از بین بردن جوش برای همیشه ممکنه؟ | بله! با مزوتراپی برای جوش صورت

از بین بردن جوش برای همیشه 

جوش در حقیقت نوعی آکنه به شمار می رود. این وضعیت، معمولا در دوران بلوغ رخ می دهد، اما بروز آن در هر سنی احتمال دارد. در دوران بلوغ، تولید هورمون ها با تغییراتی همراه است. این امر موجب می شود غدد سباسه (غدد چربی پوست) که در پایه فولیکول ها قرار دارند، بیش از حد فعال شوند. در نتیجه، بروز جوش در طول سال های نوجوانی و حوالی دوران قاعدگی، بیشتر از هر زمان دیگر اتفاق می افتد.
جوش ها، اغلب روی صورت، کمر، قفسه سینه و شانه ها را درگیر می سازد. این بدان علت است که غدد سباسه متعددی در این نواحی پوست وجود دارد. یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش، آکنه ولگاریس است که حدود 80 درصد نوجوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند. پس از سنین 25 سالگی، این وضعیت، 3% از جمعیت مردان و 12% از جمعیت زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. خوشبختانه امروز درمان جدیدی برای این عارضه وجود دارد که مزوتراپی جوش نام دارد.

 

حقایقی درباره جوش صورت

جوش صورت
درمان تخصصی جوش صورت

در فهرست زیر، برخی از نکات کلیدی در خصوص جوش وجود دارد. جزئیات بیشتر نیز در ادامه مطلب موجود است.

  • جوش ها با شدت های مختلفی (از سر سیاه تا کیست) وجود دارند.
  • هنگامی که غدد سباسه فعال تر می شوند، سلول های پوستی مرده، منافذ را مسدود ساخته و گاهی موجب ایجاد عفونت می شوند.
  • جوش ها اغلب در دوران نوجوانی رخ می دهند، اما می توانند در هر سن دیگری افراد را تحت تاثیر قرار دهند.
  • شواهد کافی برای تایید این که مواد غذایی خاصی باعث بروز آکنه می شود، وجود ندارد. اما پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند این احتمال را کاهش دهد.

 

انواع جوش صورت

انواع جوش بدن با تصویر

جوش دارای انواع مختلفی است که هر یک علائم و نشانه های متنوعی دارند:

  • جوش سر سفید: این نوع جوش که با نام کومدو بسته نیز شناخته می شود، جوش کوچکی است که زیر پوست باقی می ماند. این جوش ها به شکل پاپول های کوچک و گوشتی رنگ ظاهر می شوند.
  • جوش سر سیاه: که با نام کومدو باز نیز شناخته می شود، به وضوح بر روی سطح پوست قابل مشاهده است. این نوع جوش به دلیل اکسیداسیون ملانین (رنگدانه پوست)، سیاه یا قهوه ای تیره می باشد. برخی افراد به علت رنگ سر سیاه آن، به اشتباه تصور می کنند که ناشی از آلودگی است و از این رو صورت شان را به شدت اسکراب می کنند. در این مورد، اسکراب کمکی نمی کند. بر عکس ممکن است پوست را تحریک و مشکلات دیگری ایجاد کند.
  • پاپول: این جوش ها کوچک، جامد و گرد هستند و بر سطح پوست برآمده می شوند. پاپول ها اغلب صورتی رنگ هستند.
  • پوسچول: این جوش ها پر از چرک هستند. آنها بر روی سطح پوست به وضوح قابل مشاهده اند. پایه ای قرمز و سری چرکین دارند.
  • ندول: این نوع جوش ها از لحاظ ساختاری مشابه پاپول، اما کمی بزرگتر هستند. ندول ها ممکن است دردناک باشند و ریشه عمیقی در پوست داشته باشند.
  • کیست: این زائده به وضوح بر روی سطح پوست قابل مشاهده است. کیست ها مملو از چرک بوده و معمولا دردناک هستند. این وضعیت معمولا منجر به ایجاد اسکار می گردد.

 

علت جوش صورت چیست؟

رفع جای جوش با مزوتراپی
جوش صورت نشانه چیست؟

جوش زمانی به وجود می آید که منافذ پوست توسط سبوم و سلول های مرده پوست، مسدود شود. گاهی اوقات این وضعیت منجر به التهاب و عفونت می گردد. اما این که جوش صورت نشانه چیست و این که چرا جوش در برخی افراد بیشتر از افراد دیگر اتفاق می افتد، هنوز تا حد زیادی ناشناخته و در پرده ابهام است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

با این حال دو عامل اصلی در ارتباط با بروز جوش صورت به شرح زیر است:

ارتباط غدد سباسه و جوش

غدد سباسه، غدد پوستی کوچکی هستند که سبوم ترشح می کنند. سبوم نیز یک ماده مومی یا روغنی است که پوست و مو را روان می سازد.

این غدد در داخل منافذ پوست ما، در سر تا سر بدن (به غیر از کف دست و پا) وجود دارند. بر روی پوست صورت و سر، به نسبت سایر نواحی، غدد سباسه بیشتری موجود است. هنگامی که این غدد، سبوم را در داخل منافذ تولید می کنند، سلول های پوستی جدید به طور مداوم رشد کرده و سلول های مرده از لایه بیرونی پوست خارج می شود.

گاهی اوقات، سلول های مرده پوست، از منافذ عبور نمی کنند. این سلول ها در منافذ باقی مانده و با سبوم چسبنده ادغام شده و منجر به مسدود شدن منافذ می گردند. این امر موجب بروز جوش می شود.

مسدود شدن منافذ در سنین بلوغ بیشتر رخ می دهد، زیرا غدد سباسه در این دوران، سبوم بیشتری تولید می کنند.

ارتباط عفونت باکتریایی و جوش

تجمع سبوم و سلول های پوستی مرده که موجب انسداد منافذ شده اند، زمینه را برای رشد باکتری های غیر مفید، از جمله پروپیونی باکتریوم آکنس (P. acnes) مهیا می سازند. این باکتری که به کندی رشد می کند با بروز آکنه در ارتباط است.

وجود پروپیونی باکتریوم آکنس به تنهایی در پوست ما خطری ایجاد نمی کند. اما در صورت ابتلا به آکنه، با سرعت بیشتری تولید می شود و می تواند ایجاد مشکل کند. این باکتری از سبوم تغذیه کرده و ماده ای را تولید می کند که موجب پاسخ ایمنی بدن می شود. این امر به التهاب و ایجاد لکه روی پوست منجر می شود.

اگر چه بروز جوش با عفونت های باکتریایی در ارتباط است، اما به هیچ وجه مسری نمی باشد. به این معنا که جوش قابل سرایت از فردی به فرد دیگر نیست.

راه های از بین بردن سلولیت: درمان سلولیت با مزوتراپی

جلوگیری از جوش صورت

شما می توانید با پیروی از این نکاتِ مراقبت از پوست که متخصصین پوست توصیه کرده اند، از بروز جوش صورت جلوگیری کنید یا آن را کاهش دهید:

  1. پوست خود را دو بار در روز و بعد از عرق کردن بشویید. تعریق، به ویژه هنگام پوشیدن کلاه می تواند آکنه را بدتر کند؛ بنابراین پوست خود را بعد از عرق کردن در اسرع وقت شستشو دهید.
  2. برای شستشو با کمک نوک انگشتان خود از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده استفاده کنید. استفاده از حوله، اسفنج حمام یا هر چیز دیگری می تواند پوست شما را تحریک کند.
  3. با پوست خود ملایم رفتار کنید. از محصولات ملایم مانند شوینده های بدون الکل استفاده کنید. از محصولاتی که پوست شما را تحریک می کنند، استفاده نکنید. این محصولات شامل قابض ها، تونرها و لایه بردار ها می باشند. خشکی و قرمزی پوست سبب می شود آکنه بدتر شود.
  4. اسکراب کردن پوست می تواند آکنه تان را بدتر کند. از استفاده از اسکراب اجتناب کنید.
  5. همیشه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.
  6. اجازه دهید پوست شما به طور طبیعی بهبود یابد. اگر آکنه خود را فشار دهید، بترکانید یا دستکاری کنید، پوست تان دیر تر درمان خواهد شد و خطر ابتلا به اسکار آکنه نیز در شما افزایش می یابد.
  7. دست های خود را به صورت تان نزنید. لمس پوست تان در طول روز می تواند باعث تشکیل آکنه و شدت یافتن آن شود.
  8. از برنزه کردن پوست توسط تخت های سولاریوم اجتناب کنید. این امر به پوست شما آسیب می رساند. علاوه بر این، برخی از داروهای ضد آکنه پوست را نسبت به نور ماورای بنفش (UV) بسیار حساس می سازد. (توجه! استفاده از تخت های سولاریوم، خطر ابتلا به ملانوم، مرگبارترین نوع سرطان پوست را تا 75 درصد افزایش می دهد.)

سریعترین روش از بین بردن جوش | درمان تخصصی جوش صورت با مزوتراپی

درمان جوش صورت با مزوتراپی
مزوتراپی برای جوش صورت

امروزه تقریبا انواع جوش صورت، اعم از جوش های چرکی و دردناک را می توان با کمک مزوتراپی با موفقیت درمان کرد. متخصصین پوست می توانند به درمان آکنه های موجود کمک کرده، از بروز آکنه جدید پیشگیری کنند و احتمال ابتلا به اسکار آکنه را کاهش دهند.

مزوتراپی یک روش زیبایی غیر جراحی و حداقل تهاجمی است که برای تغذیه رسانی و جوان سازی پوست، رفع جوش و جای جوش، درمان لک صورت و همچنین درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش، یک سری ریز ویتامین ها، مواد معدنی و کوکتل های اسید آمینه به صورت زیر جلدی تزریق می شوند. پزشکان این مواد را به لایه میانی پوست که مزو نامیده می شود و در شرایط خاص، به بافت زیر جلدی تزریق می کنند. این تزریق پوست را تغذیه رسانی می کند و منجر به تکثیر فیبروبلاست ها، کلاژن و سنتز الاستین و همچنین تحریک فرآیندهای زیر پوستی می شود. بنابراین، نتیجه حاصل، پوستی درخشان، شاداب و روشن است. این نتایج پس از اولین درمان قابل مشاهده هستند.

یکی از بیشترین موارد کاربرد مزوتراپی برای جوش صورت و از بین بردن جای جوش صورت به ویژه درمان جای جوش گود شده و درمان اسکار فرورفته است. درمان اسکار به این روش توسط طیف گسترده ای از مواد فعال صورت می پذیرد که طیف وسیعی از مشکلات پوستی و نواقص آن را از جمله جوش و جای جوش را درمان می کند. در درمان جوش با مزوتراپی، ویتامین ها و مواد مغذی به زیر پوست نواحی آکنه دار و دارای جای جوش تزریق می شود و موجب تکثیر فیبروبلاست ها، کلاژن و سنتز الاستین و همچنین تحریک فرآیندهای زیر پوستی می شود.

 

درمان جوش با مزوتراپی چگونه است؟

طی درمان مزوتراپی برای جوش، ابتدا پوست پاکسازی می شود و برای کاهش درد و ناراحتی ممکن است از کرم بی حس کننده استفاده شود. برای نتیجه بهتر از یک فراورده تحریک کننده کلاژن مانند هیالورونیک اسید، سرم ویتامین C یا روشن کننده پوست برای تغییر رنگدانه های پوست در طی درمان استفاده می شود. از یک قلم دستی کوچک با نوک استریل و یکبار مصرف با 12 سوزن کوچک، جهت سوراخ کردن پوست استفاده می شود. سوزن های چند سرعته و عمق قابل تنظیم آن ها این اجازه را می دهد که لایه پوست را در زاویه 90 درجه سوراخ کرده و میزان جذب محصولات را افزایش دهد. پس از درمان، سرم ویتامین C تسکین دهنده یا اسید هیالورونیک به منظور آبرسانی، التیام و محافظت از پوست استفاده می شود.

کل فرایند درمان جوش صورت با مزوتراپی بسته به اندازه منطقه درمان 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. همچنین، بعد از تزریق، ناحیه تحت درمان با ماسک صورت پوشانده می شود که پوست را خنک نگه می دارد و منافذ را می بندد.

 

مراقبتهای بعد از مزوتراپی برای جوش

به هیچ وجه توصیه نمی شود که پس از درمان مزوتراپی برای جوش، پوست خود را با آب داغ بشویید. در عوض توصیه می شود تا 6 الی 8 ساعت آتی پس از درمان از آب سرد استفاده کنید.
استفاده از لوازم آرایشی در طول 24 ساعت اولیه پس از درمان نیز توصیه نمی شود.
همچنین لازم است از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید و از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید.

 

درمان جوش های چرکی و دردناک: فیس آپ + مزوتراپی برای جوش

مزوتراپی برای فرورفتگی جای جوش
مزوتراپی برای جوش

یکی از روش ها جهت اثربخشی هرچه بیشتر درمان مزوتراپی برای جوش، ترکیب کردن آن با درمان فیس آپ صورت است.

دستگاه فیس آپ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای درمان جوش و جای جوش، روشن شدن، رفع تیرگی ها، جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری به شمار می رود. دستگاه فیس آپ صورت بهترین روش برای رفع مشکلات پوست صورت است که بدون دردسر و در مدت زمان کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

در این روش، میکرودرم ابریشن با مجموعه ای از هندپیس های قابل تعویض از جنس کاربید سیلیکون انجام می شود. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست صورت را روشن و نرم سازد.

میکرو پالس، پوست را ماساژ می دهد و همزمان موجب تحریک عضلات در زیر پوست می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو تکنیک که تنها در یک هندپیس گنجانده شده است، پوست را نسبت به تولید کلاژن جدید ترغیب و تحریک می کند.

فیس آپ صورت با هدف از بین بردن یا تصحیح مشکلات خاص پوستی ناشی از اپیدرم و لایه های سطحی تر درم صورت می پذیرد.

دستگاه فیس آپ می تواند شرایطی مانند تیرگی های پوست و زیر چشم، لک های ناشی از سن، خطوط ریز و اسکار آکنه را از بین ببرد و در عین حال منجر به تولید کلاژن جدید نیز شود. بدین ترتیب، پوست از همان اولین جلسه، درخشان تر، صاف و جمع و جور تر به نظر می رسد.

 

بهترین دکتر پوست تهران برای درمان جای جوش و جوش

درمان جوش با مزوتراپی
مزوتراپی جوش فعال

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد درمان مزوتراپی برای جوش را به همراه فیس آپ صورت در محدوده شمال تهران (شریعتی، قلهک، دروس، ظفر، زرگنده، میرداماد، تجریش، فرمانیه، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد.

پس چنانچه به دنبال بهترین دکتر برای درمان جای جوش و آکنه هستید، روی تماس با ما  کلیک کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

خلاصه مطلب

اگر آکنه باعث خجالت و شرمساری شما می شود، از محصولاتی که استفاده کرده اید تاثیری ندیده اید، یا آکنه تان در حال تشکیل اسکار یا تیره شدن پوست است، حتما مزوتراپی برای جوش را امتحان کنید. بسیاری از متخصصان پوست این گزینه درمانی را به شما پیشنهاد خواهند داد.

امیدواریم این مطلب، ابهامات شما را برطرف کرده باشد.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

doctorbeauty

aad

medicalnewstoday

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا