درباره چال گونه چه میدانید؟ بهترین روش ایجاد چال لپ چیست؟!

درباره چال گونه

درباره چال گونه

دوستان و همراهان عزیز، سلام!

اگر یک چیزی باشد که درباره زیبایی صورت باید بدانید، این است که هرگز از جزئیات کوچک نباید غافلگیر شد. خیلی افراد فکر می کنند همین که بینی قلمی و ظریفی داشته باشند، برای زیبایی شان کافیست. اما ترکیب و هماهنگی خیلی مهم تر از کلیات است. به همین خاطر است که گاهی حتی یک نقص کوچک می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد.

کمتر کسی را می شناسیم که از ویژگی چال گونه خوشش نیاید یا این که به نظرش این خصوصیت زشت و ناخوشایند باشد. شاید به همین خاطر است که داشتن چال گونه در این روزها، به یکی از اصلی ترین خصوصیات جذابیت و زیبایی تبدیل شده است و ده ها راهکار پزشکی و خانگی برای ایجاد چال لپ پیشنهاد می شود. اما خود شما به عنوان یک مخاطب یا کسی که می خواهد این درمان ها را انجام دهد، تا چه حد درباره چال گونه اطلاعات دارید؟ آیا می دانید چگونه به وجود می آید؟ آیا می دانید راهکارهای ایجاد چال گونه و ….چیست ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

درباره چال گونه
درباره چال گونه

خب در این مقاله تصمیم داریم بیشتر درباره چال گونه صحبت کنیم. با ما همراه باشید

نقص چال گونه

احتمالاً جذاب ترین نکته درباره چال گونه این باشد که این ویژگی نوعی فلج عضلاتی و نقص است. اما گاهی وقت ها حتی یک نقص هم می تواند بسیار زیبا باشد. اما در صورتی که بخواهیم علمی تر این ویژگی را بررسی کنیم باید بگوییم که:

چال گونه معمولاً در اثر تغییری در عضلات صورت به نام زیگوماتیکوس اصلی ایجاد می شود. این عضله برای ابراز حالات بیانی صورت به کار می رود. این عضله دقیقا همان عضله ای است که هنگام لبخند زدن، باعث بالا رفتن گوشه های دهان می شود.

برای افرادی که چال گونه ندارند، این عضله معمولا از یکی از استخوان های گونه به نام استخوان زیگوماتیک آغاز می شود. سپس به سمت پایین رفته و به گوشه دهان متصل می شود.

در افرادی ک چال گونه دارند، عضله زیگوماتیکوس ممکن است به دو قسمت تقسیم شود. یک بخش به گوشه دهان وصل شده است و قسمت دیگر، به پایین تر از گوشه ی دهان وصل شده و هم چنین پوست زیر آن را جمع تر می کند.

این دو تکه شدن عضله ممکن است به داشتن دو عضله زیگوماتیکوس منجر شود. به این ترتیب با حرکت کردن پوست روی این دو عضله، منجر به ایجاد شدن چال گونه می شود. از آن جایی که برخی مواقع ممکن است چال گونه در اثر رشد ناقص جنین به وجود آید، خیلی از افراد آن را نقص مادرزادی می خوانند و خب تا حد زیادی هم حق با آن هاست. چه چیزی از این نقص کوچک، جذاب تر است؟!

خیلی مهم است که بدانید داشتن چال گونه نه تنها بسیار رایج است بلکه هیچ گونه تاثیری روی سلامت شما نخواهد داشت. بنابراین روش هایی که برای ایجاد کردن آن به کار می رود هم خطرناک نیست و منجر به عوارض جانبی وخیم نخواهد شد.

نقص چال گونه
نقص چال گونه

ماندگاری چال لپ با بخیه

خب حالا که با ویژگی چال گونه آشنا شدید، وقت آن رسیده که با روش های مختلف ایجاد کردن آن نیز آشنا شوید. یادتان باشد که اگر می خواهید چال لپ داشته باشید، راه های دیگری غیر از جراحی چال گونه هم وجود دارد. شاید یکی از بهترین و بی خطرترین راه های ایجاد چال گونه، استفاده از نخ و بخیه باشد.

در این تکنیک از نوعی نخ جذب شونده استفاده می شود. این نخ ها از الیاف خاصی ساخته می شوند و معمولاً با بدن انسان سازگار هستند و عوارضی ایجاد نمی کنند مگر این که از نخ های بی کیفیت و نامرغوب استفاده شود. پزشک در ابتدا محل بخیه را با مواد بی حسی، بی حس خواهد کرد تا بیمار دچار هیچ گونه درد و ناراحتی ای نشود. بعد از آن بخیه ای روی عضله زیگوماتیکوس می زند و سپس آن را محکم می کند. به این ترتیب بلافاصله بعد از اتمام پروسیجر می توانید چال گونه را روی صورت خود ببینید.

البته یادتان باشد که تنها چند مدت ممکن است بدون لبخند زدن، چال گونه را روی صورت خود داشته باشید. پس از چند روز تنها زمانی می توانید این ویژگی زیبا را روی صورت خود ببینید. به تدریج نخ های بخیه توسط بدن جذب می کند و سپس عمق چال لپ هم کم و کمتر می شود تا جایی که اثر بسیار ضعیفی از آن را روی صورت می توان دید.

بیشتر مواقع بسته به شرایط فردی خود شخص، ماندگاری چال لپ از حدود 6 ماه الی 2 سال خواهد بود. خوشبختانه نکته ی بسیار جذابی که در مورد چال گونه با نخ جذبی وجود دارد این است که حتی بعد از جذب شدن نخ ها، باز هم چال لپ به صورت کامل از بین نمی رود بلکه زمانی که می خندید، می توانید چال گونه ی کم عمقی را روی پوستتان ببینید.

برخلاف جراحی ایجاد چال گونه، این تکنیک نیازی به آماده سازی یا استراحت بعد از پروسیجر ندارد. خیلی وقت ها مراجعه کنندگان بلافاصله بعد از اتمام درمان به محل کار خود برمی گردند.

ماندگاری چال لپ با بخیه
ماندگاری چال لپ با بخیه

نیازی نیست که نگران درد و ناراحتی ناشی از بخیه زدن باشید چرا که محل درمان قطعاً کامل بی حس خواهد شد.

ایجاد چال گونه با بوتاکس

حتما تا به حال شنیده اید که از بوتاکس برای درمان میگرن یا تعریق بیش از حد استفاده می شود، اما ایجاد چال گونه با بوتاکس چیز دیگری است.

همان طور که می دانید خصوصیت بوتاکس، در فلج کردن عضلات است. به همین خاطر برخی از پزشکان با استفاده از آن اقدام به ایجاد چال گونه می کنند اما این پروسیجر ممکن است خیلی خطرناک باشد. چرا که این عضله، بسیار نزدیک به عضلات تکلم ماست و ممکن است منجر به بروز اختلالاتی در آن ها شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم همان روش های بی خطرتری مانند استفاده از نخ جذبی را امتحان کنید.

قیمت چال گونه در ایران

هم چنین در صورتی که به دنبال مرکزی حرفه ای برای ایجاد چال گونه با نخ هستید، پیشنهاد می کنیم مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران را در نظر داشته باشید. در این مرکز بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی، درمان شما را انجام می دهند و نیازی به نگرانی نیست. هم چنین قیمت چال گونه نیز بسیار به صرفه و ارزان تر از دیگر مراکز است. شما عزیزان اگر تمایل دارید اطلاعاتی بیشتر در این باره به دست آورید، توصیه می کنیم سری به صفحه ی تماس با ما بزنید.

محقق و مترجم: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا