق

استفاده مرتب از داروهای تجویز شده توسط پزشک فراموش نشود.

استفاده مداوم از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت برای کاهش تورم و کبودی

موقع استراحت و خواب به پشت بخوابید تا به ناحیه مورد تزریق فشار وارد نشود.

در ۶ تا ۱۰ ساعت اول پس از تزریق ژل برای کاهش درد خود از استامینوفن استفاده کنید.

از انجام دادن فعالیت‌های جسمانی سنگین خودداری کنید که باعث افزایش کبودی می شود.

پس از تزریق ژل ممکن است دچار قرمزی، کبودی، تورم، حساسیت و خارش در اطراف محل تزریق شوید. بنابراین از خاراندن، ماساژ دادن و دستکاری کردن محل تزریق ژل و وارد کردن هرگونه فشار به ناحیه درمانی خودداری کنید. این عوارض طی مدت چند ساعت تا چند روز بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که این علائم پس از سه روز از بین نرفتند باید به پزشک خود اطلاع دهید.

تا زمانی که قرمزی و تورم ناحیه تزریقی از بین برود باید از گرم شدن این ناحیه خودداری کنید. قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب، برنزه کردن پوست، رفتن به سونا، حمام داغ یا استفاده از موم داغ از جمله مواردی هستند که باید به شدت از آنها خودداری کنید. در فصل زمستان نیز از اسکی یا سایر ورزش‌های زمستانی اجتناب نمایید.

پس از تزریق ژل باید میزان حرکات ناحیه درمان شده کاهش پیدا کند. در صورتی که در ناحیه درمان شده یک توده کوچک به وجود آمده می‌توانید با حرکات خفیف نوک انگشت آن را ماساژ دهید. با توجه به نوع محصول مورد استفاده و قسمتی که درمان شده است شما سفتی پوست خود را احساس خواهید کرد که معمولاً طی مدت یک تا دو هفته این وضعیت بهبود پیدا می‌‌کند.

خطرات و عوارض جانبی تزریق ژل خط اخم

  • برآمدگی ژل در محل تزریق
  • خارش و حساس شدن پوست
  • کبودی و سرخ شدن محل تزریق
  • تورم و درد در ناحیه تزریق ژل
  • از دست دادن بینایی که بسیار نادر است.
  • تورم و کبودی در محل تزریق که یکی از عوارض طبیعی و بی خطر تزریق ژل است که بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. همچنین تورم ایجاد شده در ناحیه تزریق ژل تا 48 ساعت طول خواهد کشید.
  • گاهی اوقات در بعضی از بیماران خط اخم در یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر برطرف می شود و صورت فرد نامتقارن می شود که البته این امر معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که بیمار قبل از تزریق نیز در پیشانی خود عدم تقارن داشته. انتخاب بهترین متخصص پوست می تواند به شما در جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بیشترین کمک را بکند.
  • عفونت پس از تزریق فیلر بسیار نادر است، اما همیشه با ورود هر سوزنی به بدن امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت.
  • نکروز (انسداد رگ های خونی، ایجاد اختلال در خون رسانی به پوست) یکی از عوارض نادر پس از تزریق فیلر خط اخم است. این امر موجب ایجاد اسکار در پوست فرد نیز می شود.

البته بسیاری از عوارض ذکر شده، در نتیجه عدم مهارت فردی است که تزریق فیلر را انجام می‌دهد. تزریق ژل بعد از تزریق بوتاکس از رایج ترین اعمال زیبایی است که امروزه بسیار رواج یافته است. به دلیل گسترش این عمل، بسیاری از افراد غیر پزشک، در امکان غیر مجاز، مانند سالن‌های زیبایی، اقدام به تزریق فیلر می‌نمایند که این امر ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

توصیه می‌شود، برای تزریق ژل، حتما به مراکز مجاز پوست و مو مراجعه نمایید و ترجیحاً تزریق ژل را به پزشک بسپارید تا شاهد بهترین نتایج تزریق ژل، با حداقل عوارض باشید.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

هزینه تزریق ژل برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی از جمله وسعت ناحیه تزریق، دستمزد پزشک و برند ژل تزریقی، تجربه و تخصص پزشک و… بستگی دارد. ممکن است در کلینیک های مختلف هزینه متفاوت باشد. اما بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید و تنها به کیفیت کار توجه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.
با در نظر داشتن تمامی موارد گفته شده در بالا، برای کسب اطلاعات لازم از قیمت هر سی سی تزریق ژل در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. این مرکز با استفاده از بهترین برندهای ژل و داشتن کادر درمانی متخصص در این زمینه شما را در رسیدن به نتیجه ایده‌آل خود همراهی خواهد کرد.

برای اینکه از تزریق ژل که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، نتیجه خوبی دریافت کنید علاوه بر برند خوب و باکیفیتی که انتخاب می کنید، باید در انتخاب مرکز زیبایی و پزشک باتجربه نیز دقت کنید.

بی‌تردید بسیاری از افراد در پی مراجعه به مراکز زیبایی پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج زیبایی را با حداقل عوارض تجربه کنید.

اهمیت انتخاب مرکز زیبایی معتبر

اهمیت انتخاب پزشک و مرکز زیبایی معتبر 

تکنیک تزریق فیلر خط اخم بسیارمهم است، زیرا تزریق باید در محل مناسب و با دقت انجام شود. اگر تزریق بسیار عمیق باشد، خطوط اخم برطرف نمی شوند و اگر تزریق بیش از حد نزدیک به سطح پوست باشد نیز ماده ی فیلر از منافذ خارج می شود. در مواردی که خطوط اخم بسیار عمیق است، پزشک از نقاط بیشتر و از زوایای مختلف برای انجام تزریق استفاده می کند تا به نتیجه ی بهتری در برطرف کردن خطوط اخم برسد. اما همین استفاده کردن از نقاط تزریق بیشتر، خود موجب تورم و قرمزی بیشتر ناحیه ی تزریق می شود.

نکته ی دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که بدن در مقابل برطرف شدن چین و چروک و خطوط ایجاد شده در پوست کمی مقاومت می کند و باید به تدریج سعی در برطرف کردن این مشکلات پوست کرد. بنابراین پروسه ی درمان رفع خطوط اخم با استفاده از فیلرهای پوستی نیز به دست کم سه جلسه تزریق نیاز دارد تا تأثیر آن در صاف شدن پوست، بهتر و زیادتر شود و به نتایج مورد نظر بیمار برسیم.

خط اخم ناحیه ی حساسی برای انجام تزریق فیلر می باشد و در نتیجه تزریق توسط فردی غیر حرفه ای و در مراکز نامعتبر می تواند عوارض بیشتری نیز به دنبال داشته باشد، به همین دلیل نیز بسیار مهم است که این عمل توسط پزشک باتجربه و در مرکز زیبایی معتبر انجام شود.

سوالات متداول تزریق ژل

سوالات متداول تزریق فیلر خط اخم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا