اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد اندام خصوصی؟ عوارض اپیلاسیون

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد اندام خصوصی؟ عوارض اپیلاسیون

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد اندام خصوصی؟ عوارض اپیلاسیون

به نظر می رسد زنان با تلاش بی پایان به حذف موهای زائد اندام خصوصی می پردازند. یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون است.  در این روش یک لایه از مواد چسبنده به پوست اعمال می شود و سپس کشیده می شود وموها را از ریشه از بین می برد. اما با استفاده از درمان جدید و مؤثرتر لیزر موهای زائد ، بسیاری از افراد می خواهند بدانند که کدام روش بهتر است؟   پاسخ این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد.

 

درد

حذف موهای زائد اندام خصوصی با لیزر با احساس یک ضربه همراه است ، شبیه به برخورد یک نوار لاستیکی در برابر پوست است. اما درد آن خیلی کمتر از درد اپیلاسیون است.  و در عوض در آینده از موهای زائد و درد در امان خواهید بود.

 

هزینه و زمان

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

حذف موهای زائد با لیزر زیاد ارزان نیست.  اما در مقایسه با کشورهای دیگر از همه جا ارزان تر است.   برای به دست آوردن بهترین نتایج برای اندام خصوصی از 6 تا 8 جلسه درمان با لیزر به طور متناوب مورد نیاز است.  با توجه به  MayoClinic.com ،  بهترین نتایج میزان کاهش رشد مو تا 90 درصد است.

در حالی که هزینه اپیلاسیون برای اندام خصوصی و سایر قسمت های بدن هزینه ای است که مرتب تکرار می شود و تا زمانی که بخواهید آن را انجام دهید باید هزینه کنید.

البته عامل زمان را هم باید در نظر بگیرید.  اگر لیزر موهای زائد را انتخاب کنید ، با توجه به تعداد جلسات باز هم هزینه و زمان آن خیلی کمتر از اپیلاسیون است.

 

رشد مجدد موها

یک تفاوت آشکار بین اپیلاسیون و لیزر موهای زائد ناحیه خصوصی این واقعیت است که درمان لیزر دائمی تر است.  بنابراین بهتر است مطمئن باشید روشی که انتخاب می کنید در 80 سالگی هم به شما جواب می دهد.

هر چند که اگر لیزر اشتباهی تنظیم شود ، تضمینی برای حذف همیشگی موها وجود ندارد.  درمان با لیزر  در از بین بردن تمام موها مؤثر نخواهد بود. حتی با لیزر و تنظیمات صحیح ، ممکن است پس از درمان مو در بعضی مواقع مجدداً رشد کند.  هرچند که رشد مو کند تر و ضعیف تر از قبل باشد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

ایمنی

حذف موهای زائد اندام خصوصی و سایر قسمت های بدن با لیزر توسط FDA تأیید شده است.  بهترین کار این است که برای لیزر موهای زائد به جای مراجعه به سالن های زیبایی به مراکز لیزر درمانی مراجعه کنید.  زیرا در مراکز لیزر درمانی ، لیزر زیر نظر پزشک و توسط اپراتورهای آموزش دیده و با تجربه انجام می شود.

البته اپیلاسیون ناحیه خصوصی در سالن های زیبایی و باشگاه های ورزشی هم ممکن است عوارضی از قبیل عفونت ، و در صورت عدم رعایت بهداشت در موارد نادر انتقال بیماری های مقاربتی را داشته باشد.    عوارض جانبی طولانی مدت شناخته شده نیست.

 

عوارض و اثرات جانبی

عوارض و اثرات جانبی

یک عارضه رایج و جزئی از لیزر موهای زائد تاول زدن است ، زیرا درمان با لیزر برای چند روز فولیکول ها را باز می کند. کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه یا لوسیون ضد باکتری می تواند از این عارضه جلوگیری کند.  تغییر رنگ پوست ، تورم و زخم نیز گزینه های نادر است.

عوارض جانبی اپیلاسیون شامل قرمزی و التهاب ، درد ، جوش و موهای زیر پوستی  است.  لایه برداری قبل و بعد از اپیلاسیون و قرار دادن کمپرس سرد بعد از موم می تواند به کاهش عوارض جانبی کمک کند.

 

ملاحظات رنگ پوست و مو

اپیلاسیون برای همه رنگ های پوست و مو کار می کند ، اما درمان با لیزر برای  کسانی است که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند ، بهتر عمل می کند.   به این دلیل که مولکول های رنگدانه درون مو انرژی لیزر را جذب می کنند و فولیکول های مو را از بین می برند.

تا همین اواخر تکنولوژی لیزر بر روی پوست تیره و موهای تیره کار نمی کرد ، زیرا انرژی لیزر توسط رنگدانه در پوست و مو جذب می شود و پوست را می سوزاند ، هر چند دستگاه های جدید خلاف این را ثابت کرده اند.

لیزرهای جدید برای کسانی که موهای بور یا خاکستری دارند هم کار می کند.  هر چند چون آنها دارای رنگدانه کمتری هستند.  اگر موهای شما سفید یا خیلی روشن است ، به اپیلاسیون بچسبید.

در مرکز لیزر برکه ما از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

 

لیزر یا اپیلاسیون ناحیه خصوصی  کدام بهتر است؟

لیزر یا اپیلاسیون ناحیه خصوصی کدام بهتر است؟

همه ما می دانیم منطقه بیکینی بسیار حساس است ، بنابراین بهتر است گزینه های رفع موهای زائد را نگاه کنیم ، موقت یا دائمی.

یک متخصص پوست می گوید تفاوت بین اپیلاسیون ناحیه خصوصی و لیزر در این است که هر یک چگونه موها را هدف قرار می دهد.  اپیلاسیون  بیکینی مانند شیو کردن یک روش موقتی برای از بین بردن موها است.   اما در واقع  از رشد موها جلوگیری نمی کند

اما لیزر تنها روشی است که می تواند موها را در عمق فولیکول هدف قرار داده و آنها را از بین ببرد و یا رشد آنها را آهسته  کند.

 

اپیلاسیون اندام خصوصی چگونه انجام می شود؟   

اپیلاسیون ناحیه خصوصی با استفاده از موم موها را از زیر پوست خارج می کند و معمولاً می تواند دردناک و تحریک کننده باشد.  همچنین دمای موم باید طوری باشد تا از سوختن پوست جلوگیری شود. در اپیلاسیون ، تکنیک های مناسبی برای کشیدن سریع از روی پوست وجود دارد که ایمن است و در نتیجه پوست  را نمی کشد و کبود نمی کند.

هنگام اپیلاسیون ناحیه خصوصی و سایر قسمت های بدن  توصیه می شود که موها حداقل 1 سانتیمتر رشد کرده باشند.  اگر مو بیش از حد بلند باشد پروسه دردناک می شود و اگر خیلی کوتاه باشد موها به صورت سطحی از بین می رود و از ریشه کنده نمی شود.  یک هفته پس از اپیلاسیون موها دوباره رشد می کنند.

 

لیزر موهای زائد اندام خصوصی چگونه انجام می شود؟   

لیزر موهای زائد اندام خصوصی چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد اندام خصوصی با از بین بردن فولیکول های مو با حرارت دادن موها کار می کند.  لیزر از انرژی نور استفاده می کند که روی ریشه مو اثر می گذارد و سبب کاهش رشد مو یا کاهش چگالی مو می شود. التهاب پس از لیزر می تواند برای چند روز پس از درمان ادامه یابد. با این حال افرادی که مایل باشند می توانند از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده کنند.

بر خلاف اپیلاسیون ، پس از لیزر حدود یک تا دو ماه طول می کشد تا موها دوباره رشد کند.  موها پس از هر جلسه لیزر درمانی حدود 20 درصد نازک تر رشد می کنند.  در نهایت رشد موها در منطقه متوقف می شود.

اپیلاسیون می تواند منجر به واکنش های آلرژیک ، سوختگی و حتی موهای زیر پوستی بشود. در  حالی که این عوارض با لیزر درمانی اتفاق نمی افتد.

البته که لیزر موهای زائد بدن باید توسط متخصصین آموزش دیده انجام شود و اگر به درستی کار نکند  خطر تغییر رنگ و سوختگی پوست وجود دارد ، مخصوصا برای رنگ های تیره تر پوست .

حذف لیزر موهای زائد بر روی پوست های تیره پوست ممکن است دشوار باشد زیرا لیزر رنگدانه را جذب می کند و هرچه کنتراست بین پوست و مو کمتر باشد ، تشخیص موها برای لیزر سخت تر خواهد بود.  این می تواند منجر به ریسک سوختگی پوست یا تغییر رنگ پوست شود. در همین حال ، موهای بلوند یا سفید نمی توانند به طور مؤثر هدف لیزر قرار بگیرند.

به یاد داشته باشید قبل از هر گونه درمان پوست ، مهم است که مطمئن شوید که پوست به درستی  با الکل تمیز و ضد عفونی شده است. این کار خطر عفونت را کاهش می دهد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

منابع :  REFERENCES & RESOURCES

Consumer Guide to Plastic Surgery: Laser Scar Removal

MayoClinic.com: Laser Hair Removal

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا