چال گونه :پروسیجری که این روزها حسابی ترند شده!

چال گونه

چال گونه

داشتن خصوصیت جالب و ویژه ای مثل چال لپ آرزوی خیلی از ماست. به همین خاطر است که مثل همیشه عمل پزشکی زیبایی دست به کار شده و یک دنیا روش و تکنیک برای ایجاد چال گونه به دنیا عرضه کرده است.

اگر بخواهید چال لپ داشته باشید، می توانید از تکنیک جراحی یا نخ های جذبی استفاده کنید. در هر صورت باید بدانید که هردوی این روش ها بسیار ساده و آسان هستند. البته به شرطی که توسط یک پزشک ماهر و متخصص انجام شوند.

اگر به دنبال مرکزی هستید که بهترین پزشکان ایجاد چال لپ در تهران را در اختیار داشته باشد، خب احتمالا به جای کاملاً درستی آمده اید، چرا که:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، افتخار دارد که پروسیجر ایجاد چال گونه با نخ را به شما عزیزان ارائه کند. در این مرکز از بهترین محصولات و نخ های با کیفیت استفاده می شود تا بهترین نتیجه را از درمان خود داشته باشید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و اخذ نوبت از این مرکز، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید چال لپ در اثر نقص یکی از عضلات گونه (به نام عضله buccinators) ایجاد می شود. پوست روی این نقص کوچک زیر انقباض بافت ها گیر می کند و این ویژگی زیبا و جذاب را به وجود می آورد. به خصوص زمانی که فرد در حال لبخند زدن باشد، این نقص خواستنی بیشتر خودش را نشان می دهد.

چال گونه
چال گونه

ایجاد چال گونه با جراحی

همان طور که گفتیم، یکی از رایج ترین روش های ایجاد چال لپ ، با استفاده از جراحی است. سوالات زیادی در این باره مطرح می شود که سعی کرده ایم در ادامه به آن ها پاسخ دهیم

سوالات رایج درباره ایجاد چال لپ 

برخی از رایج ترین سوالاتی که شما درباره ی ایجاد چال لپ دارید را در ادامه آورده ایم.

جراحی ایجاد چال لپ چقدر طول می کشد؟

این جراحی معمولاً حدود 20 دقیقه به طول می انجامد. جراحی ایجاد چال گونه در مطب خود پزشک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در مورد ایجاد چال لپ با نخ هم ماجرا به همین منوال است. حتی برخی مواقع، پروسیجر را در همان روز مراجعه انجام می دهند و نیازی به صبر کردن نیست( این مسئله به خصوص برای مراجعه کنندگان شهرستانی بسیار مهم است)

آیا نتایج حاصل از جراحی ایجاد چال لپ دائمی است؟ نتایج ایجاد چال لپ با نخ چطور؟

در مورد جراحی چال گونه باید بگوییم که نتایج آن در بیشتر از 90 درصد مواقع دائمی است. در موارد نادر اگر بخیه ی جراحی در طول پروسه ی بهبود پاره شود، یا این که اسکار ایجاد گردد، ممکن است عمق چال لپ کم شود یا این که به طور کامل ناپدید شود. این یکی از اصلی ترین خطرات جراحی چال لپ است. اما دوام و ماندگاری ایجاد چال گونه با نخ موقتی است و تا زمان جذب نخ ها ادامه دارد.

جراحی ایجاد چال لپ
جراحی ایجاد چال لپ

آیا برای انجام جراحی چال لپ یا چال گونه با نخ نیاز است مرخصی بگیرم؟

فرقی نمی کند که کدام روش را انتخاب می کنید، در هر صورت ممکن است بعد از پروسیجر اندکی دچار تورم روی گونه شوید. این عارضه معمولاً ناچیز است. اگر می توانید از سر کار مرخصی بگیرید، بهتر خواهد بود. این ورم بعد از چند روز خود به خود از بین می رود.

 

آیا قبل و بعد از جراحی چال لپ لازم است داروی خاصی مصرف کنم؟

پزشک ممکن است داروی خاصی را برای صبح روز پروسیجر تجویز کند. مصرف آنتی بیوتیک هم بعد از اتمام درمان توصیه می شود. درد ناشی از ایجاد چال لپ ( چه با جراحی و چه با نخ) هم کاملاً قابل کنترل است. داروهای تیلنول یا ادویل برای بیشتر بیماران مفید واقع می شود. توصیه می کنیم یک هفته قبل از درمان خود، مصرف داروهایی مانند ادویل، آسپرین و ایبوبروفن را قطع کنید. چرا که این داروها خون را رقیق می کنند و ممکن است منجر به کبودی بعد از درمان شوند.

چقدر طول می کشد تا ظاهر چال لپ طبیعی شود؟

معمولاً تا مدتی بعد از درمان هم چال لپ قابل مشاهده است حتی اگر لبخند نزنید. این مدت برای افراد مختلف، متفاوت است و ممکن است از چندین روز تا چندین هفته و حتی چند ماه هم باشد. زمانی که پروسه ی بهبود شما آغاز می شود، چال گونه هم صاف می شود و تنها مواقعی قابل مشاهده است که لبخند می زنید.

جراحی ایجاد چال لپ
جراحی ایجاد چال لپ

آیا می توان محل چال لپ را انتخاب کرد؟

بله! پزشک در مورد بهترین مکان ایجاد چال گونه با شما مشورت خواهد کرد. حتی می توانید چال لپ را فقط روی یک طرف لپ ایجاد کنید. همه چیز به نظر شما بستگی دارد.

ایجاد چال گونه با نخ

اما سوال این جاست که ایجاد چال گونه با نخ چگونه است؟ خب در پاسخ باید بگوییم که چال گونه با نخ جذبی، پروسیجر ارزان تر و ساده تری نسبت به جراحی می باشد. اما باید در ذهن داشته باشید که دوام این پروسیجر تنها تا زمانی خواهد بود که نخ ها جذب شوند. در این روش، پزشکتان با استفاده از نوعی نخ جذب شونده، بخیه ای از داخل دهان می زند و سپس آن را محکم می کند. به این ترتیب شکل و فرم چال گونه ایجاد می شود.

این تکنیک چند سالی است که ترند شده و خیلی از سلبریتی ها و افراد مشهور نیز آن را امتحان کرده اند. باید بگوییم که عوارض ایجاد چال گونه با نخ خیلی کمتر از جراحی است اما به هر حال ماندگاری کمتری خواهد داشت.

تنها عارضه ای که ممکن است بعد از ایجاد چال گونه با نخ دچارش شوید، عفونت است و این مسئله به شرطی رخ می دهد که از نخ های بی کیفیت و نامرغوب استفاده کنید.

تخفیف چال گونه

در نهایت باید بگوییم که چال گونه با نخ این روزها بیشتر از جراحی محبوبیت دارد و بیشترین دلیلش هم این است که خیلی ها ترجیح می دهند زیر تیغ جراحی نروند. البته قیمت و هزینه های کمتر این تکنیک هم در محبوبیتش بی تاثیر نیست.

حتما برایتان جالب است که بدانید، مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، به مناسبت های مختلف، تخفیف چال گونه نیز ارائه می کند. کافیست به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و در این باره از همکاران ما سوال کنید.

مترجم و گردآورنده: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا