تزریق فیلر لب و مهمترین اطلاعات مربوط به این پروسیجر زیبایی!!

تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب

سلام به تمام دوستان عزیز لیزر دیسکانت

امروزه که تزریق فیلر لب تا این حد میان مردم محبوبیت پیدا کرده، به نظر وقتش رسیده است که مقاله ای مفصل و طولانی درباره این پروسیجر زیبایی بنویسیم. شما عزیزان هر بار از همکاران ما در مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، سوالات متنوعی درباره تزریق فیلر لب دارید. سوالاتی که حقیقتاً برخی مواقع به قدری ریزبینانه و جزئی هستند که به ذهن هر پزشکی نمی رسد که پاسخ آن ها را بدهد. به همین خاطر ترجیح داده ایم که در این مقاله، عناوین هر تیتر را مبتنی بر سوالات شما بنویسیم.

به هر حال اگر می خواهید که با خواندن یک مقاله تمام سوالات خود درباره تزریق فیلر لب را پاسخ دهید، ادامه ی این متن را از دست ندهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

تزریق ژل لب چیست؟

تزریق فیلر لب باعث می شود که لب های پُرتر و حجیم تر داشته باشید. این روزها تزریق ژل لب رایج ترین روشی است که برای برجسته سازی لب ها به کار می رود. البته ناگفته نماند که تنوع فیلرهای پوستی بسیار بالاست و از تایپ های مختلفی برای تزریق در لب و اطراف دهان استفاده می شود.

اما نکته ی مهم این جاست که بهترین و رایج ترین فیلرها، آن دسته ای هستند که از موادی شبیه به هیالورونیک اسید استفاده می کنند. هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی است که در بدن یافت می شود. این ماده به افزایش حجم لب ها کمک می کند.

اهمیت این ماده برخی مواقع به حدی است که به این دسته از فیلرها، فیلرهای هیالورونیک اسید می گویند.

در گذشته مهم ترین فیلر پوستی، کلاژن بود اما در حال حاضر گزینه های ایمن تر و موثرتری مانند فیلرهای هیالورونیک اسید وجود دارند.

البته باید بگوییم که تزریق ژل لب تنها راهکارهای افزایش حجم لب ها نیستند بلکه می تواند از تزریق چربی و کاشت پروتز لب نیز نام برد. اما در حال جاضر به اندازه تزریق ژل، مورد استفاده قرار نمی گیرند چرا که ریسک و خطر آن ها بیشتر از تزریق ژل لب است.

موارد کاربرد فیلرهای هیالورونیک اسید

فیلرهای هیالورونیک اسید با استفاده از تغییر فاکتورهای زیر می توانند فرم لب ها را بهبود ببخشند:

  • شکل
  • ساختار
  • حجم

دوام نتایج حاصل از این پروسیجر معمولاً حوالی 6 ماه خواهند بود. بعد از این مدت، باید درمان خود را تکرار کنید تا نتیجه ثابت بماند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی در بازار وجود دارند که مهم ترین آن ها شامل برندهای زیر است:

  • رستیلن، رستیلن –L، رستیلن سیلک
  • ژوویدرم اولترا، ژوویدرم اولترا پلاس، ژوویدرم وولبلا
  • بلوترو
  • هیالافرم
  • الویز
  • پرول سیلک
  • و….

تزریق تمام این برندها به یک شکل انجام می شود و نتایج حاصل از آن ها تقریبا مشابه است. برخی از این برندها حاوی لیدوکائین هم هستند که باعث می شود درد تزریق تا جای ممکن کم شود.

موارد کاربرد فیلرهای هیالورونیک اسید
موارد کاربرد فیلرهای هیالورونیک اسید

مزایای تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید

وقتی که تزریق انجام می شود، ژل موجود در فیلر، بافت لب را شکل داده و حفاظت می کند. برخی از مهم ترین مزایای فیلرهای هیالورونیک اسید شامل موارد زیر است:

کنترل حجم لب ها: میزان موادی که تزریق می شوند، قابل کنترل خواهد بود. به همین خاطر کنترل و مدیریت پزشک بر روی حجم لب ها بیشتر خواهد بود.

روند تدریجی درمان: ممکن است درمان شما در طول چند جلسه انجام شود تا به حجم دلخواه خود دست پیدا کنید.

رفع ساده ی قلمبگی های روی لب: اگر در طول درمان برجستگی ها و نقاط قلمبه ای روی لب به وجود آمد به راحتی می توان آن ها را رفع کرد( با تزریق نوعی آنزیم حل کننده ی هیالورونیک اسید)

کبودی کمتر: در مقایسه با دیگر روش های برجستگی لب، تزریق ژل لب کبودی کمتری از خود به جای می گذارد.

ماندگاری خوب: ماندگاری و دوام تزریق ژل لب خوب است اما به هیچ وجه ماندگار نخواهد بود.

بدون واکنش های آلرژیک: به خاطر این که فیلرهای هیالورونیک اسید از موادی شبیه به آن چه که بدن انسان هستند، ساخته شده اند، کمتر پیش می آید که واکنش های حساسیت زا به وجود آورند. اما در صورتی که نسبت به لیدوکائین حساسیت دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

در طول درمان، انتظار چه چیزی را باید داشت؟

پروسیجر تزریق ژل لب را می توان سریعا در مطب پزشک انجام داد و نیازی به استراحت و نقاهت نخواهد داشت. برعکس تزریق چربی که لازم است مدت زمانی را صرف خارج کردن چربی از نقاط دیگر بدن و تزریق به لب ها کرد، تزریق ژل اصلاً وقتی نمی گیرد و نهایتاً 30 دقیقه به طول می انجامد.

قبل از این تزریق، ممکن است مقداری محلول بی حسی به لب های شما زده شود تا جلوی درد را بگیرد.

برخی مواقع ممکن است از تزریق ماده ای که عصب ها را مسدود کند، استفاده شود تا به طور کامل درد را کاهش دهد. این روند شبیه به تزریق بی حسی به دندان، قبل از عصب کشی است. برخی پزشکان هم توصیه می کنند قبل از تزریق، مقداری یخ روی لب ها بگذارید تا آن را بی حس کنند. این کار ممکن است جلوی کبودی و ورم را هم بگیرد.

بعد از نشانه گذاری دقیق مکان تزریق، از سوزن های خیلی ریزی برای تزریق فیلر به لب استفاده می شود. بعد از تزریق هم ممکن است مقداری یخ روی لب ها گذاشته شود تا درد و ورم را کاهش دهد. اما باید دقت داشته باشید که هیچ گونه فشار مضاعفی را روی لب ها وارد نکنید.

بهتر است بعد از تزریق ژل لب، بلافاصله از رژ لب یا محصولاتی که به لب می زنید، استفاده نکنید.

بلافاصله بعد از تزریق می توانید تفاوت را روی لب هایتان احساس کنید اما زمانی که لب ها بهبود پیدا کردند، نتیجه ی کامل را خواهید دید.

عوارض جانبی تزریق ژل لب

عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید موقت هستند و تنها چند روز دوام دارند. رایج ترین عوارض جانبی تزریق ژل لب:

  • خونریزی از محل تزریق
  • کبودی و ورم
  • قرمزی و التهاب در محل تزریق
  • تبخال و کهیرهای ناشی از تب روی لب یا اطراف آن

عوارض جانبی جدی تر و خطرناک تر هم شامل موارد زیر است:

  • کبودی یا ورم شدیدی که بیش از 1 هفته تا 10 روز دوام داشته باشد
  • عدم تقارن در لب، به این معنی که بخشی از لب، سایز متفاوتی دارد
  • بروز برجستگی و قلمبگی روی لب
  • عفونت
  • تزریق مستقیم به عروق خونی که منجر به آسیب بافتی می شود.
  • زخم شدن و سفت شدن لب ها
  • واکنش های آلرژیک که منجر به قرمزی، ورم یا خارش اطراف لب می شود.

در صورتی که دچار ورم شدید یا تب شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

هزینه ی تزریق ژل لب به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • نوع پروسیجری که انجام می شود
  • تجربه و مهارت پزشک
  • محل زندگی شما

معمولا هزینه ی تزریق فیلر لب بر اساس سرنگ هایی که تزریق شده است، محاسبه می شود

عوارض جانبی تزریق ژل لب
عوارض جانبی تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب

د. هم چنین نباید فراموش کرد که میزان مواد استفاده شوند هم در قیمت پروسیجر موثر است.

یکی دیگر از نکات مهم در تعیین قیمت تزریق فیلر لب، مکان و لوکیشن مطب است. به عنوان مثال اگر در تهران زندگی می کنید، پس احتمالا به خوبی می دانید که مطب هایی که در شمال تهران هستند، عموماً هزینه های بیشتری برای پروسیجرهای زیبایی خود دریافت می کنند. مهارت و تجربه ی پزشک را هم نباید دست کم گرفت.

متاسفانه در حال حاضر خیلی از جاهایی که این پروسیجر را انجام می دهند از حضور یک پزشک ماهر بهره مند نیستند. حتی دیده شده که افرادی اقدام به تزریق ژل می کنند که اصلاً پزشک نیستند و تنها به صورت تجربی این کار را یاد گرفته اند. متاسفانه همین دسته از افراد است که با تزریقات اشتباه خود، شهرت تزریق ژل را خدشه دار کرده اند.

ممکن است قیمت های این مراکز پایین تر باشد اما به هیچ وجه نباید به کیفیت آن ها اعتماد کرد. در هر صورت اگر به دنبال مرکزی هستید که قیمت های خیلی خوبی برای خدمات زیبایی خود ارائه کند و پزشکان ماهری هم در اختیار داشته باشد ما برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، با در اختیار داشتن پزشکی ماهر و با تجربه، تلاش دارد تا از بهترین برندهای فیلر و ژل برای تزریق در لب استفاده کند. هم چنین تخفیف هایی که در این مرکز ارائه می شود، هزینه های شما را تا حد خیلی زیادی پایین خواهد آورد و دیگر نیازی نیست که نگران قیمت تزریق ژل لب خود باشید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

یادتان باشد که بیمه های درمانی، هزینه پروسیجرهای زیبایی را پوشش نمی دهد. به همین خاطر قبل از این که به سراغ آن ها بروید از هزینه های درمان خود مطلع شده و اطمینان حاصل کنید که مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد.

آیا تزریق لب برای من مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال، باید اول از خودتان سوال کنید که چرا تصمیم به افزایش حجم لب هایتان دارید. اگر هنوز راجع به این مسئله اطمینان ندارید، به هیچ وجه نباید این درمان را انجام دهید.

اگر صرفاً به خاطر مُد بودن این پروسیجر یا این که شخص دیگری را راضی کنید، تصمیم به تزریق ژل لب گرفته اید، توصیه می کنیم یک بار دیگر راجع به این مسئله فکر کنید. بارها افرادی را دیده ایم که به خاطر دلایل واهی و مسخره، اقدام به انجام این پروسیجر کرده اند و بعد از آن پشیمانی گریبان آن ها را گرفته است.

هم چنین بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه نسبت به درمان خود داشته باشید. تزریق ژل، می تواند لب هایتان را حجیم تر کند اما نباید انتظار داشته باشید که به طور کلی قیافه ی شما را عوض کند و شخص دیگری شوید!!

می توانید راجع به مزایا و مضرات تزریق ژل لب با پزشک خود صحبت کنید. پزشکان ما در مرکز زیبایی شمال تهران، تعهد دارند که صادقانه تمام جوانب امر را با شما در میان بگذارند و کمک خواهند کرد که تصمیم درست تری بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول درباره تزریق ژل لب مدل روسی

قبل از تزریق ژل بهتر است سلامت خود حفظ کنید و سیگار نکشید. اگر دچار مشکلات زیر هستید، احتمالا تزریق ژل لب برایتان مناسب نباشد

  • داشتن عفونت های فعال مانند تبخال
  • ابتلا به انواع دیابت ها
  • ابتلا به لوپوس
  • مشکلات مربوط به لخته سازی خون

در صورتی که قبلا یا در حال حاضر مبتلا به زخم های فعال باشید، بهتر است قبل از پروسیجر، به پزشکتان اطلاع دهید. اگر هرگونه حساسیت شناخته شده یا حساسیت به لیدوکائین دارید، بهتر است با پزشکتان در میان بگذارید. اگر هرگونه قرص یا دارویی مصرف می کنید( از جمله داروهای با نسخه و بدون نسخه، داروهای گیاهی و مکمل ها) بهتر است پزشکتان از این جریان آگاه باشد

مراقبت پس از تزریق ژل لب | اقدامات بعد از تزریق ژل لب

خب باید بگوییم که بعد از تزریق فیلر لب گرچه اتفاق حادی برایتان رخ نخواهد داد اما توصیه می کنیم که برخی از نکات مهم را در نظر داشته باشید.

اصلی ترین کار بعد از تزریق ژل لب این است که به محل تزریق دست نزنید. ماساژ ندهید و در کل کاری به کار آن نداشته باشید. اجازه دهید چند ساعتی سپری شود.

اگر لازم است بلافاصله بعد از تزریق استراحت کنید، سرتان را بالا نگه دارید. ممکن است مواد تزریق شده، جا به جا شوند و در نهایت فرم لب هایتان عوض شود.

از قرار گیری در معرض آفتاب یا هرگونه محیط گرم اجتناب کنید. بالا رفتن فشار خون به تجزیه ی مواد فیلر کمک می کند.

تا 24 ساعت مواد آرایشی روی لب هایتان استفاده نکنید.

تا چندین ساعت اولیه می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا جلوی کبودی و ورم را بگیرد.

مراقبت پس از تزریق ژل لب
مراقبت پس از تزریق ژل لب

تمام این نکات می تواند در نهایت منجر به کسب نتیجه ای خوب از درمان شود. بنابراین آن ها را جدی بگیرید و فکر نکنید که مهم نیستند!

خیلی وقت ها افرادی به ما مراجعه می کنند که به خاطر عدم رعایت همین نکات ساده دچار معضلات بی شماری شده اند و در کمال تاسف ناچار هستیم که آنزیم تجزیه کننده ی فیلر را برای آن ها تزریق کنیم و به این ترتیب کل زحمات آن ها به هدر می رود.

در نهایت امیدواریم که این متن برایتان مفید بوده باشد. اگر سوال دیگری دارید هم می توانید یا در بخش کامنت های همین مقاله یا از طریق تماس تلفنی از ما بپرسید. همکاران ما همواره آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا