ژل رادیس (Radiesse) که با عنوان “Radiance”نیز شناخته می شود یک پرکننده پوستی است که چین و چروک های پوست را با جایگزین کردن حجم از دست رفته اصلاح می کند. ماده فعال در ژل رادیس، کلسیم هیدروکسی لاپاتایت (CaHA) است، یک ترکیب بیولوژیک، که باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن طبیعی می شود. این ژل برای درمان چین و چروک ‌های خفیف تا شدید صورت و اصلاح حجم از دست رفته در پشت دست نیز کاربرد دارد.

فیلم تزریق ژل

عملکرد ژل رادیس Radiesse 

هنگامی که ژل رادیس تزریق می شود، ژل غلیظ بلافاصله حجم مورد نیاز را به ناحیه تحت درمان اضافه می کند. ژل رادیس حاوی ۳۰ % میکروسفر CaHA (پروتئین و پلیمر مصنوعی) و ۷۰ درصد ژل بر پایه آب است که به حالت تعلیق درآمده است. طی چند هفته بعد، میکروسفرهای CaHA شروع به تحریک فیبروبلاست ها (سلول‌ های پوست) برای تولید کلاژن جدید می کنند. ماه ها پس از تزریق این ژل، کلاژن تازه تولید شده به عنوان یک پر کننده، به سطح پوست اضافه می شود که بازسازی علائم پیری و بازگشت حجم از دست رفته پوست را به همراه دارد. ژل رادیس، بعد از ساخت سلول ‌های جدید کلاژن، توسط بدن جذب و متابولیز می شود.

آیا تزریق ژل درد دارد؟
تزریق  ژل رادیس ممکن است از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. ژل رادیس با لیدوکاین که یک بی حس کننده موضعی است، ترکیب می شود، تا درد را کاهش دهد. همچنین می توانید قبل از تزریق، از یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنید تا از بروز درد و  ناراحتی های بیشتر، جلوگیری کنید. بعد از ضد عفونی کردن منطقه، پزشک، ژل رادیس را در لایه‌ های عمیق پوست و در ناحیه تحت درمان تزریق می کند.
تعداد تزریقاتی که شما دریافت خواهید کرد بستگی به درجه اصلاح و شرایط پوست شما دارد. برخی از بیماران ممكن است التهاب یا حساسیت شدید در محل تزریق داشته باشند که موقتی است و در عرض ۲ تا ۴ روز از بین می رود. اکثر بیماران می توانند فعالیت های عادی خود را بلافاصله پس از درمان ادامه دهند. بدون اینکه نیازی به استراحت داشته باشند. انتظار می رود که نتایج تزریق ژل تا ۱۲ ماه طول بکشد.

کاربردهای ژل رادیس

کاربردهای ژل رادیس 

  • افزودن حجم به چانه
  • پر کردن شقیقه ها و مناطق فرو رفته
  • افزودن حجم به لبه پائینی آرواره شخص
  • صاف کردن چین و چروک گونه ها و افزایش حجم آنها
  •  پشت دست ها برای کمتر دیده شدن تاندون ها و رگ های پشت دست
  • رفع خطوط ماریونت، خطوط عمودی که از گوشه‌ های دهان به پایین گسترش می ‌یابند.
  • رفع چین و چروک های کنار بینی یا همان خط لبخند که از گوشه بینی تا گوشه ‌های دهان امتداد دارد.

نکته: ژل رادیس در مناطقی که در آن پوست نازک است، مثل لب ‌ها و زیر چشم‌ ها، استفاده نمی شود، زیرا باعث ظاهری ناهموار و موج دار می شود.

ممنوعیت تزریق ژل رادیس

افراد در رده سنی ۳۰ تا ۶۰ ساله که چین و چروک‌ های شدید و یا مناطق فرو رفته پوستی زیادی دارند، کاندیدای ایده ‌آل برای ژل رادیس هستند. افراد متقاضی نباید هیچ سابقه ‌ای از واکنش ‌های شدید آلرژیک یا اختلالات خونریزی داشته باشند. به غیر از افرادی که پس از درمان‌های این چنینی دچار واکنش‌های شدید التهابی می‌شوند و خانم‌های باردار و شیرده، سایر افراد ممنوعیتی برای تزریق فیلر ندارند.

مراقبتهای قبل از تزریق ژل ریوانس

  • قبل از تزریق، حتما حمام بروید.
  • تا یک هفته قبل از تزریق، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • تا دو هفته قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین جلوگیری کنید.
  • 4 هفته (28 روز) قبل از تزریق ژل ریوانس نباید از درمان های زیبایی مانند لیزر، لایه برداری شیمیایی، درم ابریژن یا محصولات ضد چروک برای رفع چین و چروک استفاده کنید. اگر این روش‌ها قبل از درمان انجام شود، احتمال التهاب در محل درمان وجود دارد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

با انجام این اقدامات احتیاطی ساده، می توانید به بازیابی و بهبود کمک کنید و نتایج مطلوبی را تضمین کنید:

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض دمای زیر صفر درجه
  • اجتناب از رفتن به سونا تا ۲ الی ۳ هفته پس از درمان
  • از ورزش کردن به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت خودداری کنید.
  • از کمپرس یخ برای کمک به کاهش تورم می توانید استفاده کنید.
  • در صورت ادامه داشتن درد و ناراحتی، می توانید از استامینوفن استفاده کنید.
  • از لمس کردن و یا ماساژ دادن محل تزریق به مدت شش ساعت خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت 24 تا 48 ساعت اجتناب کنید.
  • از مصرف مکمل‌هایی مانند مولتی ویتامین‌ها، روغن‌های ماهی، گلوکوزامین و ویتامین B یا ویتامین E به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید زیرا این مواد رقیق‌کننده‌ی خون بوده و ممکن است سبب تشدید کبودی شوند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: زیباتر شدن لب ها با تزریق ژل لب 

چقدر طول می کشد تا نتایج ژل رادیس را ببینیم؟

بعد از تزریق ژل، آثار حجم اضافه‌ شده را فورا مشاهده می کنید. با کاهش تورم، شما قادر به دیدن بهبودی کامل خود خواهید بود. ژل رادیس به کار خود ادامه می دهد و تولید کلاژن جدید از چهار هفته پس از درمان شروع می شود که تا شش ماه ادامه دارد. ماندگای این ژل حدود 12 ماه است که پس از طی این دوران کاملا جذب بدن می شود.

ژل رادیس موقتی است یا دائمی؟

ژل رادیس اثرات دائمی تولید نمی کند. هنگامی که ژل و میکروسفرهای CaHA توسط بدن جذب می شوند، نتایج شروع به محو شدن می کند. تجربه افراد نشان می دهد که نتایج ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. اگر می خواهید نتایج حاصله را حفظ کنید، باید تزریق مجدد انجام دهید.

عوارض جانبی ژل

عوارض جانبی ژل رادیس

مانند هر روش‌ پزشکی دیگر، خطر عوارض جانبی ژل رادیس وجود دارد. خوشبختانه، این مشکلات معمولا خفیف هستند و نیاز به درمان بیشتری ندارند. ممکن است قرمزی، تورم و یا کبودی، خارش، بی حسی و برآمدگی را تجربه کنید که معمولا بعد از چند روز از بین می رود ولی ممکن است تا دو هفته نیز طول بکشد.
توجه داشته باشید که عوارض سطحی ذکر شده تنها در صورتی که درمان با ژل اصل و با کیفیت و زیر نظر پزشک باتجربه انجام شود موقتی و گذرا است. اما تزریق ژل در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • تغییر رنگ پوست
  • واکنش‌های آلرژیک
  • نکروسیی (مرگ بافت)

2 نکته مهم در انجام کلیه خدمات زیبایی:

  • استفاده از برندهای معتبر
  • تجربه و تکنیک تزریق پزشک

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق ژل رادیس

هزینه درمان، بستگی به تعداد تزریقی دارد که نیاز دارید. ژل رادیس در دو اندازه تزریق، ۰.۸ سی ‌سی و ۱.۵ سی ‌سی موجود است. بسیاری از پزشکان، سرنگ دوم و بیشتر را تخفیف می دهند، بنابراین شما فقط برای سرنگ اول هزینه کامل را پرداخت می کنید.
بیشتر افراد به یک یا دو سرنگ ۱.۵ سی‌سی برای درمان چین و چروک نیاز دارند. سرنگ ۰.۸ سی‌سی برای درمان چین و چروک های نسبتا خفیف استفاده می شود.
برای تزریق ‌دست، حداقل ۱.۵سی ‌سی به ازای هر دست استفاده می شود. افرادی که رگ ها و تاندون ‌های قابل توجهی در دستانشان دارند و یا فاقد چربی در پوست دستانشان هستند، ممکن است به دو سرنگ ۱.۵ سی‌سی یا بیشتر در هر دست نیاز داشته باشند. برای اطلاع دقیق از هزینه تزریق ژل در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل نمائید تا همکاران محترم شما را راهنمایی کنند.

تفاوت ژل رادیس با سایر ژل ها

آیا ژل رادیس تفاوت خاصی با ژل های دیگر دارد؟

ژل‌های زیادی امروزه در بازار موجود است که هر کدام توسط شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی تولید می‌شوند. هر کدام از این برندها فرمولاسیون منحصر به فرد خود را دارند و برای هدف‌های معینی تولید شده‌اند. به طور کلی ژل‌های پوستی دارای شباهت‌های زیادی در نحوه تاثیر گذاری، نحوه تزریق و یا سایر موارد دیگر دارند؛ اما تفاوت‌های جزئی بین آنان وجود دارد که عمدتا به دلیل نوع تهیه و مواد تشکیل دهنده‌شان می‌باشد.
برخی از تفاوت‌های رادیس با سایر ژل‌ها عبارت است از:

عمده تفاوت بین ژل رادیس و سایر ژل‌ ها در میزان ماندگاری آن‌ها پس از تزریق فیلر می‌باشد؛ معمولا طول عمر ژل‌ها بعد از تزریق بین 6 ماه الی 1 سال است. اما ماندگاری ژل رادیس معمولا 12 تا 18 ماه، ممکن است تا 30 ماه نیز دوام داشته باشد

ماده اصلی تشکیل دهنده اکثر ژل ها هیالورونیک اسید (HA) است. اما ژل رادیس در ساختار خود از ترکیباتی مانند کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHa) استفاده می‌کند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماده‌ای معدنی در دندان‌ها و استخوان‌های انسان است که در کنار کلاژن‌ها منجر به استحکام بدن می‌شود.

ظاهر شدن نتایج نهایی در فیلرهای هیالورونیک اسید فوری است اما در ژل رادیس چندین ماه پس از درمان نتایج قابل مشاهده است.

ژل های هیالورونیک اسید فقط حجم مستقیم را اضافه می کنند. اما ژل رادیس علاوه بر افزایش حجم مستقیم، موجب تحریک تولید کلاژن در ماه های بعد می شود.

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

نتیجه گیری