ماندگاری چال لپ با بخیه |جراحی کنیم یا بخیه بزنیم؟!

ماندگاری چال لپ با بخیه

ماندگاری چال لپ با بخیه

چند وقت پیش با خواهرزاده ی نوجوانم کنار هم نشسته بودیم و صحبت می کردیم. با این که فقط 14 ساله است اما از من می خواست تا او را برای انجام جراحی چال گونه به مطب ببرم. خیلی تعجب کردم و سعی می کردم که با زبان خوش و منطقی به او بگویم که برای انجام چنین پروسیجرهایی خیلی جوان است.

اما بعد از آن عکس یکی از سلبریتی های محبوبش را به من نشان داد که چال گونه داشت و گفت آرزو دارد شبیه به او باشد. به عنوان کسی که در یک کلینیک زیبایی کار می کنم، از این جملات زیاد شنیده بودم. هرکدام از مراجعه کنندگان ما همیشه دلشان می خواهد که شبیه به فلان بازیگر یا هنرمند شوند. مراجعه کننده ای داشتیم که عکسی از آنجلینا جولی با خود آورده بود و می گفت تزریق ژل لب را به نحوی برایم انجام دهید که شبیه به آنجلینا جولی شوم. خب طبعاً پزشک مرکز آن خانم را قانع کرد که این فرم لب به او نخواهد آمد و بهتر است همیشه طبیعی بودن را در نظر داشته باشد.


بگذریم! وقتی که خواهرزاده ام عکس آن سلبریتی را به من نشان داد، تازه متوجه شدم که چال گونه تا چه حد در زیبایی آن خانم تاثیر داشته است. به همین خاطر بود که تقریبا تمام دختران نوجوان دلشان می خواهد که چال گونه داشته باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

ماندگاری چال لپ با بخیه
ماندگاری چال لپ با بخیه

اما مهم ترین نکته ای که این دسته از عزیزان و حتی بزرگ ترهایشان نمی دانند این است که ایجاد چال گونه به روش های گوناگونی انجام می شود که برخی از آن ها ماندگار و طولانی مدت و بعضی دیگر موقتی هستند.

سعی کردم با زبانی آرام و علمی که بتواند متوجه شود، روش ایجاد چال گونه و هم چنین عوارض و پیامدهای آن را برای خواهرزاده ام توضیح بدهم. بنابراین اگر شما هم گرفتار نوجوان خود شده اید و نمی دانید که چگونه این گونه مسائل را برایشان توضیح بدهید که متوجه شوند، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.


ایجاد چال گونه با بخیه

خب قبل از هر چیزی باید بدانید که چال گونه یک جور نقص عضلانی است. شاید شما هم این جوک معروف را شنیده باشید که افرادی که چال گونه دارند، روز معلول را به هم تبریک می گویند. خب بله! درست است. داشتن چال گونه نوعی معلولیت به حساب می آید اما نقص بسیار جذابی است.

خب به محض این که علت ایجاد چال گونه را درک کنیم، به راحتی می توان آن را روی صورت ایجاد کرد. عضله ای در گونه وجود دارد که انقباض و فلج شدن آن منجر به ایجاد چال گونه می شود. به همین خاطر است که عمل جراحی روی آن صورت می گیرد. اما جراحی پیامدها و عوارض مخصوص به خود را دارد. برای خواهرزاده ام تعریف کردم که برخی مراجعه کنندگان ما با چه وضعیتی به سراغ ما می آیند و از ما می خواهند که عواقب ناشی از جراحی را برایشان کاهش بدهیم.

به همین خاطر به سادگی تکنیک جراحی چال گونه خط می خورد. روش های ساده تر و بهتری هم برای ایجاد چال گونه وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از نخ بخیه است. در این روش از نوعی نخ استفاده می شود که الیاف طبیعی و خاصی دارند.

ایجاد چال لپ با بخیه
ایجاد چال لپ با بخیه

پزشک در ابتدا داخل دهان را بی حس می کند تا دردی احساس نکنید. بعد از آن یک بخیه ی کوچک روی عضله ی مربوطه می زند و سپس آن را محکم می کند.

به این ترتیب بلافاصله بعد از انجام پروسیجر می تواند چال گونه را روی لپ های خود ببینید. در ابتدا ممکن است عمق چال لپ زیاد باشد اما هرچه زمان می گذرد عمق آن کمتر شده و در نهایت اثر ناچیزی از آن روی صورت باقی می ماند. این مسئله به خاطر جذب شدن نخ بخیه توسط بدن می باشد.

پس یک نکته ی مهم: ماندگاری چال لپ با بخیه ، همیشگی نیست و بعد از مدتی از بین می رود. اما احتمالاً تا سال ها می توانید اثر کوچکی از آن را روی پوست خود ببینید. به طور کلی، میانگین ماندگاری چال لپ با بخیه بین 6 ماه الی 2 سال خواهد بود.


عوارض چال لپ با بخیه

خب حالا که با روش ایجاد چال گونه غیر جراحی آشنا شدیم. بهتر است سراغ عوارض جانبی آن برویم. حتما خودتان عوارض جراحی چال گونه را می دانید. اما بهتر است بگوییم که چال گونه با نخ جذبی هم ممکن است عوارضی برایتان به همراه داشته باشد.

مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که جنس نخ در نتیجه ی پروسیجر نقش خیلی مهمی را ایفا می کند. اگر الیاف این بخیه ها جنس مرغوبی نداشته باشند، اولین نتیجه ی آن بروز التهاب و واکنش های آلرژیک است. بنابراین حتما دقت داشته باشید که مرکز مورد نظرتان از نخ هایی مرغوب و با کیفیت استفاده کند.

متاسفانه در حال حاضر برندهای چینی و تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که به خاطر قیمت ارزان تر محبوبیت پیدا کرده اند اما بیشتر آن ها منجر به بروز عوارض جانبی می شوند.

عوارض چال لپ با بخیه
عوارض چال لپ با بخیه

نکته ی مهم دیگری که باید بدانید این است که انتخاب عضله ی درست توسط پزشک بسیار حائز اهمیت است. بارها دیده ایم که با بخیه زدن روی عضله ای اشتباه، سیستم عصب ها دچار آسیب شده اند و در نتیجه اختلالاتی مانند اختلال تکلم را به وجود آورده اند. بهتر است در ذهن داشته باشید که اصلاح چنین اشتباهاتی بسیار سخت و دشوار است و حتی بعضاً به جراحی هم نیاز پیدا می کنند.

ایجاد عفونت هم رایج است. عدم بهداشت نخ بخیه و خیلی چیزهای دیگر ممکن است منجر به بروز عفونت شود و باید بگوییم که عفونت داخل دهان می تواند بسیار آزاردهنده باشد.


درمان عفونت چال گونه

عفونت و ورم بعد از ایجاد چال گونه (چه به روش جراحی و چه غیر جراحی) برخی مواقع می تواند رخ دهد. بهترین کار این است که حتما با پزشک خود تماس بگیرید. اما برای 24 ساعت اول بعد از پروسیجر، از کمپرس یخ روی گونه استفاده کنید.

مصرف داروهای آنتی بیوتیک نیز می تواند موثر باشد. اما بهتر است قبل از هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت این که اگر توضیحات ما درباره ی ایجاد چال گونه با نخ بخیه و ماندگاری آن کنجکاوی شما را برانگیخته است، توصیه می کنیم همین الان به صفحه ی تماس با ما رفته و با همکاران ما مشورت کنید. قطعاً آن ها بهتر از من می توانند شما را راهنمایی کنند.

موفق و پیروز باشید

نگارنده: ناصری

تهران اسکین

14 دیدگاه دربارهٔ «ماندگاری چال لپ با بخیه |جراحی کنیم یا بخیه بزنیم؟!»

    1. سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی طبی می باشد.
      توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج خود که چال گونه انجام شده است مطرح نمایید تا بررسی لازم صورت گیرد.

  1. سلام وقت بخیر
    عذر میخوام من ۷_۸ روزه که چال با بخیه انجام دادم از بیرون هیچ نشونی از بخیه نمونده فقط زخمش هست که لک شده ولی داخل هنوز نخ بخیه تو دهنم هست چکار باید بکنم برم دکتر بکشه!؟ متاسفانه از چال فقط لکش مونده هیچ گودی ای نه درحالت عادی نه خنده نیس

  2. سلام من سه پیش یه آرایشگر چال گونه زدم و گفتن تا افتادن نخ بخیه نباید مسواک بزنیم ایا حرفشون درسته ؟یا میتونم از مسواک و دهان شویه استفاده کنم

    1. سلام دوست گرامی
      تا زمان بررسی بخیه ها، از دهان شویه نباید استفاده شود در خصوص مسواک هم باید به گونه ای باشد که دهان زیاد باز نشود.
      به طور کلی انجام اینکار در سالن ها و آرایشگاه ها به هیچ وجه توصیه نمی گردد زیرا ممکن است منجر به بافت دهان و عصب های آن ناحیه گردد هم چنین ابزارها نسبت به مراکز پزشکی استریل نمی باشد.

  3. سلام وقتتون بخیر من سه روز پیش چاله گونه زدم اما با نخه جذبی برام نزدش وباید بعده یک هفته بقیه رو بکشم این نوع نخ موندگاری داره یا بایدحتما جذبی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. سلام دوست عزیز من هم چال لپ با بخیه زدم دکتر گفتن بعد از چند روز دور بخیه سفت میشه و حتی در صورت خندیدن هم چال نمیفته ولی بعد از افتادن بخیه ترشحاتی خارج میشه که بعدش چال لپ مشخص میشه و برای اینکه سفتی زودتر برطرف بسه بعد از افتادن بخیه از کمپرس آب گرم استفاده کنم .

    1. سلام دوست گرامی
      توصیه می شود به مرکزی که انجام دادید مجدد مراجعه کنید تا توسط پزشک مربوطه بررسی شود. در مرکز زیبایی برکه این مورد تا به حال پیش نیامده و نتیجه طبیعی و زیبا شده است.

  5. سلام من با نخ بخیه که جذب نمیشه چال زدم ولی وقتی بعد از ۱۵ روز رفتم برا کشیدن بخیه ،گفت برات نمی‌کشم نگهش دار تا ماندگاری بیشتری داشته باشه ، اگه بخیه بمونه به مرور جذب پوستم نمیشه و شمکل به وجود بیاد،؟ الان یکماه هست ولی بخیه هنوز داخل دهنمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا