آیا لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی ممنوع است

لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی

ممنوع یا مجاز؟

سلام دوستان

گاهی مامان ها از خطرات و عوارض لیزر پوست و مو در دوران بارداری و شیردهی جویا سوال می کنند. هر مرکز لیزری چیزی می گوید و مراجعه کننده سردرگم می شود.
یک مرکز می گوید که لیزر هیچگونه خطری برای زن باردار ندارد. دیگری پیشنهاد می دهد که حداقل تا یک سال پس از زایمان لیزر انجام نشود. دیگری آن را پرخطر یا حداقل همراه با عوارضی می داند. در این متن قصد داریم به شک و تردیدهای شما خانم های باردار یا شیرده درباره ی لیزر پوست و مو جواب دهیم.

نظرات درباره لیزر موهای زائد در بارداری

لیزر موهای زائد در بارداری: تبادل نظر کاربران

کاربر 1:

“سلام. من حدود هفته ششم بارداری بودم که در مرکزی لیزر موهای زائد انجام دادم. اون موقع نمی دانستم حامله ام. همزمان با لیزر، متاسفانه سقط کردم. اما کاملا گیج شدم. نمی دانم دلیلش لیزر است یا چیز دیگری (هنوز برای بررسی پزشکی اقدام نکرده ام.) اما قصد دارم تا زمانی که جلسات لیزرم ادامه دارد باردار نشوم یا اینکه اگر باردار شدم اصلا لیزر نکنم. به هر حال این اتفاق حسابی مرا ترسانده.”

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

کاربر 2:

” سلام. من متوجه شدم مرکز شما در مورد لیزر زنان  باردار و شیرده احتیاط و دقت زیادی به خرج می دهد. راستش نمی دانم آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ام در اوایل بارداری مشکلی دارد یا نه؟”

کاربر 3:

” من بچه شیر می دهم و همزمان کودک شش ماهه ام شیرخشک نیز می خورد. موهای زائد دور پستان ها اذیتم می کند. نمی دانم اگر این ناحیه را برای سه جلسه لیزر موهای زائد کنم اشکالی دارد؟ آیا لیزر در عملکرد طبیعی مجاری شیری مشکلی ایجاد می کند؟”

البته کاربران سوال های متنوعی می پرسند که سه تا را برای نمونه ذکر کردیم.

پاسخ سوالات رایج لیزر موهای زائد در بارداری

با مرکز لیزر شریعتی تهران برای خواندن پاسخ ها همراه باشید.


مراقبت ها و هشدارهای لیزر موهای زائد زنان

مراقبت ها و هشدارهای لیزر موهای زائد زنان

لیزر یک اشعه نور است با طول موج ها، انرژی ها و پالس های متنوع.

اینکه لیزری برای پوست شما ضرر داشته باشد به چند مورد مهم بستگی دارد:

  1. نوع دستگاه لیزر: طول موج، عمق نفوذ اشعه، قدرت پالس لیزر... برای مثال، لیزر آی.پی.اِل:
    IPL لیزر پرضرری ست (سیستم خنک کننده ندارد) و مرکز شریعتی تهران هرگز آن را برای حتی یک فرد عادی (چه برسد به یک خانم باردار) پیشنهاد نمی کند!
  2. شرایط پزشکی و حساسیت ها، بیماری ها و واکنش های بدن شما به نور لیز (ممکن است بدن بعضی ها با لیزر سازگاری نداشته باشد و لیزر برای چنین شخصی ممنوع است! برای مثال، داشتن ضایعه یا عفونت پوستی در محل لیزر)
  3. تناسب داشتن یا نداشتن طول موج لیزر با پوست و موی شما،
  4. مهارت داشتن یا نداشتن پزشک در اجرای فرآیند لیزر پوست و موی شما
  5. مراقبت های قبل و بعد از لیزر

نکته: دوست عزیز، در ایران مراکز لیزر متعددی تاسیس شده که تعدادی از آن ها ممکن است چندان معتبر نباشند و از دستگاه های مرغوب یا پزشکان کاربلد بهره ای نداشته باشند. بنابراین، مراقب باشید قبل از هر چیزی، مرکز معتبری را انتخاب کنید.

مرکز لیزر شریعتی از نظر دانش تخصصی لیزر پوست، به خصوص لیزر موهای زائد، حرف ندارد. هم کیفیت کار پزشکان متخصص عالی ست و هم دستگاه های لیزر استاندارد و جزو بهترین های دنیا هستند. به علاوه، قیمت ها و تخفیف ها در مقایسه با مراکز دیگر بسیار مردم پسند است (قیمت های به روز در همین سایت درج شده).

قیمت لیزر کل بدن در بهترین مرکز لیزر موهای زائد تهران

اینستاگرام مرکز لیزر شریعتی تهران: laser.shariati

تماس با بهترین مرکز لیزر موهای زائد زنان در تهران

لیزر موهای زائد در بارداری: سلامت جنین و مادر

اثر لیزر مو بر سلامت جنین و مادر در بارداری

فرض کنید خانمی در محیط لیزر پوست و مو کار می کند. او هر روز با اشعه لیزر سروکار دارد و قصد دارد بچه دار شود. دغدغه ی این خانم این است که آیا لیزر برای او و جنینش ضرر دارد یا نه؟

از پزشکان مرکز لیزر شریعتی سوال کردیم و چنین جواب دادند:

لیزر یک اشعه نور است با طول موج ها، انرژی ها و پالس های متنوع. اگر نور لیزر بدون عینک محافظ به چشمتان برخورد کند، احتمال آسیب به شبکیه چشم زیاد است. اگر نور لیزر با دمای زیادتر از حد تحمل به پوست شما برخورد کند (بدون سیستم خنک کننده)، احتمال آسیب به پوست خیلی زیاد است: سوختگی، تورم، تاول و غیره. بنابراین، باید مراقب باشید با نور لیزر بیش از حد برخورد نداشته باشید. اما درباره بارداری…

در بحث لیزردرمانی در دوران بارداری و شیردهی، سه مسئله را باید در نظر بگیریم:

1. سلامت جنین

2. سلامت مادر.

3. فاز رشد موهای زائد در رابطه با ترشح هورمون های بارداری و شیردهی.

عمق نفوذ اشعه لیزر از خارج به داخل بدن در هر دستگاهی متفاوت است اما آنقدرها نیست که به رحم و جایگاه جنین برسد. با این حال، از آنجا که شرایط بدنی، واکنش ها و حساسیت های هر خانم بارداری با دیگری فرق دارد، بهتر است احتیاط کنید و از مواجهه با طول موج های زیاد لیزر (برای مثال، 1064 نانومتری ان دی یاگ) اجتناب کنید؛ هر چند هنوز گزارش های علمی قاطعی مبنی بر ضررداشتن لیزر برای خانم باردار ارایه نشده، مگر چند گزارش درباره اثر منفی لیزر بیکینی بر جنین (ناحیه زیر شکم و تناسلی).

نکته: فراموش نکنیم که هنوز مطالعات کافی درباره ضررنداشتن لیزر برای مادر باردار و جنین و نوزاد در دوران شیردهی مادر انجام و نتایج اثبات نشده.

شاید لیزر موهای زائد به خودی خود برای خانم باردار و جنینش ضرر نداشته باشد، اما نظم رشد موها در بارداری بر اثر ترشح هورمون های مخصوص بارداری بر هم می خورد. رشد موهای زائد دوران بارداری می تواند دو برابر شود. بنابراین، از اثر لیزر کاسته می شود. بهتر است لیزر را به بعد از این دوران موکول کنید.

برای شنیدن پادکست های پوست و مو و زیبایی و لیزر، اینجا کلیک کنید.

برای شنیدن صدایِ پزشکان شریعتی درباره لیزردرمانی در دوران بارداری و شیردهی، اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی؟پیشنهاد مرکز لیزر شریعتی تهران

دوست عزیز، پاسخ هایی را مشاهده کردیم. هم اکنون ببینیم پزشک پرتجربه ی مرکز شریعتی چه پیشنهادی دارند:

                    در بارداری و حتی شیردهی، چرخه ی ترشح هورمون ها در بدن به مانند قبل منظم نیست.  خون رقیق تر می شود و پوست حساس تر. این تغییرات هورمونی سبب برهم خوردن نظم در چرخه ی معمول رشد موها نیز می شود. شما اگر موهای زائدتان را در بارداری لیزر کنید، امکان رشد دوباره ی موها وجود دارد. زیرا هورمون های بارداری رشد موهای زائد را افزایش می دهند. بنابراین، بهتر است صبر کنید تا دوران بارداری و شیردهی تان تمام شود.

                    اینکه لیزر برای جنین ضرر دارد یا نه،  هنوز به طور قطعی ثابت نشده؛ اما اینکه لیزر برای سلامت مادر و جنین هیچ ضرری هم ندارد هم ، اصلا اصلا ثابت نشده. تجربه پزشکان نشان داده که هر بدنی واکنش های متفاوتی در برابر لیزر نشان می دهد. ممکن است خانمی حساس شود و دیگری نشود. در لیزرهای پرقدرت با عمق نفوذ بسیار بالا در زیر پوست، رعایت احتیاط لازم است: به خصوص در نواحی زیر شکم،  پستان ها، زیر بغل و تناسلی.”

در کل، توصیه مرکز لیزر شریعتی این است که لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی را به بعد از این دوران موکول کنید. احتیاط شرط عقل است.

لیست بهترین مراکز زیبایی در تهران و سراسر ایران

 حفظ سلامت شما مادران عزیز از اولویت های مرکز شریعتی است.

م. اکبری زاده

 

تخفیف لیزر موهای زائد پس از بارداری شیردهی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد زنان قبل و بعد از بارداری و شیردهی

 

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی ممنوع است»

  1. بازتاب: بوتاکس در بارداری: آیا بوتاکس در زمان اقدام به بارداری شیردهی ضرر داره؟ جواب مرکز شریعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا