آیا لیزر در بارداری ضرر دارد؟ | بهترین مرکز لیزر شمال تهران

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری نی نی سایت

نوسانات هورمونی در دوران بارداری می تواند به رشد بیش از حد موهای زائد در اطراف شکم ، سینه ، صورت و سایر قسمت های بدن یک زن منجر شود. در حالی که می توان موهای زائد را به روش های مختلفی از بین برد، بسیاری از زنان یک روش دائمی تر را ترجیح می دهند. لیزر موهای زائد ، روشی است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما در خصوص ایمنی لیزر در دوران بارداری نگرانی هایی وجود دارد. به نظر شما ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟

آیا لیزر باعث نازایی میشود؟

در این مطلب به بررسی اطلاعات مهمی در خصوص ” لیزر در دوران بارداری ” پرداخته ایم. پس چنانچه در دوران بارداری به سر می برید و در فکر لیزر موهای زائد خود نیز هستید، این مطلب را از دست ندهید.

 

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد قبل از بارداری | لیزر زیر بغل در بارداری

در لیزر موهای زائد از تابش غیر یونیزه که پرتوهای متمرکز نور را به فولیکول های موهای زائد می فرستند ، استفاده می شود. این اشعه های نور قدرتمند، فولیکول های مو را کاهش می دهند؛ در نتیجه ، موی زائد از بین می رود. امواج نور ، چند میلی متر به داخل پوست نفوذ می کنند ، بدون این که منجر به جهش سلولی شود.

در این ویدئو بیشتر با فرایند لیزر موهای زائد آشنا خواهید شد:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

 

آیا لیزر در دوران بارداری خطرناک است ؟

لیزر در ماه اول بارداری نی نی سایت

به طور کلی، لیزر موهای زائد در دوران بارداری بر روی زنان صورت نمی گیرد. چندین دلیل برای امتناع از این امر وجود دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در دهه 1990، لیزر موهای زائد و درمان های پوستی را مورد تائید قرار داد. از آن زمان به بعد، هیچ مطالعات تحقیقاتی ای که نشان دهنده اثرات بد و نامطلوب این درمان ها بر روی زنان باردار و غیر باردار باشد ، صورت نگرفته است.

به دلیل تحقیقات کم و عدم دسترسی به اطلاعات در خصوص پیامدهای منفی لیزر بر روی یک زن باردار و جنین در حال رشدش ، اغلب پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که انجام لیزر موهای زائد را به بعد از زایمان به تعویق بیاندازید.

برخی از کلینیک های معتبر هم که در دوران بارداری فرایند لیزر را انجام می دهند، از کار بر روی سینه ها ، زیر بغل ، ناحیه شکم و بیکینی (تناسلی) اجتناب می ورزند. زیرا بر این باورند که رفع موهای زائد ناحیه تناسلی در بارداری خطرناک است. با این حال هیچ تحقیقات علمی ای در این زمینه صورت نگرفته که این خطر را تایید کند و این اجتناب تنها یک امر محافظه کارانه است.

 

چرا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد؟

لیزر چانه در بارداری | لیزر صورت در ماه اول بارداری

از آنجایی که شواهد و مطالعات بالینی کافی در خصوص لیزر در دوران بارداری وجود ندارد ، نمی توان در خصوص اثرات لیزر بر بارداری با اطمینان نظری قطعی دهیم. برای اطمینان از مراقبت مطلوب از مادر و جنین باید در طول دوران بارداری ، حداقل مداخلات پزشکی و دارویی را داشته باشید. مطالعات در حال انجام است و هر گونه نظریه قطعی در مورد ایمنی لیزر موهای زائد را تنها در آینده ای نزدیک می توان ارائه داد.

 

آیا لیزر بیکینی برای بارداری ضرر دارد؟

لیزر بیکینی در بارداری

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، لیزر در دوران بارداری به دلیل اثرات نامطلوب آن بر روی رشد جنین و مادر ، توصیه نمی شود. لیزر با ایجاد آسیب های حرارتی به فولیکول ها ، موهای زائد را از بین می برد و از این رو همیشه احتمال خطر برای مادر و جنین ، به ویژه در نواحی حساس مانند ناحیه بیکینی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری اجتناب شود.

 

مشکلات و خطرات احتمالی لیزر در دوران بارداری چیست؟

بازگشت موهای لیزر شده در بارداری نی نی سایت
  • در لیزر موهای زائد از تابش غیر یونیزه استفاده می شود. این روش ، سبب گرمای شدید جهت حذف موهای زائد از ریشه می شود. این امر منجر به جهش سلولی نمی شود. پرتو های نور لیزر تنها چند میلی متر به داخل پوست نفوذ می کنند. با این حال ، تابش غیر یونیزه می تواند توسط بافت اطراف آن ناحیه نیز جذب شود. پزشکان هنوز در خصوص چگونگی تاثیر این موضوع بر روی جنین اطمینان حاصل نکرده اند.
  • لیزر موهای زائد در برخی از زنان باردار می تواند منجر به درد خفیفی شود. به همین دلیل متخصصین از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می کنند. مصرف این کرم ها نیز در دوران بارداری توصیه نمی شود ، زیرا بدن هر چیزی که بر روی پوست مالیده شود را جذب می کند.
  • پوست شما در هنگام بارداری بسیار حساس می شود. لیزر موهای زائد ممکن است سبب درد ، قرمزی یا تحریک ، و در نهایت منجر به مشکلات پوستی بیشتری شود.
  • تعداد و طول جلسات درمان به چرخه رشد مو بستگی دارد. اما تغییر در سطوح هورمون ها در دوران بارداری گاهی اوقات می تواند چرخه رشد مو را کوتاه تر یا فولیکول های غیر فعال را تحریک کند. به همین دلیل برخی از زنان در دوران بارداری رشد موی سریع تری دارند.
  • تغییرات هورمونی بدن، در وهله اول می تواند باعث تغییرات در تولید ملانین شود ، و منجر می شود که درمان های لیزر دردناک تر و کمتر موثر باشند.
  • دلیل دیگر این است که تابش لیزر می تواند موجب گرفتگی ، به ویژه در زیر شکم و ران ها شود.
  • درمان در نواحی حساس مانند سینه و ناحیه بیکینی در مراحل بعدی بارداری ، ناراحت کننده تر است. همچنین پوست در حین بارداری بسیار حساس است و احتمالا لیزر باعث تحریک ، قرمزی یا درد در پوست می شود.
  • قبل از آن که به مدت 6 تا 12 ماه طول بکشد، باید طول درمان را در نظر بگیرید. این بدان معنا است که ممکن است به ادامه درمان لیزر در مراحل بعدی بارداری نیاز داشته باشید. پوست شما و قسمت های مختلف بدن تان می تواند در مراحل بعدی حساس تر شود. این امر می تواند فرایند بسیار ناراحت کننده ای باشد. همچنین نشستن و دراز کشیدن طولانی مدت در طول مراحل پیشرفته دوران بارداری می تواند دشوار شود.

 

چند وقت بعد از لیزر موهای زائد میتوان باردار شد؟ 

چنانچه در حال حاضر در اواسط درمان لیزر خود هستید ، بهتر است که آن را تا بعد از زایمان به تعویق بیندازید. همیشه می توانید روش های جایگزین حذف موهای زائد را انتخاب کنید.

پزشک تان می تواند در خصوص این که آیا در دوران بارداری درمان لیزر موهای زائد ادامه پیدا کند یا به تعویق بیافتد، تصمیم بگیرد. شما همچنین باید درباره ایمنی روش های جایگزین رفع موهای زائد ، مانند الکترولیز ، اپیلاسیون و اصلاح نیز با پزشک تان مشورت کنید.

 

لیزر در بارداری و شیردهی

لیزر بدن در دوران شیردهی | کیا بعد از لیزر باردار شدن

هیچ سند علمی برای مضر بودن لیزر موهای زائد بعد از زایمان و دوران شیردهی وجود ندارد. با این حال اضطراب و نگرانی ناشی از انجام لیزر می تواند روی جنین تاثیر بگذارد. همیشه می توانید روش های جایگزین حذف مو را انتخاب کنید. شما می توانید روش های ایمن رفع موهای زائد، مانند الکترولیز، اپیلاسیون و اصلاح را جایگزین لیزر موهای زائد کنید تا دوران شیردهی تان نیز به پایان برسد و پس از آن مراجعه کنید.

 

تاثیر لیزر موهای زائد قبل از بارداری

لیزر موهای زائد قبل از بارداری

باید به تاثیر لیزر در زمان اقدام به بارداری نیز توجه کنید. تاثیر لیزر موهای زائد قبل از بارداری آنچنان چشمگیر نیست اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که پروسه درمان لیزر به مدت 6 تا 12 ماه طول می کشد، بنابراین باید طول درمان را در نظر بگیرید. این بدان معنا است که ممکن است به ادامه درمان لیزر در مراحل بعدی بارداری نیاز داشته باشید و بنابراین لیزر قبل از بارداری ضرر دارد.

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران
بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)  ، از مجهز ترین و بهترین دستگاه لیزر در تهران برخوردار می باشد. پس چنانچه به دنبال بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران ، مراکز لیزر آقایان در تهران و به طور کل بهترین مرکز لیزر تهران هستید ، به شما این مرکز زیبایی را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی ما علیرغم لیزر موهای زائد افتخار دارد با بهره گیری از بهترین پزشکان ، جراحان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، ابهامات شما در خصوص لیزر در دوران بارداری را برطرف کرده باشد.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

momjunction

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا