عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

عوارض جانبی عادی لیزر موهای زائد :  درد و بی حسی اندک ، سفت شدن ملایم پوست ، قرمزی ، تورم ، خارش

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد : هایپرپیگمنتیشن ، هایپوپیگمنتیشن  ، تاول زدن ، پورپورا ،  آکنه ، زخم ، کبودی ، عفونت ، آسیب چشمی.

عوارض جانبی موقت لیزر موهای زائد : سوزش و خارش ، قرمزی ، تورم ، خارش ، تاول ، تغییر رنگ پوست ، آکنه ، پوسته پوسته شدن ، پورپورا ، کبودی ، عفونت.

عوارض جانبی دائمی لیزر موهای زائد : سوختگی و زخم ، هایپوپیگمنتاسیون ، آسیب چشمی.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

 

عوارض جانبی عادی لیزر موهای زائد

عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

به طور کلی درمان موهای زائد با لیزر زیاد دردناک نیست. 90٪ از بیماران نیاز به استفاده از کرم بی حسی ندارند.  به دلیل گرایش فوق العاده گرما به ملانین اپیدرمال ، درمان موهای زائد با دستگاهIPL  ممکن است دردناک تر از لیزرها باشد.

شایان ذکر است که درد شدید باید به عنوان یک سیگنال مورد توجه قرار گیرد. زیرا این احتمال وجود دارد که تنظیمات دستگاه برای بیمار مناسب نباشد.

 

خطرات احتمالی، عوارض جانبی، عوارض لیزر موهای زائد

بعضی از مشتریان ممکن است پس از درمان احساس اندکی سوزن سوزن شدن و بی حسی را تجربه کنند.  زیرا پوست از طریق لیزر کمی می سوزد.  این عوارض معمولاً در عرض 1 تا 3 روز پس از درمان کاهش می یابد.

سوختگی پوست در مشتریانی که پوست تیره تر دارند در هنگام استفاده از دستگاه  IPL بیشتر رخ می دهد.  اما سوختگی پوست با لیزر بسیار ناچیز است.

 

قرمزی پوست پس از لیزر موهای زائد تا 3 روز

قرمزی پوست رایج ترین عارضه لیزر موهای زائد است و برای اکثر افرادی که لیزر انجام می دهند ، اتفاق می افتد.   قرمزی پوست ناشی از افزایش جریان خون به مویرگ های پوست است. این مشکل در مناطق حساس پوست می تواند شدیدتر شود و گاهی اوقات با درد همراه باشد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

تورم و وجود برآمدگی روی پوست در عرض 1-2 روز

اگر شما صاحب پوست بسیار حساس هستید ، تورم یک عارضه جانبی است. که به آسانی می تواند رخ دهد.  تورم پس از لیزر موهای زائد ناشی از انباشت مایع زیر پوست است.  تورم می تواند به طور مستقیم به نوع تنظیمات لیزری که در درمان استفاده می شود، بستگی داشته باشد.

لیزر موهای زائد با طول موج های بلند نیز ممکن است برآمدگی های کوچک و ادم و تورم اضافی ایجاد کند که باید طی 1-2 روز پس از درمان از بین برود.

 

خارش برای 1-2 ساعت پس از لیزر موهای زائد

عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

خارش یک واکنش هیستامین است. خارش ممکن است ناشی از یک ضربه محکم و ناگهانی لیزر بر روی سطح پوست باشد.  معمولاً احساس خارش می تواند 1 الی 2 ساعت پس از درمان موهای زائد با لیزر از بین برود. و شما می توانید از کرم آلفا کورتیزون برای تسکین پوست استفاده کنید.

این عارضه نباید بیش از سه روز طول بکشد. اگر خارش کنترل نشود ، ممکن است علامتی از عفونت پوست باشد.  در این صورت به دکتر خود مراجعه کنید.  پزشک ممکن است یک دوز کوتاه استروئیدها مانند پردنیزون تجویز کند.

 

سوزش پس از لیزر موهای زائد

سوزش خفیف پس از لیزر موهای زائد یک عارضه رایج   است.  سه درجه سوختگی در نتیجه درمان با لیزر وجود دارد.  سوختگی درجه اول بسیار جدی نیست و با گذشت زمان بهبود می یابد.

اما  سوختگی های درجه دوم و سوم می تواند منجر به تاول زدن ، خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست ، هایپر یا هایپوپیگمنتاسیون و زخم پوست شود. اگر در طول درمان با لیزر احساس گرمای شدید و یا درد شدید کردید ، حتماً باید به تکنسین خود هشدار دهید.

 

خشک شدن پوست  

گاهی اوقات لیزر می تواند فولیکول های مو را تحریک کند ، به طوری که پوست خشک و پوسته پوسته بشود و یا چروک رخ دهد.  این اتفاق معمولاً در افرادی رخ می دهد که موهای زیر پوستی دارند.

با این حال ، گزارش شده است که تا 30٪ از بیماران با پوست های به رنگ روشن تر که با لیزرهای طولانی پالس مانند Ruby و Alexandrite درمان شده اند ، مشکلی نداشته اند.

علت اصلی بروز پوسته و خشکی پوست ، درمان بیش از حد با لیزر می باشد.

 

تاول زدن پوست

اگر بعد از لیزر موهای زائد تاول زدن را تجربه کردید ، به این معنی است که دچار سوختگی درجه دوم شده اید. علت اصلی تاول زدن پوست انجام لیزر موهای زائد توسط آن تکنسین هایی است که تجربه اندکی دارند.  تاول ها بسیار دردناک هستند و باعث ناراحتی شدید می شوند و در صورت عدم درمان ، ممکن است باعث بروز زخم و تغییرات رنگدانه در پوست و حتی عفونت بشوند.

 

هایپرپیگمنتاسیون

Hyperpigmentation  هایپرپیگمنتاسیون اشاره به تیره شدن پوست است.  این یک عارضه ای است که غالباً برای بیمارانی اتفاق می افتد  که دارای پوست تیره تر هستند که با انرژی لیزری بیش از حد و خنک کننده اپیدرمال نامناسب درمان می شوند.

این عارضه  معمولاً در عرض سه ماه محو می شود.  اما می تواند برای شش تا هشت ماه ادامه یابد. گزارش های اخیر در طول دهه گذشته نشان داده اند که Hyperpigmentation  با لیزرهای طولانی دیگر مانند دایود یا Nd: YAG کاهش یافته است. و خطر بروز این عارضه با دستگاه  IPL و یا لیزر Ruby  بالاتر از سایر لیزرها است.

 

هیپوپیگمنتاسیون

عوارض جانبی و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد |بخش اول

Hypopigmentation  هیپوپیگمنتاسیون  اشاره به روشن شدن رنگ پوست به علت پرتو لیزر است که اشعه لیزر به جای جذب شدن به فولیکول مو، تا حدودی به پوست جذب می شود.

اشعه های نور می تواند به ملانین پوست آسیب برساند و بدین طریق به توانایی بدن برای تولید رنگ پوست آسیب می رساند.  روشن شدن رنگ پوست معمولاً تا دو ماه طول می کشد و در بعضی موارد ممکن است دائمی باشد. افرادی که دارای پوست تیره تر هستند ، بیشتر در معرض این نوع عارضه قرار دارند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

زخم شدن پوست

به طور کلی در موارد نادر پس از لیزر موهای زائد پوست زخم می شود.  با این حال مقالات متعددی در باره زخم های پس از درمان موهای زائد با لیزر وجود دارد.  شایع ترین علت بروز زخم ، استفاده نادرست از دستگاه لیزر است.

لیزر الکساندریت برای پوست های سبک و متوسط ، دایود برای پوست های روشن و برنزه ، و Nd: YAG  برای پوست های تیره تر مناسب است.  دومین علت بروز زخم پس از لیزر بی تجربگی و نگذراندن دوره های آموزشی توسط اپراتور لیزر است.

 

آکنه و جوش

موها از پوست ما در مقابل باکتری ها محافظت می کنند.  پس از لیزر موهای زائد  بیماران ممکن است آکنه را در مکان هایی مانند ناحیه پشت ، ناحیه تناسلی یا زیر بغل تجربه کنند که قبل از آن تجربه نکرده باشند.

 

هایپرتریکوزیس یا پرمویی ناشی از لیزر موهای زائد

تحقیقات کنونی نشان می دهد که علت اصلی تحریک رشد مو و هایپرتریکوزیس به علت درمان با لیزر اشتباه و یا تنظیمات اشتباه لیزر بروز می کند.  تحریک توسط گرما می تواند فولیکول های غیر فعال را فعال کند و موهای نازک  فقط مقدار خاصی از انرژی را جذب می کنند و باعث آسیب می شوند.

اگر از لیزرهایی با انرژی کم برای حذف موها استفاده کنید ، آنها نمی توانند به اندازه کافی فولیکول ها را نابود کنند.  فولیکول ها در تلاش برای بهبود این آسیب دیدگی ، باعث تقویت موها شده و رشد مو افزایش یابد!

به همین دلیل است که لیزر موهای زائد هرگز در تنظیمات پایین برای موهای بسیار نازک مناسب نیست و آنها را از بین نمی برد.

 

عفونت

عفونت بعد از درمان موهای زائد توسط لیزر می تواند منجر به زخم و تغییر رنگ دائمی پوست شود. اگر چه غیر معمول است اما عفونت های باکتریایی ، عفونت های قارچی و ویروسی می توانند به علت اینکه پوست توسط لیزر به طور سطحی زخم شده ، رخ دهد.

اگر پوست شما پس از درمان با لیزر تاول بزند ، خطر ابتلا به عفونت افزایش می یابد.

اگر قبل از اینکه فرآیند بهبودی پس از لیزر درمانی به پایان برسد ، به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار داشته باشید احتمال بیشتری برای ایجاد عفونت دارید.

 

پورپورا (رنگ پوست بنفش)

Purpura پورپورا خونریزی زیر پوست است که لکه های بنفش و بثورات بر روی پوست ظاهر می شود.  لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست را برنزه کرده اند توصیه نمی شود زیرا مهم ترین مشکلی که ممکن است پس از درمان با آن مواجه شوید ، پورپورا است.

خبر خوب این است که purpura  به طور معمول یک عارضه موقتی است، و معمولاً در عرض 3-5 روز از بین می رود.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا