13 تا از مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد که متخصصان پوست به شما نمی گویند!

نکات قبل از لیزر موهای زائد

محتوا

اصلاح کردن، استفاده از موچین، اپیلاسیون و … همه اینها روش هایی هستند که بسیار زمان بر هستند؛ اما برای افرادی که ترجیح می دهند پوستی صاف و بدون مو داشته باشند، ممکن است تنها گزینه های موجود به نظر برسند. اما چنانچه مایل به پرداخت هزینه کمتر و همچنین نتیجه دائمی تری هستید، ما به شما جدیدترین روش رفع موهای زائد را معرفی می کنیم: لیزر موهای زائد. نکات قبل از لیزر موهای زائد 

بله، تعجب نکنید! لیزر موهای زائد، روشی است که در بلند مدت از هزینه های شما بسیار می کاهد و دیگر لازم نیست مدام به فکر خرید ژیلت اصلاح، مراجعه به سالن برای اپیلاسیون و غیره باشید. این روش پیشرفته از نور استفاده می کند تا فولیکول را در ریشه از بین ببرد، و به شما پوستی بدون مو و لطیف می بخشد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم برخی جوانب مثبت لیزر موهای زائد که معمولا مراجعه کنندگان به مراکز لیزر از آن اطلاعی ندارند را در اختیار شما قرار دهیم تا پیش از تصمیم گیری و مراجعه به مراکز زیبایی از اطلاعات خوبی در این باره برخوردار باشید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 1. لیزر موهای زائد آنقدر که به نظر می رسد، پیچیده نیست

چگونه بهترین مرکز لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟ مرکز لیزر برکه
لیزر موهای زائد

ممکن است هرگونه خدماتی که تحت عنوان “لیزر” ارائه می شود، عجیب، غریب و ترسناک به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است و هیچ چیز پیچیده ای در میان نیست. دکتر نفیسه جوادی، متخصص پوست در مرکز زیبایی برکه توضیح می دهند که “انرژی متساطع از لیزر توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو جذب می شود و موجب از بین رفتن ریشه آن می گردد. هنگامی که ریشه از بین برود، دیگر قادر نیست موهای بیشتری تولید کند.”

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 2. سه نوع اصلی لیزر وجود دارد

لیزر موهای زائد دستگاه
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

طبق گفته دکتر نفیسه جوادی، متخصص زیبایی در مرکز پوست و لیزر برکه، سه مورد از محبوب ترین انواع لیزر ها عبارت هستند از:

  • دایود (Diode): لیزر دایود برای پوست های روشن و تیره بسیار مؤثر است.
  • الکساندرایت (Alexandrite): این لیزر سریع ترین نوع لیزر است و برای درمان مناطق بزرگتر بدن در بیمارانی که دارای پوست های طیف روشن تا گندمی هستند، بسیار مناسب است. در حال حاضر، یکی از جدیدترین و کم درد ترین لیزر های الکساندرایت، دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار است که در مرکز زیبایی برکه موجود است.
  • اندیاگ (Nd:YAG): این لیزر دارای پالس های بلند می باشد که با خیالی آسوده، بر روی انواع پوست، از جمله پوست های تیره قابل استفاده است. لیزر اندیاگ در مقایسه با انواع دیگر لیزر ها برای موهای روشن یا موهای کرکی و نازک بسیار موثر است.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 3. لیزر موهای زائد در چهار نقطه از بدن بهتر عمل می کند

از بین بردن ریش صورت مردان
لیزر خط ریش مردان

با وجودی که لیزر موهای زائد می تواند روی هر قسمتی از بدن که قصد دارید موها را از بین ببرید، به کار برده شود، اما به طور ویژه ای در نواحی بیکینی، پشت لب، چانه و زیر بغل موثرتر است.

ورود خانمها ممنوع! آنچه آقایان باید درباره لیزر موهای زائد مردان بدانند

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 4. افرادی که موهای ضخیم، پر پشت و تیره دارند بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد هستند

لیزر موهای زائد
رفع موهای زائد خشن

اگر موهای خشن و تیره ای دارید و تا به حال بسیار زیاد اذیت شده اید که چگونه می توانید از رشد مجدد آنها جلوگیری کنید، خوشحال باشید، زیرا این بار این موها به دردتان می خورد: “لیزر، جذب رنگدانه یا رنگ موجود در فولیکول مو می شود.”

درمان کامل موهای ضخیم کمی بیشتر طول می کشد. بعضی از موها بسیار مقاوم هستند و بعضی اوقات به دلیل تغییرات هورمونی یا فعال شدن سایر پیاز های مو در طی دوره درمان حتی ممکن است موهای جدیدی نیز ظاهر شوند.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 5. باید از مصرف برخی داروهای خاص خودداری کنید

لیزر موهای زائد
مرکز لیزر برکه

درست مانند اپیلاسیون، این روش مراقبت از پوست نیز با داروهای خاص ناسازگار است. دکتر جوادی در این زمینه هشدار می دهد که “مصرف هر دارویی که به نور حساس باشد، باید حداقل یک هفته قبل از درمان لیزر موهای زائد متوقف شود.” وی همچنین خاطرنشان می کند که بیشتر آنتی بیوتیک ها می توانند حساسیت به نور ایجاد کنند، بنابراین چنانچه به عفونت مبتلا هستید، توصیه می شود که درمان لیزر خود به چند هفته بعد موکول کنید.

دکتر جوادی همچنین می گوید: “بیماران در طول درمان لیزر موهای زائد نباید از داروهای قوی مخصوص پوست مانند رتینوئیدها و آلفا هیدروکسیل اسید استفاده کنند.” این ترکیبات می توانند تعداد سلول های پوستی را افزایش داده و پوست را در طی دوره درمان لیزر در مقابل آفتاب و عوامل خارجی آسیب پذیر تر کنند. چنانچه مطمئن نیستید که آیا داروی مصرفی تان می تواند بر درمان لیزر موهای شما تأثیر منفی بگذارد، حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 6. بعد از حدود 6 تا 8 جلسه لیزر نتیجه واقعی را خواهید دید

تخفیف لیزر موهای زائد در تهران
تخفیف لیزر موهای زائد

دکتر جوادی می گوید همه افراد با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. او توضیح می دهد که ” لیزر موهای زائد هنگامی اثرگذار است که مو در مرحله رشد فعال خود باشد.”

قسمت های مختلف بدن، سرعت رشد متفاوتی دارند و بنابراین بسته به این که در کدام نقطه از بدن درمان صورت بگیرید، جلسات طولانی تر یا کوتاه تر می شوند. اما به طور کل، اکثر مراجعین به طور متوسط به ​​6 تا 8 جلسه لیزر درمانی برای رفع کامل موهای زائد خود نیاز دارند.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 7. شرکت در هر جلسه الزامی است

فیلم لیزر صورت
هزینه لیزر موهای زائد صورت

دکتر جوادی هشدار می دهند که “یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند، این است که به طور منظم در جلسات لیزر تعیین شده شرکت نمی کنند. هنگامی که رشد مو کند می شود، بیماران تصور می کنند درمان شان به اتمام رسیده و دیگر درمان را ادامه نمی دهند.” اگر واقعاً می خواهید درمان لیزر تان مؤثر باشد، به توصیه پزشک خود گوش دهید؛ پزشکان بهتر و بیشتر اطلاع دارند.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 8. لیزر نباید خیلی دردناک باشد

درد لیزر
لیزر موهای زائد درد دارد

دکتر جوادی با بیان این که درد لیزر موهای زائد مشابه احساس کشیده شدن یک کش لاستیکی روی پوست است می گوید: “به طور کلی درد لیزر خیلی آزار دهنده نیست و با بی حسی موضعی، تحمل آن بهتر نیز می شود.” در حقیقت، درد ناشی از اپیلاسیون به مراتب بیشتر از درد لیزر موهای زائد است.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 9. اگر پریود هستید، نگران نباشید!

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد
آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

دکتر جوادی می گوید: “برخلاف اپیلاسیون، لازم نیست به دلیل پریود شدن، جلسه لیزر موهای زائد خود را لغو کنید.” او توضیح می دهد که “همگام بودن با جلسات درمان و مراجعه منظم بسیار حائز اهمیت است، بنابراین حتی اگر خانمی در دوران قاعدگی به سر می برد و قصد دارد ناحیه بیکینی خود را لیزر کند، تنها لازم است که در روز درمان از تامپون استفاده کند.”

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 10. قبل از جلسه باید یک کار انجام دهید؛ اصلاح کنید!

نکته مهم جلسه اول لیزر موهای زائد | شیو کردن در فاصله جلسات لیزر
نکات قبل از لیزر موهای زائد

دکتر جوادی توصیه می کند که “ناحیه مورد نظر جهت لیزر را از قبل اصلاح کنید تا بدین ترتیب لیزر بتواند به ریشه مو نفوذ کند. اما لازم است موهای زائد را از ریشه حذف نکنید و تنها روی سطح پوست را شیو کنید. شما نباید یک ماه قبل از جلسه لیزر خود اپیلاسیون کنید، از موچین استفاده کنید و یا موهای ناحیه تحت درمان را دکلره کنید، زیرا ریشه باید دست نخورده باقی بماند تا لیزر به طور موثرتری مو را از بین ببرد.”

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 11. بعد از درمان باید ناحیه درمان شده را با SPF محافظت کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب

پس از جلسه لیزر موهای زائد، اکیدا توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب شود و از کرم ضد آفتاب روی صورت و بدن خود استفاده کنید. دکتر جوادی همچنین خاطر نشان می کنند که هر گونه رشد موی زائد در بین جلسات لیزر باید تراشیده شود.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 12. هزینه لیزر متفاوت است

عوارض لیزر موهای زائد
هزینه لیزر موهای زائد

هزینه ای که برای هر جلسه لیزر موهای زائد پرداخت می کنید، از مرکزی تا مرکز دیگر متفاوت است. همچنین هزینه نهایی به نقاط مورد نظر برای درمان، گستردگی موهای زائد، حجم مو و عوامل مختلفی نیز بستگی دارد.

با توجه به این که چندین جلسه برای متوقف شدن کامل رشد مو لازم است، باید بر این امر واقف باشید که لیزر موهای زائد، یک روش ارزان قیمت نیست. اما اگر دوست دارید پوستی بدون مو داشته باشید، دوست ندارید تا آخر عمر از تیغ استفاده کنید یا برای رفتن به سالن جهت اپیلاسیون معطل شوید، لیزر موهای زائد یک گزینه بسیار عالی است.

به این فکر می کنید که تمام این روش های موقتی در طول عمرتان چه هزینه هنگفتی را می طلبد! با در نظر گرفتن این موضوع، به این نتیجه خواهید رسید که باید لیزر موهای زائد را بیشتر نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت دانست. زیرا در نهایت هزینه کمتری در مقایسه با سایر روش ها به شما تحمیل شده است.

علاوه بر این، برخی از مراکز لیزر، بسته های خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند که چندین جلسه را به طور همزمان پیشنهاد می دهند و در آخر شما را از یک تخفیف بسیار عالی برخوردار می کنند.

جهت اطلاع دقیق از هزینه لیزر موهای زائد بدن لطفاً اینجا کلیک کنید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد : 13. خطرات ناچیزی وجود دارد

لیزر موهای زائد+سرطان
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

لیزر در برخی موارد در درمان سرطان پوست به کار می رود و از اینرو هیچ خطری برای پوست ندارد.

حال که با نکات قبل از لیزر آشنا شدید، برای اطلاع از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد لطفا کلیک کنید.

با وجودی که لیزر موهای زائد یک روش درمانی بی خطر محسوب می شود، دکتر جوادی خاطرنشان می کنند که خطر سوزش وجود دارد؛ این در حالیست که FDA می افزاید که تاول، تغییر رنگ، قرمزی و اسکار نیز عوارض جانبی احتمالی لیزر به شمار می روند. این احتمال نیز وجود دارد که موهای زائد شما رشد کند، که در این صورت به طور سالانه به درمان های اضافی نیاز دارید تا احتمال رشد موهای جدید را در کمترین حالت خود نگه دارید.

https://behayand.com/%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/

امیدواریم که با مطالعه این مطلب توانسته باشید اقدامات لازم قبل لیزر را به خوبی درک کرده باشید. همچنین امیدواریم لیزر موهای زائد صورت خود را نزد هر کلینیکی که انجام می دهید، با موفقیت همراه باشد و هیچ گونه عوارضی را تجربه نکنید. اما چنانچه در یافتن بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران موفق نبوده اید و هنوز مکان معتبری را نیافته اید، ما به شما مرکز زیبایی برکه را معرفی می کنیم.

 

بهترین کلینیک زیبایی در تهران | کلینیک لیزر موهای زائد

تخفیف لیزر و زیبایی
مرکز لیزر برکه

مرکز برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید. جهت مشاهده لیست تمام کلینیک های زیبایی تهران نیز اینجا کلیک کنید.

14 سوالی که حتما باید برای انتخاب بهترین مرکز لیزر تهران از خود بپرسید

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

لینک منبع اصلی

2 دیدگاه دربارهٔ «13 تا از مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد که متخصصان پوست به شما نمی گویند!»

  1. سلام و وقت بخیر
    ببخشید من الان ۲۱ سالمه
    از ۱۷ یا ۱۸ سالگی
    موی سرم شروع به ریزش شدید کرده
    و همه جای بدنم مو شده بطوری کل گردنم جلو و پشت گردنم مو هستش
    حتی پشتم مو شده خیلی ضخیم و پرپشت
    بخدا دارم افسرده میشم
    چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست گرامی
      بهتر است توسط متخصص غدد، آزمایشات لازم در این خصوص انجام شود.
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت شود مانند: استرس، تغذیه، مشکلات هورمونی، مصرف برخی بیماری ها و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا