رفع افتادگی صورت با کِرِم، محصولات گیاهی یا هایفوتراپی؟!

رفع افتادگی صورت

رفع افتادگی صورت

در این مقاله تصمیم داریم به طور مفصل درباره رفع افتادگی صورت و تمام سوالاتی که در این باره دارید صحبت کنیم. توصیه می کنیم ادامه ی این متن را از دست ندهید، چرا که تصمیم داریم بهترین روش های درمان خانگی و علمی رفع افتادگی صورت را نیز توضیح دهیم.

رفع افتادگی صورت
رفع افتادگی صورت

افتادگی عضلات صورت چرا رخ می دهد؟

پوست سفت و محکم را می توانید حسابی بکشید و بعد ببینید که به راحتی سر جای اولش برمی گردد. اما وقتی که این اتفاق رخ ندهد، می گوییم که پوست صورت دچار افتادگی شده است. این اتفاق ممکن است تقریبا در همه جای بدن رخ بدهد. یادتان باشد که ما در بیشتر نقاط بدنمان عضله داریم و استفاده ی بیش از حد از هرکدام این عضلات، ممکن است منجر به افتادگی آن ها شود. اما برخی نقاط بیشتر از دیگر اجزای بدن دچار افتادگی عضله و پوست می شوند:

  • پلک ها
  •  (خط فک)
  • چانه
  • روی گلو و گردن
  • بالای بازوها
  • شکم

معمولا چندین دلیل اصلی و عمده برای افتادگی پوست و عضلات وجود دارد :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

پیری

همان طور که پوست ما پیر می شود؛ تولید دو تا از مهم ترین پروتئین های بدن در لایه ی درمیس صورت کاهش پیدا می کند. این دو ماده مهم، الاستین و کلاژن هستند.

الاستین به پوست ما قابلیت کشسانی می دهد. به این معنی که پوستمان را سفت می کند و وقتی آن را می کشیم، به حالت اولش برمی گردد.

کلاژن توسط فیبروبلاست ها تولید می شود. اگر پوست سفت و محکم باشد، به خاطر کلاژن است. کلاژن از الیاف محکم و مقاومی ساخته شده است و دقیقا به همین خاطر است که ساختار پوست را محکم نگه می دارد.

هم کلاژن و هم الاستین با پیر شدن انسان، کمتر در بدن تولید می شوند. البته ناگفته نماند که فاکتورهای خارجی دیگری هم در کاهش تولید این دو پروتئین موثر هستند. مثل:

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV
  • آلودگی های موجود در محیط از جمله دود سیگار
  • سبک زندگی ناسالم مانند عدم مصرف کافی ویتامین ها یا نوشیدن بیش از حد الکل

قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید یا عدم مراقبت از پوست یا سلامت خود، می تواند روند پیری را سرعت دهد. به این ترتیب حتی در سنین جوانی هم ممکن است پیر به نظر بیایید.

افتادگی عضلات صورت
افتادگی عضلات صورت

کاهش وزن

داشتن اضافه وزن بیش از حد برای مدتی طولانی می تواند منجر به نابودی فیبرهای الاستین و کلاژن در پوست شما شود. به همین خاطر اگر وزنتان را کاهش دهید، احتمالاً سفتی و محکمی پوست شما هم کمتر خواهد شد. اگر بیش از 10 کیلو وزن کم کنید، ممکن است دچار افتادگی پوست بشوید.

البته ناگفته نماند که افتادگی پوست بیشتر مواقع زمانی رخ می دهد که کاهش وزن شما شدید باشد. مثل جراحی لیپوساکشن! به عنوان مثال این دسته از پروسیجرهای کاهش وزن ممکن است به چروک افتادگی و افتادگی پوست منجر شود. پوست های اضافه از روی بدن آویزان می مانند و چهره ی بسیار ناخوشایندی را درست می کنند.

بازهم باید بگوییم که اگر در سنین جوانی این جراحی ها را انجام داده اید، احتمال کمتر بودن افتادگی پوست زیاد است.

بارداری

بعد از بارداری طبیعی است که اندکی دچار افتادگی پوست شوید. زنانی که دو قلو یا چند قلو باردار هستند، احتمال دارد که بیشتر از دیگر زنان دچار افتادگی پوست شوند. این افتادگی معمولا در حوالی شکم رخ می دهد.

بیماری

برخی بیماری ها هستند که منجر به افتادگی پوست صورت می شوند. یکی از این بیماری ها که به شدت هم نادر است، بیماری لیمفومای سلول های تی شکل است.

افرادی که این بیماری رادارند، متوجه می شود که دچار شُلی پوست در نواحی آرنج ها و زانوها شده اند. افتادگی پوست ناشی از این بیماری معمولاً به هیچ گونه درمانی پاسخ نمی دهد.

کرم افتادگی پوست صورت

گرچه اثر کرم های رفع افتادگی صورت معمولاً خیلی نامحسوس و ناچیز است اما به هر حال ممکن است برای موارد خفیف افتادگی صورت موثر باشند. مخصوصا برای آن دسته از افرادی که پوست خشکی دارند.

معمولا به هنگام استفاده از کرم های رفع افتادگی صورت، نتیجه را می توانید به سرعت مشاهده کنید اما نتایج آن ها ماندگاری چندانی ندارند. نرم کننده های معتبر و خوب می توانند به طور موقتی باعث شوند که چین و چروک ها کمتر مشخص باشند.

اگر تصمیم دارید یک کرک افتادگی پوست صورت خریداری کنید، توصیه می کنیم محصولاتی را خریداری کنید که حاوی محصولی به نام رتینوید باشند. رتینویدها از آزاد شدن مواد آسیب زننده در پوست و تاثیر منفی بر روی کلاژن جلوگیری می کنند.

برای این که پوستتان جوان تر به نظر بیاید، نیاز به کلاژن دارید. هم چنین کلاژن به انعطاف پذیری پوست هم کمک می کند و به این ترتیب از افتادگی آن جلوگیری خواهد کرد.

کرم افتادگی پوست صورت
کرم افتادگی پوست صورت

رتینوید هم چنین می تواند به تولید کلاژن بیشتر هم کمک کند. به همین خاطر احتمال دارد که میزان چین و چروک ها را کاهش داده و حتی از ظاهر شدن چروک های جدیدتر پیشگیری کند.

در ضمن اگر هم تمایل دارید که محصولات طبیعی و خانگی را امتحان کنید؛ مصرف روغن دانه انگور را توصیه می کنم. تحقیقات نشان داده که این ماده می تواند انعطاف پذیری پوست را بیشتر کند.

هایفوتراپی چیست؟

اما حالا که با علت بروز چین و چروک ها آشنا شدید؛ بد نیست که با تکنیک های علمی رفع افتادگی صورت نیز آشنا شوید. این روش ها به قدری متنوع و مختلف هستند که دست شما برای انتخاب یکی از آن ها کاملا باز خواهد بود.

اما مهم ترین نکته به هنگام انتخاب یکی از روش های رفع افتادگی صورت ؛این است که در وهله ی اول علت افتادگی و مشکل پوستی خود را بدانید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از هر چیزی با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. او بهتر از هرکسی می داند که کدام تکنیک برایتان مناسب تر است.

در میان تمام تکنیک ها و پروسیجرهای زیبایی رفع افتادگی صورت، هیچ کدام بهتر از هایفوتراپی نیست. هایفوتراپی که با نام اولتراپی هم شناخته می شود، از اشعه ی فراصوت برای تولید کلاژن استفاده می کند. از خودتان می پرسید چگونه؟! با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم:

همان طور که گفتیم هایفوتراپی از اشعه ی فراصوت استفاده می کند. این اشعه به عمیق ترین لایه ی پوست به نام اسمس نفوذ می کند و آن را حرارت می دهد. حرارتی که بافت های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر به تولید کلاژن و الاستین بیشتر می شود. به این ترتیب پوستی سفت تر و محکم تر خواهید داشت.

هایفوتراپی چیست؟
هایفوتراپی چیست؟

حالا چندین سوال مهم مطرح می شود:

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

خیر! در صورتی که از دستگاه های جدید و پیشرفته استفاده کنید، هیچ گونه دردی نخواهید داشت. بیشتر افرادی که این درمان را انجام داده اند، احساس هایفوتراپی را مانند سوزن سوزن شدن خفیف توصیف کرده اند. البته باید بگوییم که این مسئله به تحمل درد هرکسی بستگی دارد. به همین خاطر ممکن است این درمان برای هرکسی تجربه ی متفاوتی باشد. اما در نهایت همه می توانند آن را تحمل کنند.

عوارض هایفوتراپی چیست؟

در صورتی که متخصص شما تجربه و مهارت کافی در انجام درمان داشته باشد، دچار هیچ گونه مشکل و معضلی نخواهید شد. البته باید بگوییم که باید انتظار اندکی قرمزی و ورم باشید که کاملا طبیعی است و نگران کننده نخواهد بود. این عوارض جانبی خود به خود و بعد از چند روز از بین خواهند رفت. البته شایعاتی درباره ی سوختگی ها و التهاب های شدید با هایفوتراپی هم وجود دارد اما با انتخاب یک مرکز زیبایی خوب نباید نگران این مسئله باشید. معمولا سوختگی ناشی از هایفوتراپی با دستگاه های قدیمی تر اتفاق می افتاد.

هم چنین نباید فراموش کنید که هایفوتراپی اصولاً با سطح پوست شما کاری ندارد و هیچ گونه عملیاتی روی آن انجام نمی دهد. به همین خاطر احتمال سوختن شدید پوست بسیار دور از انتظار خواهد بود.

قیمت هایفوتراپی چقدر است؟

همه چیز بستگی به محل درمان شما دارد. همان طور که می دانید هایفوتراپی را می توان برای نقاط مختلف بدن به کار برد. قیمت هایفوتراپی به سایز محل درمان و وخامت عارضه بستگی دارد. هم چنین برخی مواقع ممکن است که یک شخص به چندین جلسه ی درمانی احتیاج داشته باشد که در این شرایط طبعاً هزینه های هایفوتراپی هم بالاتر خواهد رفت. در کل بسته به نوع دستگاه و سایز محل درمان و هم چنین دستمزد پزشک، احتمالا قیمت هایفوتراپی از 500 هزار تومان الی 2 میلیون تومان خواهد بود.

رفع افتادگی پلک با هایفوتراپی

یکی از اصلی ترین نقاط صورت که دچار افتادگی می شود، پلک ها هستند. افتادگی پلک نه تنها منجر به عدم زیبایی صورت، بلکه باعث کاهش بینایی هم می شود. به همین خاطر است که هرچه سریع تر باید فکری به حال آن کرد.

از میان تمام تکنیک هایی که برای رفع افتادگی پلک به کار می رود، احتمالاً هیچ کدام به اندازه ی هایفوتراپی مفید و موثر نخواهند بود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتما یک بار را آن را امتحان کنید. هایفوتراپی پلک باعث می شود تا پوست اضافه ی پلک ها که بیشتر مواقع علت اصلی افتادگی آن هاست، جمع تر شده و در نتیجه پوستی سفت تر و محکم تر داشته باشیم.

خوشبختانه تکنیک هایفوتراپی در قیاس با جراحی های مختلفی که برای رفع افتادگی پلک به کار می رود( مانند بلفاروپلاستی) بسیار ایمن تر و ساده تر است. هایفوتراپی هیچ گونه عوارض خطرناکی نخواهد داشت و برشی روی پلک ها ایجاد نمی کند. در کل این درمان ممکن است 30 الی 60 دقیقه طول بکشد و بعد از اتمام آن نیز می توانید به منزل یا محل کار خود برگردید.

رفع افتادگی پلک با هایفوتراپی
رفع افتادگی پلک با هایفوتراپی

درمان افتادگی پایین صورت ( چانه)

یکی از اصلی ترین کارکردهای هایفوتراپی، رفع غبغب و چین های گردن است. حتما شما هم با ما هم نظر هستید که داشتن غبغب افتاده و آویزان تا چه حد می تواند به زیبایی صورت آسیب بزند. روش ها و تکنیک های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد اما احتمالا هیچ کدام به اندازه ی هایفوتراپی رایج و محبوب نیستند.

هایفوتراپی می تواند به طور کامل غبغب را رفع کرده و پوست این ناحیه را سفت تر کند. به این ترتیب از شُلی و آویزان بودن آن پیشگیری کند. خیلی از افراد با استفاده از هایفوتراپی چانه ی خود را زاویه دار می کنند و با بهبود پوست این ناحیه ، زاویه ی بهتری را برای ناحیه ی پایین صورت فراهم می کنند.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای رفع این مشکل، حتما درمان هایفوتراپی را در اولویت قرار دهید.

گردن انسان نیز با افزایش سن و پیری، مورد هجوم چین و چروک ها قرار می گیرد. با یک بررسی ساده متوجه می شوید که زنان زیادی در سال های اخیر، جراحی لیفت گردن را انجام داده اند. اما اگر بدانید که هایفوتراپی تا چه حد می تواند برای لیفت گردن و رفع افتادگی آن تاثیر گذار باشد، احتمالاً هرگز به فکر جراحی لیفت گردن نخواهید افتاد.

نکته ای که باید دقت زیادی به آن داشته باشید، این است که هایفوتراپی برعکس دیگر روش های دیگر اثرات خود را بلافاصله نشان نمی دهد. البته این گونه نیست که بعد از درمان شاهد تغییر پوست خود نباشید، اما برای این که نتیجه ی کامل را روی پوستتان ببینید، باید حداقل 6 ماه صبر کنید. برای این که کلاژن و الاستین در بافت های پوست شما بیشتر تولید شوند، نیازمند زمان هست. این دوره معمولاً بین 4 الی 6 ماه طول می کشد.

البته باید بگوییم که شرایط فردی بدن نیز در این دوره موثر است.

درمان افتادگی صورت با نخ

اما از هایفوتراپی که بگذریم، یکی دیگر از راه های معقول و مناسب برای رفع افتادگی صورت استفاده از نخ است. امروزه نخ ها کاربرد زیادی در پروسیجرهای زیبایی پیدا کرده اند و یکی از آن ها همین لیفت صورت با نخ می باشد. نخ ها به تدریج توسط بدن جذب می شوند و به همین خاطر، تکنیکی دائمی و ماندگار نخواهند بود. اما برای نتیجه های فوری و سریع، انتخاب خوبی هستند.

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران هستید که خدمات رفع افتادگی صورت را با پروسیجرهای مختلف انجام دهد، هیچ کجا بهتر از مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران نخواهد بود. پزشکان این مرکز با سال ها سابقه و مهارت، به خوبی می توانند مشکلات پوستی شما را شناسایی کرده و متناسب با آن ها بهترین راهکار درمانی را پیشنهاد دهند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

موفق و پیروز باشید

نگارنده: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا