حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

هورمون های زنان در دوران بارداری تغییر می کنند و باعث می شوند موهای شما بیشتر به مرحله استراحت وارد شوند و باعث ایجاد موهای ضخیم تر شود.  هورمون های بارداری چرخه رشد موهای شما را تغییر می دهند.

موهای سر و بدن شما یک مرحله رشد فعال به نام آناژن دارند. هنگامی که مو به طور کامل رشد می کند ، آن را به حالت استراحت به نام telogen وارد می کند ، بعد از آن از بین می رود.

هورمون های بارداری فاز “ریزش مو” را به تاخیر می اندازند ، که ممکن است باعث شود موهای شما ضخیم تر و پرپشت تر بشوند.

این موهای اضافی به طور معمول بر روی صورت ، بازوها ، شکم و نوک سینه ها ظاهر شوند و یا حتی ممکن است یک زن باردار ریش هم دربیاورد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

به دلیل این تغییرات زنان اغلب مایل هستند که در طول دوران حاملگی لیزر موهای زائد انجام بدهند.  اما ما به زنان باردار توصیه می کنیم  از انجام لیزر موهای زائد در دوران حاملگی خودداری کنند و در نهایت این قانون حتی در مورد لیزرهای خانگی و یا سیستم حذف موهای زائد توسط دستگاه  IPL صدق می کند.

حدود سه تا شش ماه پس از به دنیا آمدن نوزاد ، هورمون های شما نرمال می شود و موهای اضافی از بین می روند.

 

لیزر موهای زائد در دوران حاملگی

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

ایمنی نسبی لیزر موهای زائد در اوایل حاملگی :

اگر شما حتماً باید لیزر موهای زائد انجام بدهید ، لطفاً آن را در ماه های اولیه بارداری انجام دهید ، اما  از  لیزر موهای زائد منطقه بیکینی اجتناب کنید.

کاملاٌ امن برای صورت :

در تمام  طول بارداری ، انجام لیزر موهای زائد بر روی صورت شما کاملاً ایمن است.  اما احتمال رشد مجدد موها وجود دارد.

برای موارد دیگر:

بهترین گزینه این است که پس از به دنیا آوردن فرزند خود لیزر موهای زائد انجام دهید.

ترس نداشته باشید :

اگر در طول بارداری لیزر انجام داده اید ، نگران نباشید.  تنها عارضه ای که ممکن است بوجود بیاید رشد مجدد موها است که آن هم به علت تغییرات هورمونی صورت می گیرد.

لیزر هیچ صدمه ای به جنین وارد نمی کند. زیرا عمق پرتو لیزر برای از بین بردن موهای زائد بسیار اندک است.  اما بهتر است تا به دنیا آمدن نوزاد صبر کنید.

 

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

بهتر است لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بر روی هاله پستان و یا بافت پستان انجام نشود.  کرم های بی حسی به طور معمول برای لیزر پوست استفاده می شوند.  لیزر موهای زائد در دوران شیردهی در صورت لزوم باید بدون استفاده از بی حسی انجام بگیرد.

زیرا این داروهای بی حسی از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می شوند و به شیر منتقل می شوند.

بی حسی های موضعی معمولاً با درمان های پوستی وسط لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.  این داروها از طریق پوست به خون منتقل می شود و در شیر مادر یافت می شود.

 

آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی لیزر موهای زائد داشته باشم؟

اشعه لیزر پرتو الکترومغناطیسی است که بسیار متفاوت از اشعه X-Ray است.  لیزرها طول موج های شبیه به نور هستند و تنها تا چند میلی متر در زیر پوست نفوذ می کنند و قادر به نفوذ عمیق به داخل رحم یا جنین نیستند.

با این حال با توجه به مطالعات طولانی مدت ، به خصوص زمانی که لیزر در ناحیه شکمی یا بیکینی انجام می شود، و به علت ماهیت ظریف بارداری ، اکثر متخصصان توصیه می کنند که درمان موهای زائد توسط لیزر باید تا بعد از تولد جنین به تعویق بیفتد.

حذف موهای لیزر از سال های اواخر دهه 1990 توسط FDA مورد تایید واقع شده است.

 

سایر روش های از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

شیو کردن

تنها روشی که برای از بین بردن موهای زائد درد دوران بارداری می توانم به شما توصیه کنم ، شیو کردن است.  هر چند که شیو کردن ساده ترین گزینه برای یک زن حامله نیست اما همیشه ارزان ترین و راحت ترین گزینه است.

اپیلاسیون

پوست شما در دوران بارداری به طور متفاوتی به اپیلاسیون واکنش نشان می دهد.  زیرا پوست در این دوران ممکن است حساسیت بیشتری داشته باشد.

کرم ها و دپیلاتورها

نگرانی اصلی پزشکان در مورد استفاده از کرم های موبر در دوران بارداری ، مواد فعال موجود در پودر سولفید باریم و تيگو ليکولات کلسيم هستند.  هیچ شواهدی وجود ندارد که آنها در دوران بارداری مضر باشند ، اما مطالعاتی هم وجود ندارد که ثابت کنند مصرف آنها در حاملگی بی  خطر است.

الکترولیز

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ایمنی الکترولیز را در طول حاملگی ارزیابی کرده باشد.

دو نوع جریان مورد استفاده در الکترولیز به نام های ترمولیز و گالوانیک وجود دارد.  به ترمولیز ممکن است به نام های دیاترمی ، امواج رادیویی ، موج کوتاه یا فرکانس بالا نیز اشاره شود.

الکترولیز گالوانیک یک جریان الکتریکی دقیق را به مشتری و پس از آن به دستگاه می فرستد. این روش به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا نوزاد با مایع آمنیوتیک احاطه شده است. در این وضعیت ، مایع آمنیوتیک به عنوان یک هادی برق عمل می کند و استفاده از آن  در حین بارداری توصیه نمی شود.

جریان ترمولیز Thermolysis   از بدن عبور نمی کند و برای زنان باردار یا جنین مضر نیست.

اگر مایل هستید در دوران بارداری موهای زائد خود را با روش الکترولیز از بین ببرید ، در سه ماهه آخر بارداری باید از الکترولیز سینه ها  اجتناب شود. به ویژه اگر شما قصد تغذیه نوزاد خود را با شیر مادر دارید.

در هفته های آخر بارداری ، باید از الکترولیز کردن موهای شکم خود اجتناب کنید .زیرا پوست بسیار حساس است و انجام این مرحله در بارداری بسیار ناراحت کننده است.

 

بعد از زایمان لیزر موهای زائد را انجام دهید

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

یکی از شایع ترین تغییراتی که در دوران بارداری اتفاق می افتد ، تیره شدن پوست شما است.  یک بیماری به نام هایپرپیگمنتاسیون hyperpigmentation .

طبق گفته پزشکان در درمانگاه Mayo ، لیزر موهای زائد زمانی تأثیر گذارتر است  که بین رنگ پوست و رنگ مو کنتراست وجود داشته باشد. اگر به علت بارداری پوست دچار هایپرپیگمنتاسیون شده و رنگ پوست و رنگ موها در ناحیه ای که می خواهید با لیزر درمان کنید ، به هم نزدیک باشد ، ممکن است درمان کمتر تأثیر گذار باشد.

علاوه بر این ، حاملگی باعث اختلال در روند رشد طبیعی موی شما می شود.  برای اینکه حذف موهای زائد توسط لیزر مؤثر باشد ، شما نیاز به چندین جلسه درمان خواهید داشت.   در حالت ایده آل ، این درمان ها در طی مرحله رشد فعال موها انجام می شود. اما چون هورمون های بارداری می توانند زمان برخی از مراحل را تغییر دهند ، ممکن است لیزر درمانی در مرحله اشتباه انجام شود.

 

حساسیت پوستی در دوران حاملگی

سپس باید در مورد حساسیت پوستی در دوران حاملگی صحبت کنیم.  حاملگی جریان خون را در سراسر بدن افزایش می دهد. همچنین پوست شکم و سینه ها به علت حاملگی و بزرگ شدن رحم دچار کشیدگی می شود.

درمان موهای زائد با لیزر در حالی که پوست شما در این حالت قرار دارد  ممکن است ناراحت کننده باشد.

 

آیا حذف موی زائد با لیزر مانع بارداری می شود؟

شواهدی موجود نیست که نشان دهد لیزر موهای زائد از باردار شدن زنان جلوگیری می کند و بر بارداری تاثیر می گذارد. اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید ، قبل از شروع درمان های لیزر موهای زائد ، با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد در دوران بارداری

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

برای اکثر افراد ، کاهش موفقیت آمیز  رشد موها نیاز به چندین دوره درمان طی یک دوره زمانی تا نه ماه خواهد داشت. ممکن است قبل از این که متوجه شوید که باردار هستید ، لیزر درمانی انجام داده باشید.  اما هنگامی که متوجه بارداری خود شدید از ادامه درمان خودداری کنید.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد در دوران بارداری شامل موارد زیر می باشد :

  • تحریک و التهاب پوست ،
  • تغییر رنگ پوست ،
  • تاول زدن ،
  • زخم شدن پوست ،
  • در موارد نادر رشد ناگهانی مو.
برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا