عوارض چال گونه با جراحی | ایجاد چال گونه با نخ!

عوارض چال گونه

عوارض چال گونه

امروزه جوانان داشتن چال گونه را نشانه ای از معصومیت و کودکی می دانند. حتما شما هم هنرپیشه معروف هالیوودی آدری هپبورن را می شناسید و می دانید که با آن چال گونه های زیبایش تا چه حد خواستنی بود.

داشتن چال گونه می تواند لبخند شما را زیباتر کند و تاثیر خیلی خوبی روی اطرافیان بگذارد. به همین خاطر است که هر روزه به افرادی که می خواهند چال گونه داشته باشند، اضافه می شود. در حال حاضر یکی از روش های رایج برای ایجاد چال لپ، جراحی است اما مثل هر عمل دیگری جراحی چال گونه هم عوارضی دارد که نباید فراموش کنید.

عوارض چال گونه
عوارض چال گونه

قبل از هر چیزی باید ببینید که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این جراحی هستید یا خیر!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

بهترین کاندیدای ایجاد چال گونه

تمام تایپ های پوستی می توانند جراحی چال گونه را امتحان کنند. معمولاً بیشتر افرادی که می خواهند این جراحی را انجام دهند، تمایل به داشتن ظاهری جوان تر و لبخندی جذاب تر دارند. به همین خاطر است که این جراحی را انتخاب می کنند.

پزشک شما برای این که مطمئن شود کاندیدای خوبی برای انجام این عمل هستید، قبل از هر چیزی درباره ی سابقه پزشکی تان با شما صحبت خواهد کرد. افرادی که بیماری خاصی ندارند یا این که در ناحیه گونه ها، عفونت فعال ندارند می توانند جراحی چال گونه را انجام دهند.

عوارض عمل جراحی چال گونه

برای انجام جراحی چال گونه پزشک از نوعی بخیه جذبی استفاده می کند تا بعد از اتمام عمل نیازی به کشیدن آن ها نباشد. ممکن است بیمار بعد از انجام جراحی، دچار اندکی تورم و کبودی اطراف زخم عمل شود. بعضی از بیماران هم گزارش داده اند که تا چند روز بعد از جراحی دچار ضعف عضلات گونه شده اند اما تمام این عوارض موقتی هستند. برای این که ورم صورتتان بخوابد، نیاز است چند روزی را در خانه استراحت کنید.

اما تمام عوارض چال گونه با جراحی به همین ها ختم نمی شود. بارها شاهد این بوده ایم که مراجعه کنندگانی به سراغ ما می آیند و از ایجاد شدن اسکار و زخم های ناجور روی گونه ها شکایت داشته اند.

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که بروز یا عدم بروز عوارض چال گونه با جراحی به پزشکتان بستگی دارد.

برای این که چال گونه ایجاد شود، جراح عضله ای که منجر به ایجاد چال لپ می شود را در طی جراحی برمی دارد. اما خیلی وقت ها اشتباهات وحشتناکی در طول این پروسه رخ می دهد و جراح قادر به تشخیص صحیح این عضله نیست. در چنین شرایطی فرد دچار اختلالات عضلانی در صورت خود می شود.

عوارض عمل جراحی چال گونه
عوارض عمل جراحی چال گونه

به این ترتیب دیگر لبخند شما نه تنها زیباتر نخواهد شد، بلکه به هنگام لبخند زدن فرم کلی صورتتان کج و معوج می شود و از فرم می افتد. یکی دیگر از عوارض رایج جراحی چال گونه این است که تقارن در دو طرف گونه ها رعایت نمی شود. یادتان باشد که تمام زیبایی چال گونه در این است که پوزیشن آن در دو طرف صورت یکسان باشد.

در نهایت این که همه چیز به مهارت و تخصص پزشک جراحتان بستگی دارد. در صورتی که پزشکی تازه کار و ناوارد داشته باشید، ایجاد چال گونه می تواند به کابوس زندگی تان تبدیل شود.

یکی از نکاتی که باید بعد از عمل جراحی چال گونه رعایت کنید، این است که جای زخم جراحی را تا جای ممکن تمیز و پاک نگه دارید. به این منظور، پزشکتان نوعی دهانشویه برایتان تجویز خواهد کرد. در صورت نیاز، احتمال دارد که داروهای آنتی بیوتیک نیز تجویز شود چرا که عفونت هم ممکن است از عوارض جانبی عملتان باشد.

در حقیقت عفونت های داخل دهانی؛ می تواند به قدری در زندگی اثرگذار باشد که حتی نتوانید یک لقمه غذا را به راحتی بجوید چرا که درد شدیدی ایجاد می کند. البته ناگفته نماند که جراحی چال گونه تهاجم کمی دارد اما باید با دقت زیادی انجام شود. در صورتی که به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، می توانید روز بعد از جراحی غذا بخورید.

ایجاد چال گونه با نخ جذبی

حالا که با عوارض جراحی چال گونه آشنا شدید، شاید از انجام آن وحشت زده شده باشید. خب خوشبختانه راه های آلترناتیو زیادی برای ایجاد چال گونه وجود دارد که به مراتب عوارض جانبی کمتری دارند.

شاید جذاب ترین و بهترین روش ایجاد چال لپ، استفاده از نخ بخیه باشد. در این روش که غیرجراحی است، به جای برداشتن عضله ی مربوطه، یک بخیه روی آن می زنند و سپس آن را محکم می کنند. تقریباً بلافاصله بعد از اتمام درمان می توانید چال گونه را روی لپ های خود ببینید.

این نخ ها پس از مدتی توسط بدن جذب می شوند و ردی از خود به جای نمی گذارند. این تکنیک به خاطر ساده بودن و سریع بودن خود خیلی محبوب شده و یکی از بهترین جایگزین های جراحی چال گونه به حساب می آید. در پاراگراف بعدی به عوارض چال گونه با بخیه اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید و به اسکرول کردن صفحه ادامه دهید.

عوارض چال گونه با بخیه

در مقایسه با جراحی چال گونه، این تکنیک عوارض خیلی کمتری دارد. در صورتی که از نخ های مرغوب استفاده کنید، دچار عفونت و التهاب شدید نخواهید شد. ممکن است تا یک روز، اندکی التهاب و قرمزی روی گونه هایتان داشته باشید اما این عوارض به زودی رفع می شوند و نیازی نیست نگران آن ها باشید.

احتمال ورم و کبودی نیز دور از انتظار نیست اما شکل و فرم آن به هیچ وجه با جراحی قابل مقایسه نیست. میزان این عوارض به قدری ناچیز است که می توانید بلافاصله بعد از اتمام درمان به محل کار خود برگردید.

اما بزرگ ترین ایراد چال گونه با بخیه در این است که ماندگاری زیادی ندارد و موقتی است. در حقیقت همان طور که گفتیم بعد از مدتی نخ های بخیه توسط بدن جذب می شوند و به این ترتیب چال گونه کم عمق تر می شود.

صرف نظر از تمام عوارضی که ذکر کردیم، اگر بخواهید چال گونه داشته باشید، بیشتر پزشکان به جای جراحی، استفاده از نخ های جذبی را توصیه می کنند چرا که مشکلات و پیامدهای خیلی کمتر و ناچیزتری دارد.

عوارض چال گونه با بخیه
عوارض چال گونه با بخیه

 کلینیک زیبایی چال گونه در تهران

اگر به دنبال یک مرکز زیبایی خوب هستید که خدمات ایجاد چال گونه با نخ جذبی را به شما ارائه کند، هیچ کجا بهتر از مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران نیست. در این مرکز از مرغوب ترین نخ های جذبی استفاده می شود تا به این ترتیب ریسک بروز عوارض جانبی را تا جای ممکن پایین آورد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره قیمت چال گونه به دست آورید یا از این مرکز نوبت بگیرید، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا