پیشگیری از موهای زیر پوستی اندام خصوصی با لیزر موهای زائد

پیشگیری از موهای زیر پوستی اندام خصوصی با لیزر موهای زائد

پیشگیری از موهای زیر پوستی اندام خصوصی با لیزر موهای زائد

موهای زیر پوستی در اندام خصوصی هنگامی دیده می شوند که موهای این منطقه بجای اینکه از سطح پوست بیرون بیایند ، زیر پوست رشد می کنند.

وقتی که موهای اندام خصوصی تراشیده شود ، اپیلاسیون شود و یا کنده شود ، بعضی از موها زیر پوست رشد می کنند.

وقتی که مو زیر پوست رشد می کند ، ممکن است شما متوجه برجستگی های کوچک و گرد بشوید که کورک نام دارند.  یا اینکه جوش هایی در پوست اطراف موهای زیر پوستی ببینید که پر از چرک است.  پوست اطراف موهای زیر پوستی تیره تر می شود که هایپرپیگمنتیشن نامیده می شود.

شما ممکن است درد یا خارش در اطراف موهای زیر پوستی داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

بعضی افراد بیشتر از سایرین در معرض موهای زیر پوستی هستند.  به عنوان مثال ، افرادی که دارای موهای ضخیم و تاب دار هستند ، بیشتر از افرادی که موهای نرم و نازک دارند به این عارضه دچار می شوند.

به خصوص در مورد موهای اندام خصوصی بدن که به نظر می رسد موهای آن ضخیم تر و زبرتر از موی سر یا بقیه بدن است ، صدق می کند.

 

علت موهای زیر پوستی در اندام خصوصی چیست؟ 

هنگامی که موها را حذف می کنید ، بعضی از آنها معمولاً زیر پوست رشد می کنند.  بسیاری از موها بدون هیچ گونه مشکلی رشد می کنند.  بعضی از موها هم ممکن است زیر پوست رشد کنند. به عنوان مثال ، زمانی که شما شیو می کنید ممکن است موها خم شوند و در زیر پوست رشد کنند.

هنگامی که مو به زیر پوست باز می گردد ، بدن به موها واکنش نشان می دهد. درست مثل اینکه یک شیء خارجی باشد. و علائم شروع می شود.  از جمله : درد ، خارش ، قرمزی یا تورم.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

درمان موهای زیر پوستی 

در اغلب موارد ، شما نیازی به درمان موهای زیر پوستی اندام خصوصی ندارید. اغلب آنها بدون نیاز به درمان برطرف می شوند.

اگر موها باز هم زیر پوست برمی گردند ، ممکن است لازم باشد یکی از گزینه های درمان زیر را امتحان کنید.

 

1-موهای اندام خصوصی را از بین نبرید    

از شیو کردن ، اپیلاسیون و کندن موها با وسایل دیگر تا زمانی که موهای زیر پوستی از بین بروند ، خودداری کنید.   شیو کردن فقط پوست این ناحیه را حساس تر می کند و باعث ناراحتی شما خواهد شد. موهای زیر پوستی گاهی حتی می تواند منجر به عفونت پوست و یا اسکار شود.

 

2-از کمپرس گرم استفاده کنید

کمپرس گرم روی منطقه قرار بدهید.  همچنین می توانید یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم را به صورت دایره وار روی پوست بمالید.

 

3-به آرامی موها را بیرون بکشید

هنگامی که موها روی پوست ظاهر شدند ، با یک ناخنگیر یا سوزن استریل به آرامی موها را بیرون بکشید.

سعی نکنید آن را به طور کامل بیرون بکشید و بکنید تا زمانی که مو کاملاً رشد کند و از زیر پوست بیرون بیاید.  پوست تان را سوراخ نکنید چون ممکن است عفونت کند.

 

4-پوست مرده را بردارید

به آرامی اطراف موهای زیر پوستی را شستشو داده و پوست مرده را بردارید تا مو به سطح پوست برسد.

اگر این روش جواب نداد ، پزشک شما ممکن است دارویی تجویز کند که بتواند سلول های مرده پوست را سریع تر از بین ببرد.

 

5-برای کاهش التهاب ، از کرم استفاده کنید

اگر موی زیر پوستی اندام خصوصی باعث ایجاد قرمزی و التهاب زیادی شود ، پزشک ممکن است یک کرم استروئید تجویز کند. این درمان موضعی می تواند باعث کاهش تورم و تحریک در اطراف مو شود.

در مرکز لیزر برکه ما از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

 

6-استفاده از رتینوئیدها

رتینوئید ها مانند ترتینوئین ( Renova، Retin-A ) ، می تواند تمیز کردن سلول های مرده پوست را سرعت ببخشد.  استفاده از رتینوئیدها همچنین باعث از بین رفتن پوست تیره پوست اطراف موهای زیر پوستی می شود.  شما برای گرفتن رتینوئید از داروخانه به نسخه دکتر نیاز دارید.  این داروها پوست   را خشک می کنند.

اگر حامله هستید ، از هیچ یک از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید. این دارو برای جنین خطرناک است و می تواند نقایص مادرزادی ایجاد کند.

 

7-عفونت موهای زیر پوستی

اگر موهای زیر پوستی آلوده شود ، جوش هایی ظاهر می شود که دردناک و پر از چرک است.   برای درمان این عفونت ، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است پزشک پماد آنتی بیوتیک یا شستشوی زخم را تجویز کند. اگر عفونت شدید باشد ، شاید لازم باشد آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کنید.

 

درمان های خانگی برای موهای زیر پوستی

درمان های خانگی برای موهای زیر پوستی

چند دارو (OTC) و درمان های خانگی می تواند جوش ها را از بین ببرد و از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری کند.

در اینجا چند مورد از درمان های خانگی :

داروهای (بدون نیاز به نسخه)  OTC 

  • از اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک استفاده کنید و لایه روی مو را از بین ببرید. این دو اسید   فولیکول موها را باز نگه می دارند ، به همین دلیل موها دوباره زیر پوست رشد نمی کنند.  اگر در حال حاضر موهای زیر پوستی  دارید ، از این محصولات استفاده نکنید زیرا می توانند این ناحیه را تحریک کنند.
  • از یک کرم پراکسید بنزوئیل استفاده کنید. پراکسید بنزوئیل موجود در داروهای ضد آکنه می تواند به خشک کردن ناحیه آسیب دیده و کاهش قرمزی کمک کند.
  • مرطوب کردن با یک مرطوب کننده که چرب نباشد می تواند شما را از سلول های مرده پوست خلاص کند که غالباً  فولیکول ها را مسدود می کند و به رشد موهای زیر پوستی  کمک می کند.

 

درمان های خانگی  :

  • روغن درخت چای باکتری ها را می کشد و باعث کاهش تورم می شود. گاهی اوقات برای درمان آکنه استفاده می شود  و همچنین ممکن است برای موهای زیر پوستی کار کند.  روغن درخت چای را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود و با استفاده از یک گلوله پنبه روی پوست اعمال کنید.
  • شکر یک لایه برداری طبیعی است. مخلوط کردن آن با روغن زیتون یا عسل برای مرطوب کردن پوست و از بین بردن باکتری ها مؤثر است. این مخلوط  را در یک حرکت دایره وار روی موضع بمالید و سپس با آب گرم بشویید.
  • جوش شیرین به لایه برداری و کاهش التهاب پوست کمک می کند. 1 قاشق غذا خوری پودر جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. بعد با یک گلوله پنبه آن را بر روی پوست خود استفاده کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

 

اگر موهای زیر پوستی دارید این کارها را نکنید 

در صورتی که موهای زیر پوستی دارید ، این کارها را نکنید :

  • سعی نکنید موها را بیرون بکشید چون ممکن است باعث عفونت شود.
  • جوش ها را فشار ندهید. تلاش برای باز کردن جوش ها می تواند باعث عفونت و یا زخم بشود.
  • برای رسیدن به موهای زیر پوستی ، پوست خود را سوراخ نکنید. اگر می خواهید مو را بردارید ، این کار را به آرامی انجام دهید.

 

جلوگیری از موهای زیر پوستی در اندام خصوصی  

بهترین راه برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی در اندام خصوصی و سایر مناطق بدن این است که از شیو و اپیلاسیون موها خودداری کنید.

اگر می خوهید از شر موهای زیر پوستی ناحیه خصوصی راحت شوید ، لیزر موهای زائد را انتخاب کنید.

 

لیزر موهای زائد اندام خصوصی 

لیزر موهای زائد اندام خصوصی

لیزر موهای زائد اندام خصوصی در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد چندان هزینه بر نیست.  لیزر ، موهای زائد را در سطح عمیق تری حذف می کند و باعث آسیب به فولیکول مو می شود. در اغلب موارد این کار از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

حذف موهای زائد با لیزر نیاز به چندین جلسه درمان با فواصل زمانی چند هفته ای دارد اما نتایج تقریباً دائمی است و خیال شما را راحت می کند.

یکی از بزرگ ترین دلایلی که مردم اقدام به لیزر موهای زائد اندام خصوصی می کنند ، از بین بردن موهای زیر پوستی است .  علت اینکه لیزر برای درمان موهای زیر پوستی مؤثر است این است که شفت مو را از بین می برد.  بنابراین هیچ شانس دیگری برای رشد مجدد این موها وجود ندارد.

پس از سه جلسه لیزر موهای زائد ، آنقدر تعداد این موها کم می شود که دیگری اثری از جوش ها روی پوست شما دیده نمی شود.

هر چند که  فرایند لیزر موهای زائد از بین بردن این موهای زیر پوستی را 100 درصد تضمین نمی کند.   بنابراین ما نمی توانیم بگوئیم که هرگز مویی زیر پوست رشد نمی کند ، اما می توانیم بگوییم که برای بقیه عمر ، شما کاهش قابل توجهی در رشد موهای زیر پوستی خواهید داشت.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا