6 مورد از مهمترین نکات درباره لیزر موهای زائد و معرفی بهترین مرکز لیزر تهران

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که مدام فکرشان درگیر از بین بردن موهای زائد است، احتمالا بسیاری از روش های مختلف رفع موهای زائد، از جمله استفاده از موچین، شیو کردن، اپیلاسیون، وکس و غیره را نیز امتحان کرده اید.

اما مشکل اینجاست که در بیشتر این موارد، تنها برای مدت زمان کوتاهی از شر موهای زائد خود خلاص می شوید و موها مجددا رشد پیدا می کنند. بدتر از هر چیز این است که هنگامی که وکس یا اپیلاسیون می کنید، موهای زائد ضعیف و نازک تر می شوند و جهت خارج شدن، به پوست آسیب می رسانند. همین امر منجر به برگشتن مو به داخل پوست و رشد موهای زیر پوستی نیز می گردد. موهای زیر پوستی می توانند موجب عفونت، خارش های بی امان و قرمزی سطح پوست شوند و در یک کلام، به هیچ وجه ظاهر خوشایندی ندارند.

ما برای مشکل شما یک راه حل دائمی داریم و آن چیزی نیست جز: لیزر موهای زائد. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا نسبت به لیزر موهای زائد یک آگاهی کلی کسب کنید و متوجه شوید که آیا این روش درمان برای شما مناسب است یا خیر. با مطالعه این مطلب همچنین با بهترین مرکز لیزر تهران نیز آشنا خواهید شد.

فیلم لیزر بیکینی، هزینه لیزر بیکینی و عوارض و خطرات

 

لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران
لیزر موهای زائد

در ابتدا لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد، یک روش یا یافته جدید نیست. در واقع، درمان لیزر موهای زائد از اواسط دهه 90 میلادی شکل گرفت. اما پیشرفت های تکنولوژی و تحقیقات مستمر در این زمینه، اثربخشی و امنیت لیزر را بیش از پیش افزایش داد و این درمان را به جایگاهی که امروز قرار دارد، رسانده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

در این روش، جهت از بین بردن موثرتر موهای زائد، لیزر، فولیکول هایی که موجب رشد مو می شوند را تخریب می کند. فولیکول های مو توسط نور لیزر با پالسی مشخص و انرژی متمرکز مورد هدف قرار می گیرند. رنگ دانه موجود در فولیکول های مو، جذب نور لیزر شده و همین امر منجر به از بین رفتن مو می گردد. از آن جایی که پس از درمان، فولیکول های مو دیگر قادر به ادامه رشد و حیات نیستند، در نهایت می ریزند و موجب حذف دائمی موهای زائد می شود.

لیزر موهای زائد، یک درمان تقریبا بدون درد است. اما ممکن است حین انجام این فرایند موجب ناراحتی شما شود که البته در مقایسه با وکس یا پیلاسیون بسیار ناچیز است.

حال که با تعریف و عملکرد کلی لیزر موهای زائد آشنا شدید، در ادامه به تفصیل 6 مورد از مهمترین نکات درباره لیزر موهای زائد

می پردازیم.

 

6 مورد از مهمترین نکات درباره لیزر موهای زائد

مزایا و معایب لیزر کل بدن

5عاملی که بر روی نتایج لیزر موهای زائد اثر می گذارند | مرکز لیزر برکه
مزایای لیزر موهای زائد

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها دارای مزایای بسیاری است. در ادامه به 5 دلیل عمده در خصوص ارجح بودن این روش اشاره کرده ایم:

  • سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپیلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  • کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  • صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  • شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

در لیزر موهای زائد، بروز یک سری عوارض بسیار شایع می باشد. این عوارض عبارتند از:

  • سوزش. نور لیزر منجر به سوختن تمامی سلول های رنگدانه ای موجود در موها می گردد. این امر می تواند به سلول های پوست شما نیز آسیب وارد سازد. چنانچه نور، سلول های پوست را بیش از حد تحریک کند، ممکن است آسیب ببیند که در بیشتر موارد، این آسیب به صورت سوزش پوستی ایجاد می گردد.
  • قرمزی و تورم. آسیب ها شامل چندین مورد بوده که قرمزی و تورم، دو مورد از این علائم محسوب می شوند. چنانچه پوست در اثر نور قدرتمند لیزر آسیب ببیند، به دلیل جاری شدن خون زیاد به ناحیه آسیب دیده برای ترمیم، دچار قرمزی می گردد. تورم نیز محافظت طبیعی بدن در مقابل آسیب های بیشتر است؛ زیرا تورم در نتیجه تجمع بیش از حد مایعات در بافت آسیب دیده حاصل می گردد. قرمزی و تورم ممکن است جزیی باشد؛ اما گاهی نیز ممکن است به دنبال این دو عارضه، حساسیت پوستی نیز ایجاد گردد.

بروز این عوارض پس از درمان لیزر موهای زائد بسیار شایع است، اما خوشبختانه در عرض دو یا سه روز بر طرف خواهند شد. آسیب های وارد شده به پوست تان تا حدی جزیی است که بدن به سرعت آن ها را ترمیم خواهد کرد.

 

کجا می توان خدمات لیزر موهای زائد را دریافت کرد؟

لیزر موهای زائد ، هورمون ها و رشد مو
لیزر موهای زائد

چنانچه در صدد هستید، موهای زائد خود را با لیزر درمان کنید، باید زمانی را جهت تحقیق و تفحص در خصوص مراکزی که این خدمات را ارائه می دهند، صرف کنید. در صورتی که مرکز مورد نظر را یافتید، با دقت دستگاه ها و تجهیزات لیزر آن را مورد بررسی قرار دهید. توصیه ما این است که به مراکزی مراجعه کنید که علاوه بر معتبر بودن به دستگاه های جدید و پیشرفته مانند اسکلپیون مدیواستار مجهز باشند؛ زیرا این دستگاه ها معمولا ایمن تر و موثر تر هستند. لیزر اسکلپیون مدیواستار جدیدترین و موثرترین لیزر در فرایند لیزر موهای زائد دائمی برای انواع پوست و مو با رنگ های مختلف می باشد. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده بسیار قوی برای تماس با پوست می باشد که می تواند با وجود این قابلیت، توان های بالای لیزر را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید.

همچنین لازم است به کلینیک یا مرکز لیزری مراجعه کنید که توسط یک متخصص مجرب و کارکنانی با صلاحیت و توانایی در امر لیزر در آن جا مشغول به کار باشند. مراجعه به یک مرکز معتبر تاثیر مستقیمی بر نتیجه لیزر موهای زائد دارد و می تواند به طور چشمگیری بروز عوارض و پیامدها را به حداقل برساند.

 

بهترین مرکز لیزر تهران : لیزر موهای زائد در مرکز زیبایی برکه

بهترین مرکز لیزر تهران
بهترین مرکز لیزر تهران نی نی سایت

مرکز پوست و زیبایی برکه، به عنوان معتبر ترین مرکز ارائه دهنده خدمات لیزر، پوست، مو و زیبایی شناخته می شود و از این رو همیشه جزء اولین انتخاب ساکنان تهران بوده است. یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موجود، یعنی اسکلپیون مدیواستار را مرکز تخصصی لیزر برکه داراست. از مزایای لیزر اسکلپیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو
  • کاهش خطر سوختگی بر روی پوست
  • خنک نگه داشتن پوست برای مدت طولانی تر
  • عمق نفوذ بالا در پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی
  • به کارگیری جنبه های ایمنی گوناگون بر روی دستگاه برای حفاظت از بیمار و پزشک
  • قابلیت جذب مناسب توسط رنگدانه ها
  • سیستم اپتیکی واگرا کننده منحصر به فرد پرتو لیزر بلافاصله پس از برداشتن از روی پوست

خوشبختانه ما این امکان را در اختیار همه هموطنان قرار داده ایم تا بتوانند به غیر از تهران، در شهر خود از خدمات لیزر و زیبایی برخوردار شوند. چنانچه در سایر شهرهای دیگر زندگی می کنید، فهرست تمام مراکز معتبر لیزر ایران را در اینجا مشاهده کنید.

 

مشاوره درمان لیزر موهای زائد

درد لیزر
لیزر موهای زائد درد دارد

پیش از هر گونه اقدام برای لیزر موهای زائد، ابتدا باید مرکز یا کلینیک منتخب، شما را برای انجام مشاوره دعوت کند. این مشاوره، کاملا رایگان است، اما مشاهده شده برخی از مراکز اقدام به اخذ وجه از مراجعه کننده می کنند. در طی جلسه مشاوره، متخصص به شرح کامل فرایند درمان لیزر می پردازد تا شما اطمینان حاصل کنید که از لیزر موهای زائد چه انتظاراتی دارید. در این جلسه همچنین از شما یک تست پچ گرفته می شود تا متخصص مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد هستید یا خیر.

در طول جلسه مشاوره، متخصص شرح خواهد داد که درمان موثر لیزر موهای زائد، مستلزم شرکت در چندین جلسه متعدد است. این بدان خاطر است که مو در یک چرخه خاص رشد می یابد و این امکان وجود ندارد که در اولین جلسه، فولیکول های مو از بین بروند. تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است، اما معمولا بین 4 تا 6 جلسه کافی خواهد بود. جلسات باید جدا از هم و با یک ماه فاصله برگزار شوند.

متخصص همچنین برای تان توضیح می دهد که پیش از شروع اولین جلسه لیزر موهای زائد باید موهای ناحیه درمان را به طور کامل شیو کنید. پوست باید کاملا صاف و قابل لمس باشد. این کار موجب می شود درمان لیزر به طور موثرتری صورت گیرد.

لطفاً توجه داشته باشید در صورتی که باردار هستید یا از یکی از موارد زیر رنج می برید، نمی توانید تحت درمان لیزر موهای زائد قرار گیرید:

برخی از داروها و درمان های گیاهی نیز می توانند موجب افزایش حساسیت به نوری که از لیزر ساطع می شود، گردند.

 

مراقبت و نگهداری

معایب لیزر ناحیه تناسلی
عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

خوشبختانه لیزر موهای زائد، پس از یک دوره درمان کامل به هیچ نگهداری و مراقبتی نیاز ندارد. با انجام یک دوره درمان لیزر، برای یک عمر می توانید از مزایای آن که پوستی صاف و بدون مو است، لذت ببرید. اما در برخی موارد لازم است جهت ادامه این مزایا، یک الی دو بار در جلسات سالانه لیزر شرکت کنید.

 

نکاتی در خصوص استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد
دستگاه های لیزر خانگی

اگر بخواهیم یک پند تخصصی و صادقانه به شما بدهیم، این است که تا جایی که می توانید از این دستگاه ها اجتناب کنید. دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی می توانند بسیار خطرناک باشند، زیرا ممکن است شما با خودتان بسیار سختگیرانه تر رفتار کنید. ممکن است به پوست تان فشار وارد سازید، یا جهت رسیدن به نتیجه سریع تر چندین پالس در مناطقی که قبلا درمان کرده اید بزنید (که می تواند موجب وارد آمدن آسیب های جدی به پوست و عواقب طولانی مدت شود). بله، ممکن است هزینه درمان لیزر موهای زائد در کلینیک بیشتر تمام شود، اما دست کم این اطمینان را دارید که از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها استفاده می کنید و درمان توسط متخصصینی انجام می شود که دقیقا می دانند دستگاه را بر اساس هر نوع پوست و مو چگونه تنظیم کنند.

مرکز برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید. 

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع خارجی جهت مطالعه:

لینک 1

لینک 2

لینک 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا