چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود محافظت کنیم؟

چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود محافظت کنیم؟

چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود محافظت کنیم؟

محافظت از پوست پس از هر جلسه لیزر موهای زائد کاملاً طبیعی است.  چون در کنار عوارضی مانند قرمزی و خارش ، پوست شما کمی هم حساس می شود.

لیزر کردن موهای زائد ممکن است سبب شود که شما نسبت به موارد خاصی حساسیت بیشتری پیدا کنید. و ضروری است که از پوست تان محافظت کنید.   محافـظت از پوست پس از هر جلسه لیزر درمانی به خصوص برای کسانی که دارای پوست حساس هستند،  خیلی مهم است.  زیرا منطقه ای که لیزر شده باید برای جلسه بعدی آماده باشد.

عوارض جانبی که مردم پس از لیزر موهای زائد معمولاً تجربه می کنند ، اغلب خفیف هستند و شامل خارش ، قرمزی ، تورم کم ، سوزن سوزن شدن و احساس سوزش شبیه به آفتاب سوختگی خفیف است. در حالی که همه این عوارض در عرض چند روز محو می شود ، اگر اقدامات لازم برای محافظت از پوست صورت نگیرد ، عوارض جانبی می تواند بسیار بدتر باشد.

این موارد عبارتند از سوختگی های شدید ، تاول ، پوسته پوسته شدن ، زخم ، و التهاب شدید پوست. علاوه بر این  گر منطقه درمان شده به درستی بهبود پیدا نکند ،  جلسه لیزر بعدی ممکن است حذف شود تا زمانی که پوست کاملاً التیام پیدا کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

به جای قرار دادن پوست در معرض خطر پس از هر جلسه لیزر موهای زائد ، این راهنمایی های مفید را برای محافظت از پوست خود دنبال کنید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص با ما تماس بگیرید.

 

اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب

اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب

پس از درمان با لیزر، لایه بیرونی پوست به شدت به اشعه UV حساس خواهد بود.  بسته به اینکه چه منطقه ای از بدن شما لیزر شده ، هنگامی که می خواهید از خانه خارج شوید ، آن را بپوشانید. اگر این امکان پذیر نیست ، پس باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

احتمالاً به شما گفته شده که دو هفته قبل و دو هفته بعد از جلسه لیزر درمانی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

این شامل استفاده از تخت های برنزه و روغن های برنزه نیز می شود.  زیرا پوست آنقدر حساس می شود که کنترل اشعه های UV سخت است و شما با سوختگی های شدید مواجه خواهید شد.   توصیه می شود از کرم ها یا اسپری های برنزه نیز در این مدت استفاده نکنید.  زیرا مواد شیمیایی می توانند محل مورد نظر را تحریک کنند.

از خورشید اجتناب کنید و از یک کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

 

از سایر روش های حذف مو استفاده نکنید

از سایر روش های حذف مو استفاده نکنید

در حالی که شیو کردن گزینه مناسبی است ، نباید در ناحیه درمان شده با لیزر از اپیلاسیون ، بند انداختن ، یا روش های دیگر که موها را از ریشه بیرون می آورند استفاده کنید.   یکی از دلایل این امر این است که ریشه مو باید وجود داشته باشد تا ليزر بتواند آنها را هدف قرار دهد و به طور دائم آنها را از بین ببرد.

از آنجا که چرخه رشد مو یکی از دلایل موفقیت در استفاده از لیزر موهای زائد است ، اگر در فاصله بین جلسات لیزر درمانی موها از ریشه کنده شوند ، در نتایج درمان با لیزر اثر منفی خواهند گذاشت.

شیو کردن گزینه مناسبی است چون به ریشه مو کار ندارد و آن را از بین نمی برد.  اکثر کلینیک های لیزر از شما می خواهند که 24 ساعت قبل از هر جلسه لیزر موهای زائد ، منطقه تحت درمان را شیو کنید.

یکی دیگر از دلایلی که نباید از روش های دیگر حذف مو بجز شیو استفاده کنید این است که پوست به خصوص بعد از اپیلاسیون حساس می شود و شاید مجبور شوید جلسه لیزر درمانی خود را عقب بیندازید.

 

اجتناب از محصولات زیبایی موضعی

اجتناب از محصولات زیبایی موضعی

در چند روز اول بعد از درمان با لیزر شما نباید از محصولات زیبایی موضعی استفاده کنید.  پوست می تواند در طول روند بهبودی حساس باشد و استفاده از کرم ها و لوسیون ها التهاب پوست را بیشتر می کند.

استفاده از دئودورانت ، لوسیون ، آرایش صورت ، صابون های ضد جوش ، کرم های آکنه و هر نوع دارو موضعی و هر گونه داروی دیگر را به چند روز دیگر موکول کنید.

اغلب می توانید از این محصولات پس از 24 ساعت استفاده کنید اما اول توجه کنید که آیا پوست شما حساس است یا خیر.

 

با آب خنک دوش بگیرید

اگر مراقب نباشید ، آب داغ می تواند پوست محل درمان را بسوزاند و باعث تاول زدن  شود.  به همین دلیل مهم است که برای 24 تا 48 ساعت پس از هر جلسه لیزر موهای زائد از دوش گرفتن با آب گرم خودداری کنید.

همچنین نباید از حمام بخار یا سونا استفاده کنید زیراهمان تأثیرات را بر پوست دارند. حتی پد گرم کننده می تواند پوست شما را تحریک و قرمز کند.  بهتر است که منطقه درمان شده را از هر چیز گرمی دور نگه دارید.

در مرکز لیزر برکه ما از جدید ترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

ریختن موهای منطقه لیزر شده

بخشی از فرآیند حذف لیزر موهای زائد ریزش مو است.  ریزش مو به طور معمول بین دو تا چهار هفته پس از درمان شما اتفاق می افتد. چون فولیکول های مو در حال از بین رفتن هستند. شما می توانید این فرآیند را با اسکراب منطقه تحت درمان مثلاً با یک لیف در حمام انجام دهید.

با استفاده از اسکراب شما می توانید به آرامی در حرکات دایره ای کوچک لیف خود را بر روی منطقه حرکت دهید.  تکرار این کار چندین بار در طول هفته باعث می شود که موها سریع تر بریزند و پوست شما برای درمان بعدی لیزر موهای زائد آماده می شود.

با رعایت این نکات محفاظت از پوست می توانید مطمئن باشید که عوارض جانبی کمتر و تحریک کمتری را پس از هر یک از جلسات لیزر درمانی خود  تجربه می کنید.

حتی قبل از این که متوجه شوید ، پوست شما در ناحیه درمان شده صاف و بدون مو خواهد شد.  تنها چیزی که باید نگران آن باشید این است که دفعه بعدی کدام منطقه از بدن خود را می خواهید لیزر کنید!

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا